Caps die verkocht worden op EA?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Caps die verkocht worden op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 01:47

Ik vroeg me zo af... of dat eigenlijk wel zou moeten toegelaten zijn? Een cap tweedehands kopen biedt geen enkele garantie of de binnenkant intact is. Ik heb gewerkt in een sportzaak waar er ook ruiterartikelen verkocht werden, en daar werd een cap nog niet teruggenomen als je hem na een half u terugbracht, omwille van de veiligheid. En dit terwijl deze winkel net supersoepel was met terugbetalen.

Dus vraag me af of dit eigenlijk een product is om tweedehands te laten verkopen op bokt?

Grapjasjes12

Re: Caps die verkocht worden op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:50

Lijkt mij niet dat het illegaal is, dus lijkt me erg moeilijk te verbieden...

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:53

Het is je eigen risico als je dit doet, en de kans dat de cap al meerdere keren gevallen is zit er dan hellaas bij.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 02:01

Illegaal of niet, bokt bepaalt de regels toch? Er wordt sowieso erg streng gemod op EA...

En om nou te zeggen eigen risico... akkoord dat als je iets tweedehand koopt dat daar altijd risico op zit.
Maar het gaat hier wel om de bescherming van je hoofd.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:36

Citaat:
Maar het gaat hier wel om de bescherming van je hoofd

Maar als je een goedkope,tweedehandse rotcap opzet als je eens een plaatje op Bokt wil zetten,scheelt dat wel een hoop gezeur eraan! :+ (op de foto zie je toch niet dat hij niet deugt) }>

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:39

Nou ik heb mijn cap wel eens te koop gezet hoor, was er geen een keer mee gevallen dusja.. :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:02

tsja, waar moet dan de grens worden getrokken? Immers hoevaak worden er wel geen zadels met gebroken/scheve boom aangeboden, oude stijbeugelriemen die kúnnen knappen enz enz.

ik denk niet dat dit de verantwoordelijkheid is voor okt, maar vooral voor de de koper.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:31

Dan moeten ze westernzadels van 50-150 euro ook verbieden, je weet dat je daarmee je paard zijn rug verkl**t.
Als je zelf een beetje nadenkt; dan koop je geen cap, 2dehands, zeker niet als die 2 jaar oud is.
Soms koopt iemand ook wel eens de foute maat of krijgt hem als cadeau maar vindt zijn eerste cap beter, dan mag hij toch verkocht worden.
Nee, ik vind niet dat dit de verantwoordelijkheid is van bokt.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:28

Denk idd dat die verantwoordelijkheid bij jezelf ligt. Daar moet bokt geen regels voor hebben/maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:30

Idd die verandwoordelijkheid ligt bij je zelf. En als we dit gaan verbieden kunnen we idd zoals kirr zegt. Ook zadels van 50-150 euro verbieden. En andere dingen die totaal niet deugen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:44

En dan nog de vraag wat er met de cap gebeurd is tussen fabricage en het winkelschap.
Uit de vrachtauto gevallen.....

Het is aan de koper, ik ben van mening dat je niet alles en iedereen kan bemoederen en dat er nog een stukje eigen verantwoording is voor de koper.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:06

Alane schreef:
En dan nog de vraag wat er met de cap gebeurd is tussen fabricage en het winkelschap.
Uit de vrachtauto gevallen.....

Het is aan de koper, ik ben van mening dat je niet alles en iedereen kan bemoederen en dat er nog een stukje eigen verantwoording is voor de koper.

Hier ben ik het helemaal mee eens..
Als jij een tweedehands cap wil kopen moet je dat toch doen, maar weet wel dat je er risico mee loopt. Eigen verantwoordelijkheid. Bokt kan niet alles verbieden, het is gene politie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:08

Dat zijn de boktcappen voor de plaatjes..... :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:32

Ik snap je intentie wel, maar het is niet verboden om een tweedehands cap te verkopen.

Of je hem wil kopen, die verantwoordelijkheid moet jij als koper zelf nemen.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:36

poes schreef:
Illegaal of niet, bokt bepaalt de regels toch? Er wordt sowieso erg streng gemod op EA...

Dit vind ik niet helemaal waar! Ze kijken inderdaad wel streng toe op aantal foto's, opmerkingen, regels ivm opmaak en zo van de tekst.
Maar over de spullen zelf ?? :n Daar komen ze toch niet aan, dat is iets tussen bokkers.
Ik heb toch nog nooit gehad dat er een mod een opmerking maakte over de staat van een te koop object.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:37

russel schreef:
Dat zijn de boktcappen voor de plaatjes..... :+

Dat is dan wel makkelijk ja :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:47

Ik heb bij een niet nader te noemen grote ruitersportzaak wel eens een stapel met caps om zien gaan en sommigen stuiterden aardig over de vloer.
Zat nog wel een doos omheen, maar dat stelt ook niet zoveel voor.
Zaten zelfs dure GPA's bij, dus uit de winkel is ook niet altijd betrouwbaar :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 00:07

Epona_ schreef:
poes schreef:

Dit vind ik niet helemaal waar! Ze kijken inderdaad wel streng toe op aantal foto's, opmerkingen, regels ivm opmaak en zo van de tekst.
Maar over de spullen zelf ?? :n Daar komen ze toch niet aan, dat is iets tussen bokkers.
Ik heb toch nog nooit gehad dat er een mod een opmerking maakte over de staat van een te koop object.

Ook weer waar :j

Sja ik dacht er gewoon over na. Ergens is het wel waar dat bokkers zelf verstandig moeten kopen...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:11

Het is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, hoewel ik het niet verkeerd zou vinden als er standaard bovenaan bij de verkooptopic een mededelingtopic zou staan m.b.t. het risico van het kopen van sommige tweedehands spullen.

Spullen als zadels, caps, voer en wormspuiten of andere medicatie zou ik nooit tweedehands kopen voor mijn paard. Ja een (spring)zadel evt. wel, maar dan laat ik daar eerst een goede zadelmaker naar kijken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:17

Ik vind het ook je eigen verantwoordelijkheid, als je een beetje nadenkt koop je geen tweedehands cap....

Hoewel ik denk dat ze in de winkel ook beschadigd kunnen raken.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:24

Dan zouden ze dus ook iets moeten doen tegen de mensen die foto's plaatsen dat ze rijden zonder cap? Dat is namelijk ook onverantwoordelijk. Ik ben het met je eens dat er risico's zitten aan de koop van een tweedehands cap, maar dat is toch echt iets waar de koper zelf over moet beslissen. Zo zitten er aan meer (veel) tweedehands producten risico's die directe gevolgen kunnen hebben voor ruiter en/of paard, maar als de Mods daar ook nog allemaal op moesten controleren en actie op moesten ondernemen zou het team wel twee keer zo groot mogen zijn denk ik :'). Daarnaast lijkt iedereen hier die actief is op EA me oud en wijs genoeg om voor zichzelf te beslissen of niet of het verstandig is om iets te kopen wat aangeboden wordt of niet.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:26

hmm, ik vind dit eigen verantwoordelijkheid.
tja, je hebt betrouwbare mensen en niet bettrouwbare.
ik heb zelf ook nog wel caps liggen die er degelijk uitzien, maar dat niet zijn, anders reed ik er nog wel mee, ben er namelijk mee gevallen met mn hoofd ook.
maar van buiten kan je dat niet zien, en ik kan zeggen dat ze er stoffig uitzien omdat ik een nieuwe moest hebben omdat ik die niet meer pastte oid..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:50

Het is inderdaad zo dat wij als mods van EA dit een stukje eigen verantwoording vinden.
Aan het kopen van een (tweedehands) cap zit inderdaad een risico, maar we vinden het te ver gaan om het aanbieden ervan te verbieden.
De grens is ook niet zo makkelijk te trekken want naast caps zijn er ook nog talloze andere artikelen die een bepaald risico met zich meebrengen wanneer ze via internet en/of tweedehands gekocht worden.