Als ik al zie in een advertentie dat er geen foto's bij staan , dan lees ik de advertentie niet eens. Ik vind gewoon dat er een foto bij hoort. Zo niet jammer maar dan kijk ik ergens anders wel. Vind het irritand dat er geen foto's bij staan.
Leen
Geplaatst: 31-05-10 13:37
Ik lees geen advertenties waar geen fotos bij staan, dat hoort er nu eenmaal bij, net hetzelfde alsof je naar een lege winkel gaat waar papiertjes liggen wat ze te koop hebben, daar heb je toch ook niets aan.
Ik denk dat het verkopers zijn die snel even wat willen verkopen, en er gewoon niet bij nadenken dat een foto van zeer groot belang is. Als ik wat verkoop denk ik steeds eerst na of ik dat echt wel weg wil, en is dat zo dan is een foto geen grote moeite. Ook excuses van ik weet niet hoe het moet vind ik maar flauw, oké als je echt niet weet hoe het moet zal iemand je wel even een link sturen met de uitleg, maar als je dan toch wat wil verkopen zoek je toch eerst even op hoe je een foto moet plaatsen.
edit: Als iemand dan nog geen camera heeft kan die persoon nog steeds een voorbeeld foto plaatsen, en er dan bij zetten dat indien interesse de persoon eventueel met iemand anders's camera een foto maakt
Als er geen foto's bij staan dan klik ik direct weg. Dan vind ik het de moeite niet. Ook zal ik nooit reageren op een bokker die nog maar 20 berichten heeft en een EA advertentie heeft staan.
Zelf heb ik trouwens midden in de verhuizing ook een advertentie gemaakt zonder foto's. Toen ik die wilde maken kreeg ik te horen dat de spullen waren weggegooit door vriendlief...
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-10 19:37
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-09-23 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik reageer daar ook al niet meer op, tenzij het iets is wat ik écht zoek zeg maar... Vreselijk
timilon
Geplaatst: 31-05-10 19:41
toevallig heb ik 2 advertentie's op EA staan, een paard en babykleding. toevallig ben ik niet "te lui" om er foto's bij te zetten ,maar ik krijg de ge-uploade foto's niet verkleind hier op bokt. aangezien ik er de ballen van snap, heb ik de foto's dus gewoon op m'n pc en kan ik zie via mail wel doorsturen.
overigens kijk ik ook meestal voorbij advertentie's zonder foto's.
Milou
Geplaatst: 31-05-10 19:42
Ik irriteer me er ook altijd zo ontzettend aan, ik klik dan ook gelijk weg. Of ik heb ook nooit zin om helemaal in een album een foto daarvan te zoeken. Als ik een EA advertentie open, dan zeg ik het product, richtprijs/nieuwprijs/vraagprijs, eventuele bijvoegingen en een foto. Ik ga niet een halve advertentie maken of foto's per PB of vraagprijs per PB.
Ik klik een topic ook gelijk weg als er geen foto's bij staan. Het leuke is... als je dan vervolgens in een topic om een foto vraagt, wordt de reactie toch hoogst waarschijnlijk verwijderd omdat het een zogenaamde oneliner is
Ik zorg er altijd voor dat er voldoende foto's bij staan en kan eventueel op verzoek nog meer erbij maken.
Ik zet er altijd bij 'Betere' foto's bij interesse. Omdat ik een baggercamera heb.
Maar ik zet er altijd wel een foto bij. Ik vind het zo vreemd staan als er alleen een naampje van de kleur staat oid..
Dorus
Geplaatst: 03-06-10 11:07
Wat de reden van de verkoper is weet ik niet. Waarschijnlijk geen zin om ze erop te zetten of ze weten niet hoe het werkt (hoewel je in dat geval altijd uitleg kan vragen (zo moeilijk is het niet) en anders iemand anders de foto's voor je erop kan laten zetten). Ik gok dat ze hopen zo even snel geld te kunnen verdienen met zo min mogelijk werk.
Ik weet wel wat ik als koper doe: terug naar het overzicht en verder kijken! Een foto is voor mij essentieel en letterlijk en figuurlijk de eye-cather van een advertentie. Zonder die foto is een advertentie voor mij niet interesant. Ik hoef het niet kwijt en het aanbod is groot genoeg dus hetgeen ik zoek vind ik ook wel in een andere advertentie met foto.
Slechte foto's en foto's van ongewassen dekjes zijn voor mij trouwens ook een reden om de advertentie verder geen blik meer waardig te gunnen en verder op zoek te gaan.
verkopen via internet is sowieso al abstract omdat je af moet gaan op foto's en beschrijvingen en het product niet kan voelen, inspecteren, passen, etc. Als de verkoper dan ook nog eens verzuimt om foto's aan de advertentie toe te voegen maakt deze het zichzelf wel erg moeilijk om de spullen verkocht te krijgen.
Oftewel verkopers: trek hier leering uit en als je echt wilt verkopen doe dat net even die extra moeite om wel een foto-tje erbij te plaatsen.
ik vind het heel irritant, ik wil zien wat ik krijg, en geen zin om alles te lezen zij willen iets verkopen, dan moetje het ook aantrekkelijk maken ook geen foto´s in linken doen, maar direct zichtbaar
er is echter wel een andere kant. Ik krijg regelmatig de vraag of ik een stuk of 5 verschillende dingen van 1 poduct wil fotograferen. Vervolgens doe ik dat, en hoor ik niks meer van diegene, dat is erg irritant, je kunt op zn minst laten weten bedankt voor de foto's maar heb geen interesse meer
Ik heb ook weleens zo'n topic. De reden is simpel: Ik heb het aangeboden product zelf ook van een bokker gekocht, maar het is niet wat ik ervan verwachtte / het past niet / het past niet bij mijn paard haar kleur / whatever. Soms gooi ik het zelf snel weer in de verkoop, maar omdat ik dan nog geen foto heb gebruik ik de oude foto (van de bokker waarvan ik het gekocht heb). Aangezien het niet zo netjes is om foto's van anderen in jouw topic te zetten, stuur ik de foto dan via pb.
Mies
Geplaatst: 04-06-10 19:52
Ik geef je helemaal gelijk! Als ik een topic aanklik en er staat geen één foto in (zonder dat ik weet wat voor product het is) ga ik gewoon weer naar een andere advertentie.
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-10 18:20
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-09-23 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt