Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:43

Voorheen kon je geen topic plaatsen op BB over jonge dieren die op komst waren
of eventuele vragen over nesten of de standaard opmerkingen 'de asiels zitten al zo vol' kwam zo ongeveer standaard voorbij wat de sfeer dr niet beter op maakte.
Gelukkig wordt er hier tegenwoordig strenger over opgetreden en mag je temmen als je een dergelijke opmerking zie staan, deze wordt dan verwijderd of er wordt een hulk geplaatst.
Hierdoor verlopen dit soort topics een stuk gezelliger.

Maar wat zie ik nu voor nieuw verschijnsel, waarschijnlijk net zo vervelend zoniet gaan bokkers nog verder.
Tegenwoordig dus een nieuw fenomeen, wat ik als zeer irritant ervaar en ook veel topics door op ruzie uitdraaien en zelfs gesloten worden, als een bokker verteld dat zijn kat wel eens naar buiten gaat,
iets wat imo vrij gezond en normaal klinkt.

Sommige bokkers kunnen dit niet verkroppen en komen met opmerkingen aanzetten, daden die uitgevoerd zouden kunnen worden waar ik echt stijl van achterover sla om dit maar dr in te drammen; katten moeten binnenshuis leven.
Bokt lijkt mij een forum voor dierenliefhebbers, heb mijn twijfels echter gekregen bij bepaalde leden zoals zij zich lijken te profileren als pure kattenhaters, heb zelfs mensen dergelijke onzin zie uitkramen terwijl ze zelf katten fokken.

Als bv iemand een topic opent over het verlies van zijn kat aan een verkeersongeluk, zie je al vrij snel een vaste kliek op komen draven met opmerkingen als 'ja een kat hoort ook niet buiten, als hij in mijn tuin zou zitten breng ik hem naar het asiel aan de andere kant van het land, laat ik lekker de hond dr mee spelen of een pannetje warme stroop kan je een hoop lol mee beleven , even dompelen in een emmer water of leef je op een andere manier lekker uit, teveel om op te noemen je kan het zo gek niet verzinnen.

Zijn vast nog meer bokkers die zich hier ook aan storen en vinden dat dit soort opmerkingen niet thuishoren op een dierenforum.
Zou er een mogelijkheid zijn dat hier eens serieus naar wordt gekeken en eventueel wat sneller op in kan gesprongen zodat de topics in betere banen kunnen worden geleid?
Nu draaien dit soort topics vrijwel altijd uit op ruzies of worden ze gesloten.
Dit kan toch ook anders?

kaas_

Re: Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:45

Ja, ik stoor me hier ook erg aan! Vooral omdat ik vind dat katten ook lekker buiten horen te lopen, en dit voor zover ik weet ook altijd zo is geweest. Het lijkt wel een nieuwe trend om je kat binenn op te sluiten.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:48

mee eens, ook over het begin van je post :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:48

Precies, het lijkt idd wel een totaal nieuwe trend en ik vind dit niet kunnen op een dierenforum.

Het is overigens niet de bedoeling om de wellus nietus discussie over het wel of niet buiten laten lopen van katten hier voort te zetten! Ik zoek liever naar een oplossing.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:50

Ik weet niet of hier wel een oplossing voor is, misschien moeten de mensen gewoon niet reageren op die topic's omdat het dan toch een rel word, heb buiten bokt trouwens nog nooit verder iemand horen klagen over katten buiten enzo.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:52

Ik heb die topics ook gelezen, maar was dat niet met de achtergrond dat katten overlast veroorzaken in andermans tuinen? (niet dat dat de pannetjes stroop ed goed praat, kan me alleen wel indenken dat je het kotsbeu wordt als je constant je eigen dieren opgejaagd ziet oid)

Ik houd van katten, ben gék met katten en kroel ze echt zodra ik de kans krijg, maar moet ook géén kat in mijn tuin. Houd niet van kattepoep in de borders, houd niet van katten die mijn konijntjes opjagen ed, zal ze echter geen kwaad doen behalve met water eroverheen.

Katten mogen imho lekker buiten lopen uiteraard, maar NIET in mijn tuin. En dan kan ik me voorstellen als anderen heel erg veel overlast hebben ze idd vinden dat de eigenaar van die bepaalde kat, die bepaald kat maar binnen moet houden.

Hier in de buurt lopen ook een paar katten, waarvan er eentje ook zeer hardnekkig in mijn tuin bleef komen maar die is nu verhuisd dus daar heb ik geen last meer van, de rest komt na een aantal pannetjes water niet meer hier. :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:53

idd, en mensen gaan teveel met de mening van anderen mee denk ik, als er 1 iemand zo'n opmerking maakt dat katten niet buiten moeten komen enz, gaat iedereeen dat doen lijkt wel :+

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:54

Ja, ik vind het echt niet normaal.

Ieder heeft zijn eigen mening. En sommige mensen vinden het veiliger om hun kat binnenshuis te laten leven, maar ik zelf laat mijn kat ook buiten.
Ik moet wel zeggen dat er toch al een paar katten van mij verongelukt zijn (hier was ik echt kapot van) maar ik vind dat katten buiten moeten kunnen rondlopen.
Ik vond het verschrikkelijk dat mijn kat verongelukt was, maar ik kan toch zeggen dat ze in die paar jaar heel gelukkig is geweest.

Dus langs de ene kant begrijp ik de mensen wel die hun kat binnenhouden, maar dan moeten ze ook wel begrijpen dat er mensen zijn die dit niet doen en dat ze dan niet zo'n reactie's moeten plaatsen.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:55

Ja ik vind ook dat er TE overdreven wordt gereageerd in de meeste van die topics.
Als we met zijn allen meer naar ons zelf zouden kijken en minder commentaar op anderen zouden leveren zou het er een stuk makkelijker van worden.
Respecteer ieders keuze met het omgaan van hun dieren.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:56

Jeetje zijn er echt mensen die zulke onzin uitkramen???
Mijn god :n
Een kat hoort lekker naar buiten te kunnen.
Twee van mijn katten houd ik ook binnen, maar ik heb ze veel liever buiten. Ze zitten binnen omdat ze buiten in paniek raken en ik woon vlakbij een drukke weg. Ze willen dan alleen maar terug naar binnen. De derde zit wel het liefst dag en nacht buiten en dat mag dan ook.

Mijn kat poept in mijn eigen tuin en als ik aan het harken ben dan vis ik de drollen er zelf wel weer uit. Ook als het van andere katten is, dat boeit me niet zoveel.
Hier in de buurt is wel één kat die ik niet leuk vind, maar die krijgt een emmer water over de kop als hij de boel hier weer onder loopt te zeiken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:56

Tja, ieder zijn mening natuurlijk. Alleen kan je er wel te ver in doordraven. Die dieronvriendelijke oplossingen echt heel naar om te lezen. Maar blijft wel een feit dat loslopende katten voor overlast kunnen zorgen die vaak niet aankomt bij de eigenaar. Hier ook vaak een kat in huis gehad die heerlijk door het raam naar binnen was gekropen om op bed te gaan liggen slapen.

Tja daar ben ik niet van gedient hoor! Net als die vieze stront in je tuin bah bah bah.. Maar zie de eigenaar maar te achterhalen, als die er al is.

Ben zelf helemaal weg van katten en ze gaan er later ook wel komen, als ik de ruimte heb. Maar mocht de ruimte zo klein zijn dat ze niet gewoon los kunnen dan komt er wel een ren. Mijn katten, mijn plezier en ik zou het ook niet fijn vinden als ze bij anderen overlast veroorzaken.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:57

Mee eens!
Soms loopt het allemaal een beetje uit de hand en gaan mensen voor jou bepalen hoe je je dier moet houden..
En katten horen imo sowieso gewoon lekker naar buiten te kunnen :D
Is het zelfde als dat mensen zeggen dat je je paard 24/7 op stal zou moeten zetten omdat dr in de wei ook vanalles kan gebeuren :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:59

Je hebt twee soorten topics denk ik...

De 'mijn kat is iets overkomen' topics. Met als vaste reaktie: eigen schuld moet je hem maar binnenhouden.

De 'mijn tuin wordt ondergepoept door katten' topics. Met als vaste reaktie: verdrinken/door hond laten opeten/ hagel erin schieten.

Beiden vind ik van de zotte!

Maaarrr ik vind wel dat een katteneigenaar (waaronder ikzelf) een verantwoording heeft om te zorgen dat je kat niet het onderwerp wordt van slapeloze nachten van mensen die er echt last van hebben.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:00

Sterker nog, ik heb zelfs getemd op die malloot die verkondigde dat je er zelf om vroeg dat je kat doodgereden werd als je m buiten liep lopen.....woest was ik!

Iedereen heeft altijd zo zijn mond vol over paarden die te lang binnen staan maar owee als je kat buiten loopt.....

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:02

daffodil & Abeltje77

:oo
Zeggen mensen dit soort dingen echt op bokt :oo
Wat erg!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:03

Specials schreef:
daffodil & Abeltje77

:oo
Zeggen mensen dit soort dingen echt op bokt :oo
Wat erg!

Jajoh, je had dat topic moeten meemaken van iemand die er (terecht wel) van baalde dat er katten op haar auto zaten.

Tjongejonge, die reakties daar lusten de honden geen brood van.

(zal even zoeken maar kan niet beloven dat ik het nog kan vinden, is al tijdje terug geweest)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:04

voor de mensen die katten niet buiten willen hebben, neem een sphynx :D die mogen/kunnen niet buiten, dan worden ze of gejat, of ze verbranden :=

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:05

Ja heel erg en ik zal eerlijk zijn, mijn allerliefste is vorig jaar doodgereden en ik kan er nog om janken......

Die kat had doodongelukkig geweest als ie binnen had moeten blijven, dat was godsonmogelijk geweest en dan zulke mensen die beweren dat het je eigen schuld is, nou dan heb je mij hoor!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:07

En ik ben van mening dat je katten niet buiten `horen´ te lopen.
Wanneer er de mogelijkheid toe is, ok. Maar anders niet.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:08

Ik vraag me alleen af of dit topic een juiste plek is voor de wel/niet discussie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:09

daffodil schreef:
Sterker nog, ik heb zelfs getemd op die malloot die verkondigde dat je er zelf om vroeg dat je kat doodgereden werd als je m buiten liep lopen.....woest was ik!

Ik Tem ook steevast op dat soort mishandeling of aanzet tot, wordt ook standaard wel verwijderd maar er gebeurd verder niets, het zet zich gewoon weer voort in een nieuw topic.

Helaas zijn er dus meer bokkers die dit ook zo ervaren, betekend wel dat er iets speelt.
Negeren? hoever ga je daarin, ik negeer dat soort opmerkingen ook liever maar dit gaat toch wel over een bepaalde grens en doet bij mij veel heel veel respect verliezen bij bepaalde bokkers.

Abeltje77 schreef:
Je hebt twee soorten topics denk ik...

De 'mijn kat is iets overkomen' topics. Met als vaste reaktie: eigen schuld moet je hem maar binnenhouden.

De 'mijn tuin wordt ondergepoept door katten' topics. Met als vaste reaktie: verdrinken/door hond laten opeten/ hagel erin schieten.

Beiden vind ik van de zotte!

Klopt, dus het is een bekend probleem helaas.

Abeltje77 schreef:
Maaarrr ik vind wel dat een katteneigenaar (waaronder ikzelf) een verantwoording heeft om te zorgen dat je kat niet het onderwerp wordt van slapeloze nachten van mensen die er echt last van hebben.

Ylana schreef:
En ik ben van mening dat je katten niet buiten `horen´ te lopen.
Wanneer er de mogelijkheid toe is, ok. Maar anders niet.

Joehoe!!
Chiqa schreef:
Het is overigens niet de bedoeling om de wellus nietus discussie over het wel of niet buiten laten lopen van katten hier voort te zetten! Ik zoek liever naar een oplossing.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:13

Dit soort zieke reacties horen inderdaad niet thuis op een forum waar dieren de hoofdrol spelen. Maar een oplossing om dit te voorkomen? Ik zou het niet weten... misschien iedereen die dergelijke ideeën op een topic plaatst, direct (laten) bannen? Het kwaad is dan wel al geschied... Daarvoor heb je echter wel de medewerking van de mods nodig. Tenslotte mag iedereen zijn/haar mening geven (helaas, in dit soort gevallen). Hoewel er best een hele strenge regel mag komen die het aanzetten tot dierenleed strafbaar maakt ofzo.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:14

een paard zet je toch ook niet 24/7 op stal?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:15

Jee een oplossing... dat zal toch moeilijk worden denk ik. In het heetst van de strijd zullen opmerkingen van mensen die lijnrecht tegenover elkaar staan blijven komen, juist ook omdat sommigen weten dat de ander hapt.

Ik denk dat temmen hier op bokt de enige oplossing is, hoe vaker er getemd zal worden dat er dan toch eens structureel wat beter gekeken zal gaan worden?

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:17

nog iets in de buurt waar ik woon houden ze er ook niet van weet 99% zeker dat iemand een paar maanden geleden onze kat heeft vermoord
in de vorige buurt zijn we er ook 3 kwijtgeraakt er zat ook een kattenhater in de buurt belachelijk!
als ik weet wie dit heeft gedaan is niet meer veilig