Geen antwoord, wel online en in topics posten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke80

Geen antwoord, wel online en in topics posten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:42

Hoe denken jullie daarover?

Iemand heeft een topic gepost, daarin geef jij een toegevoegde reactie of juist een vraag of toont belangstelling voor iets wat te koop of aangeboden of juist gevraagd staat.. Vervolgens zie je wel dat diegene online is geweest en (eventueel ook een pb heeft gelezen)....... vervolgens niet reageert, maar wel doodleuk in allerlei andere topics aan het posten is?
Hoe gaan jullie daarmee om?
Stuur je dan een pb met de vraag of je alsnog een reactie mag?
Ga je ervanuit dat diegene het blijkbaar (als het commerieel is) niet zo belangrijk vind om te reageren?
Trek je je er niets van aan en gaat vrolijk verder...

In mijn geval gaat het om iets wat aangeboden wordt, dus voor de tegenpartij toch wel van belang om iets terug te laten horen zou je denken?

Graag jullie mening.

Mowoah

Re: Geen antwoord, wel online en in topics posten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:43

Als je datgene wat diegene aanbied graag wilt, dan zou ik nog een keertje PB'en ja en dan gewoon op de man af vragen waarom diegene niet op jou PB's reageert en wel elders aan het posten is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:44

Iemand mag toch best even de tijd krijgen om te antwoorden? Zelf antwoord ik ook niet altijd meteen, soms na een dag of wat omdat ik even de tijd wil hebben om een goede PB terug te sturen. Dat je kunt zien of iemand je PB heeft ontvangen maakt nog niet dat diegene verplicht is om linea recta een PB terug te sturen!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:45

Hangt er vanaf hoe lang de reactie uitblijft.
Diegene hoeft toch ook niet direct te reageren?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:46

iemand mag toch wel even over zijn antwoord of reactie nadenken?

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:47

Ok, tijd speelt een grote rol.
Ik ben het ermee eens dat iemand niet direct hoeft te reageren, maar als je iets aanbied, dan hoef je toch niet een hele dag na te denken over wat voor reactie je gaat geven (in topic of per pb?)
Of ben ik gewoon te ongeduldig? :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:48

Ffortuna schreef:
Iemand mag toch best even de tijd krijgen om te antwoorden? Zelf antwoord ik ook niet altijd meteen, soms na een dag of wat omdat ik even de tijd wil hebben om een goede PB terug te sturen. Dat je kunt zien of iemand je PB heeft ontvangen maakt nog niet dat diegene verplicht is om linea recta een PB terug te sturen!

Vind ik ook.

Maar ligt eraan ook wat. Ik heb bijv een gevraagd: Veulen topic gemaakt, ik vind dat het geen haast heeft om alla minuut te gaan kijken ivm de veulens pas in sept worden gespeend of later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:49

Ineke80 schreef:
Ok, tijd speelt een grote rol.
Ik ben het ermee eens dat iemand niet direct hoeft te reageren, maar als je iets aanbied, dan hoef je toch niet een hele dag na te denken over wat voor reactie je gaat geven (in topic of per pb?)
Of ben ik gewoon te ongeduldig? :D

Maar... wat nou als diegene de PB even gauw leest maar weg moet? En dan 2 dagen weg is maar meteen daarna wil/zal reageren? Dan zie ik het probleem niet :) ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:49

Hoelang geleden heb je gereageerd?
Ik lees ook weleens PB's en ben online, maar dan zit ik op mn telefoon.
Dan typ ik niet zo makkelijk en houd langere berichtjes dus voor s avonds als ik thuis achter de laptop zit.
Dan ben ik dus al meerdere malen online geweest (aangezien ik af en toe, in pauzes of tussenuren even mn HK topic check en soms wat korts post) en heb binnengekomen PB's gelezen en soms ook een berichtje gepost.

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:52

Nou ja kijk als jij de aanbieder bent van een product of dienst, en iemand reageert met interesse (wel enigsinds serieus) en jij hebt dat wel gelezen, maar denkt ach heeft niet echt haast om te reageren, dan vind ik dat ergens wel een beetje respecctloos voor je belangstellende, zo van ach, kan morgen ook nog wel reageren.. ?
Misschien heeft hij/zij juist wel haast met iets, dat hoef te tenslotte ook niet te laten blijken.?.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:53

Mischien heeft diegeene wel helemaal niet gezien dat hij een PB heeft.
Ik het ook wel eens niet door dat ik 2 dagen later er achter kom van he ik heb een pb.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:53

het valt natuurlijk te zien waarover het gaat. Ik begrijp dat je nu 1 dag wacht op antwoord? Dan zou ik toch nog enkele dagen wachten voor ik een mailtje terug stuur. Er kan misschien inderdaad gewoon iets tussen gekomen zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:54

Heb je erin gezet dat je haast had? Verkoper kan dat niet ruiken natuurlijk.
Ach en ik vind dat je wel even een dagje of misschien zelfs 2 (ligt aan het product) mag hebben hoor.
Misschien bied iemand nog wel hoger, misschien weet degene iets niet wat hij nog wil opzoeken oid..

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:54

Je zul mij echt niet horen als iemand snel een pb of een reactie heeft gelezen en vervolgens in alle haast geen tijd heeft om te reageren.

Maar als iemand wel de dag erna in allerlei topics kan posten (op verschillende tijdstippen)
Hoe staan jullie daar dan tegenover?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:55

Soms vergeet ik een PB die ik ff snel gelezen heb...

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:55

Ik heb dit topic geopend om te kijken of ik echt zo onredelijk ben.
Als ik jullie reacties zo lees, ben ik gewoon te ongeduldig.. haha

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:56

Zonnetje81 schreef:

Ook als jij een dienst product of een topic hebt geopend waarin je reactie vraagt over iets?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:57

Haha misschien wel :+
Hoelang wacht je nu? Ruim 24 uur of korter?
Ik vind dat je na ruim 24 uur wel een berichtje kan sturen of degene het nog tekoop aanbied aangezien je nogsteeds intresse hebt.

't gaat trouwens dus over de furminators?

Edit; ik heb ook iets van 24 uur later pas gereageerd op een reactie op mn EA topic, maar dat kwam doordat ik geen mogelijkheid
had om op gewoon internet te kunnen, alleen mobiel. Zoals een etentje, feestje, dagje weg..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:59

Ineke80 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ook als jij een dienst product of een topic hebt geopend waarin je reactie vraagt over iets?

Ja soms kan je dat vergeten, net als een sms die je vluchtig leest... Vergeten is menselijk.

Maar ik snap je wel, maar ik snap het andersom ook hoor. Ik heb het als ik iemand pb dan kan ik niet snel genoeg reactie krijgen, andersom heb ik niet altijd de tijd/zin om meteen te reageren of vergeet ik het.

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 12:00

@ Loiz, het gaat nu om bijna 36 uur.... (mijn reactie was per pb :) )
nee, daar ben ik zo helemaal klaar mee... er ligt nog steeds een aangifte waarover ik twijfel om te versturen

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:02

Moontje1991 schreef:
Mischien heeft diegeene wel helemaal niet gezien dat hij een PB heeft.
Ik het ook wel eens niet door dat ik 2 dagen later er achter kom van he ik heb een pb.

Het gaat er hier juist om dat TS kan zien dat de pb gelezen is en dat er geen antwoord komt.

Persoonlijk vind ik het vreselijk irritant dat je kunt zien of een pb gelezen is. Maar dat is weer een ander onderwerp.

@TS: ik denk dat je misschien inderdaad iets ongeduldig bent, maar kan het me wel goed voorstellen als je dingen snel afgehandeld wilt hebben.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:04

Ik heb dat ook wel eens, iemand stuurt een pb, ik lees die op mn telefoon en terugsturen doe ik eigelijk bijna altijd gewoon via de computer, omdat dat makkelijker is. Dus dan kan het wel eens voorkomen dat ik het vergeet.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:10

LZP --> FZ

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 12:10

@ abeltje, zo'n idee kreeg ik al hihi. .

@ Xtosstralight, maar post jij ook in topics als jij op je mobiel online bent?

Nou ik ga weer aan de slag, niet dat jullie denken dat ik wel gelezen heb maar niet meer reageer :D

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:11

Op mobiel post je vaak wel in topics maar beantwoord je geen PBs simpel omdat dat vervelend is.