'kijk uit voor bokkers' lijst in profiel, toegstaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

'kijk uit voor bokkers' lijst in profiel, toegstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:37

Ik weet dat hier eens een topic over is geweest, maar die kan ik helaas niet weer vinden.. Ik heb dus ook geen idee wat de regels zijn op dit punt.

Ik weet dat er mensen op bokt zijn die een lijstje in hun profiel hadden/hebben met namen van bokkers waar ze leuk zaken mee hebben gedaan op EA, en met wie niet. Eigenlijk vond ik dit een heel goed idee. Maar is dit ook toegestaan? Ik heb zelf zoiets van: als mensen zich niet aan afspraken houden, niet beleefd met andere bokkers om kunnen gaan wat betreft EA, dan zitten daar geen consequenties aan vast. Prima, ik snap best dat het mod team niet overal op kan letten, zal je me nooit over horen. Maar mag ik die bokkers dan in een positief of negatief rijtje plaatsen in mijn profiel?

Anoniem

Re: 'kijk uit voor bokkers' lijst in profiel, toegstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:39

Telt toch als ervaring uit de 1ste hand?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:45

Lijkt mij wel ja..

Ik zit er sterk over te denken om zo'n lijst te maken, na weer wat ergernissen over bokkers die nooit meer wat laten horen, of zich terug trekken op een zeer onbeleefde manier. Ik begin dat zat te worden, zeker omdat het vaak dezelfde namen zijn..

Kijk, ik zal ook vast wel eens vergeten om op een pb te reageren, maar als iemand er dan achteraan pb't bied ik wel mijn excuus aan, en zorg ik alsnog dat het goedkomt. Als iemand dat bij mij doet, sta je in de positieve lijst met een plus ;) Kan gewoon gebeuren..

Maar sommige mensen doen het echt stelselmatig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:47

Ik zou het persoonlijk gewoon doen. Als ik ooit zo iemand in zn lijstje zie doe ik er sowieso geen zaken mee, of het moet zn goed aanbod zijn dat ik de eigenaar van het lijstje even pb voor meer info =)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:48

Wat heb je eraan?
Hoe groot is de kans dat iemand die iets bij bokker X wilt kopen, en jouw profiel bekijkt, en ziet dat bokker X niet betrouwbaar is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:49

met googlen kom je een heel end =)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:49

Geld dit alleen voor EA? Kan me namelijk ook matig irriteren aan bepaalde bokkers, vooral hun reacties en het doorzeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:51

Juangi schreef:
Geld dit alleen voor EA? Kan me namelijk ook matig irriteren aan bepaalde bokkers, vooral hun reacties en het doorzeuren...

Dan word het denk ik weer zwart makerij..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:58

Klopt Jollie, daar heb je gelijk in.. Maar de mensen die het zien, kan een hoop ellende bespaard blijven. Nou ja ellende, iemand die onbeleefd is is niet echt ellende natuurlijk, maar ik heb het ook over mensen die gekochte spullen niet opsturen.

Eigenlijk zou er gewoon een lijstje moeten komen op bokt zelf, maar goed, dat is natuurlijk niet haalbaar.. Waarschijnlijk gaan mensen elkaar dan onterecht beschuldigen..

Juangi.. Eerlijk is eerlijk, daar heb ik ook over nagedacht.. :o Ik vind sommige bokkers ook best vervelend reageren, en dan hoeven ze niet eens op mij te reageren of iets wat me aangaat. Gewoon in hun algemene reacties valt het me al op. Maar ik denk dat dat sowieso niet mag..

Hoe nuttig dat ook is, weet ik niet. Want pietje kan wel in zijn profiel zetten: ik heb een hekel aan klaasje (ik hoop niet dat bokker klaasje zich nu aangesproken voelt, dit is een voorbeeldje ;) ) maar in hoeverre voegt dat iets toe? Eigenlijk speel je dan weer op de man.. Maar goed, als ik een lijstje over EA in mijn profiel zet, doe ik dat eigenlijk ook, daar ben ik me best van bewust.. Ik vind het best lastig. Van de ene kant wil ik mijn frustratie wat sommige mensen betreft uiten, omdat het gewoon keer na keer na keer weer gebeurt. En andere mensen waarschuwen: kijk uit, want ze koopt toch niks, of ze licht je alleen maar op.. Van de andere kant.. Het is wel heel erg met je vingertje wijzen..

Ondanks dat ik het zelf best zou willen doen, ben ik er ook nog niet over uit of ik het vind kunnen. :o maar goed, daarom ben ik ook nieuwsgierig hoe andere mensen er over denken en hoe de regels op dit gebiedt liggen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:28

Asyaa schreef:
met googlen kom je een heel end =)
Met Google kom je niet in een profiel terecht.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:58

Ik dacht ergens ooit te hebben gelezen dat het niet meer toegestaan, correct me if am rong.

Persoonlijk heb ik ook enkele bokkers waar ik mindere ervaringen mee heb, maar ik hoef ze niet zo nodig in mn profiel neer te zetten. Mocht ik hier een oproep zien staan met slechte ervaringen met die bepaalde bokker reageer ik wel, maar mijn ervaring hoeft niet die van een ander te zijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:02

Toevallig is het mij gebeurd. Ik wilde ooit iets kopen van een bokker, maar toen zag ik bij toeval dus in het profiel van een andere bokker, dat ze daar slechte ervaringen mee gehad heeft. Dus ik ben blij dat ze dat erin gezet had hoor. ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:05

Probleem met dit soort lijsten is dat je maar 1 kant van het verhaal hoort.
Als ik nu in mijn profiel zet dat ik een vervelende ervaring heb met jou Miracle dan zullen mensen misschien niets meer bij jou kopen terwijl wij weten dat het helemaal niet waar is.
Reden dus waarom we dit soort lijsten niet handig vinden is omdat het erg makkelijk is om een bokker die jij niet aardig vindt op deze manier zwart te maken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:32

Ja inderdaad dat risico is er weer wel. Maar ik heb wel eerst geïnformeerd bij diegene waarbij het in het profiel stond. En ze kon het nog met een PBtje laten zien, vandaar dat ik er ook wel echt vanuit ging dat het echt een slechte ervaring was. Maar er zijn inderdaad mensen die het niet navragen, en dat kan wel vervelend zijn voor diegene die iets te koop aan bied.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:37

Het heeft inderdaad 2 kanten. Opzich heb ik hier op bokt maar 1 keer een (hele) slechte ervaring gehad met kopen, en verder is alles altijd wonderbaarlijk goed gegaan, beter dan op mp e.d. Waar ik héél veel slechte ervaringen heb.

Het inderdaad handig zijn, maar ook jammer. Want de 1 zet een naam sneller neer dan de ander. Boven het feit dat mensen dan misschien niks meer kopen word er dan ook wel anders tegen je aangekeken in topics?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:40

Citaat:
EA koop/verkoop lijsten in het profiel
Regelmatig houden Bokkers een lijst bij in hun profiel waarin de ervaringen van kopen/verkopen aan een bokker wordt bijgehouden. Het negatief bespreken van Bokkers is echter niet toegestaan op Bokt en dus ook niet in het profiel. Daarom mogen alleen de positieve/neutrale ervaringen worden bijgehouden in het profiel.

Had een mod toch eigenlijk horen te weten :D

Zag ooit ook eens een bokker met een lijst in het profiel... ging om bokkers die niet snel genoeg reageerden op een pb :? zo bleek later.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 13:57

Ah kijk aan! Niet toegstaan dus.. Weten we dat ook weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:52

Vind het wel raar dat het negatief bespreken voor de slechte ervaringen gaat...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:56

Ja vind ik ook. Je mag dus alleen maar bokkers ophemelen?
En er zijn miss ook wel bokkers die de boel echt bedriegen, en daar mag je niets over schrijven... :?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:26

Als iemand de boel bedriegt dan kun je daarover contact opnemen met een mod.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:16

Het 'probleem' is dat er vaak alleen een lijst staat en niet de reden waarom die bokker in die lijst staat.
Ik haalde het al aan dat iemand ene lijst had aangemaakt van niet te vertrouwen bokkers... en dat niet vertrouwen sloeg op het feit dat de bokkers niet of niet snel genoeg reagereden op een pb.. :?

Als je je bedonderd voelt dan kun je dat melden, en kan het opgelost worden, wordt het niet opgelost komt er vanzelf wel topic op FZ en/of je vindt de bewuste bokker terug in de lijst met bans... niet nakomen EA afspraken.

Zo'n lijst in iemands profiel zegt niet zoveel, kan me niet voorstellen dat iemand eerst alle profielen langs fietst om te kijken of een bokker ergens in zo'n lijstje staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:18

En lijsten waar iemand zaken mee heeft gedaan, zodat je diegene kan PB'en mocht je ook zaken met iemand van die lijst willen doen? (snappen jullie hem? :+ )

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:24

Katja schreef:
Probleem met dit soort lijsten is dat je maar 1 kant van het verhaal hoort.
Als ik nu in mijn profiel zet dat ik een vervelende ervaring heb met jou Miracle dan zullen mensen misschien niets meer bij jou kopen terwijl wij weten dat het helemaal niet waar is.
Reden dus waarom we dit soort lijsten niet handig vinden is omdat het erg makkelijk is om een bokker die jij niet aardig vindt op deze manier zwart te maken.

En dàt gebeurt volop met topics met ervaringen uit zgn. eerste hand over stallen etc. Wordt ook niet gecontroleerd en zomaar toegestaan. Ik kan zomaar een lijstje in mijn profiel zetten met bokkers die mij slecht behandelen.... Wedden dat het mij een ow op levert? :D Zou ook teveel eer zijn natuurlijk. ;)

edit: lees nu dus dat alleen positieve/neutrale ervaringen mogen..... een lachertje imo _O- Doe alles of niets !!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:04

@Slimmerik: Daar heb je al een verschil...
Dan heb je het over ene topic wat geopend wordt over stal X waar bokker Y zijn verhaal kan doen, en anderen hun eigen verhaal. Is het te controleren? Nee hoeft mi ook niet

Zo'n lijst heeft absoluut geen meerwaarde, omdat anderen die wel goede ervaringen hebben niet 'gehoord' worden.

Maar daar is al eerder een topic, dacht zelfs meerdere topics over geweest.
Want waar trek je de grens? alleen EA ervaringen, of ook discussieervaringen? Gemene pbstuur ervaringen? bokker-kan-het-niet-alleen-af-en roept-vriendjes-te-hulp ervaringen?
Bokker die de meeste OW's ontloopt?
Dan kun je over een jaar alleen nog in je eigen topics reageren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:01

slimmerik schreef:
En dàt gebeurt volop met topics met ervaringen uit zgn. eerste hand over stallen etc. Wordt ook niet gecontroleerd en zomaar toegestaan. Ik kan zomaar een lijstje in mijn profiel zetten met bokkers die mij slecht behandelen.... Wedden dat het mij een ow op levert? :D Zou ook teveel eer zijn natuurlijk. ;)
Dat vind ik nogal appels en peren vergelijken.