EA TK reacties verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

EA TK reacties verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 17:48

Ik lees het in andere topics regelmatig van gebruikers en heb het nu zelf ook aan de hand dat reacties gewoon verwijderd worden omdat ze niet voldoen aan de regels. Wanneer men dan toch van plan is om de hulk te plaatsen, kan dat dan de 1e keer niet zonder meteen alle reacties te verwijderen? Waarschuwing oid? Dat de verkoper op zijn minst weet wie er gereageerd heeft en met welke vraag? :?

Somebitch

Re: EA TK reacties verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:35

Ik ben het helemaal met je eens, het is zo vervelend als je als verkoper niet kan zien wie er gereageerd heeft.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:44

Ik denk (heb zelf lang op EA gemodereerd) dat het voornamelijk reacties waren als "mag ik de vp" "reden van verkoop" of offtopic berichten in de trant van "jammer dat je 'm weg moet doen" "wat een mooi paard" als het om de verkoop van een paard gaat. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor spullen die je te koop aanbiedt. De laatste reacties zijn toch niet van serieuze kopers en de eerste 2 reacties kun je voorkomen door een zo uitgebreid mogelijke advertentie te maken.
Als mensen echt interesse hebben in het paard, nemen ze heus wel weer contact op.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:48

ik vind het ook irritant, vaak nemen dat soort mensen namelijk geen contact meer op zeker niet als het in de rubriek overige is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:52

Simmie: het gaat om een zadel en als iemand de VP vraagt weet ik tenminste dat die persoon interesse heeft en kan ik antwoorden. Ik was inderdaad de VP er vergeten bij te zetten maar als ze dan de reacties verwijderen voor dat ik ze kan zien is ook zo iets... Want dan weet ik alsnog niet wát men vroeg... En als ik een vraag stel in zo'n topic en ik krijg geen antwoord heb ik, ondanks interesse, ook zo iets van "hou dan maar hoor".

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:04

Ayasha schreef:
Simmie: het gaat om een zadel en als iemand de VP vraagt weet ik tenminste dat die persoon interesse heeft en kan ik antwoorden. Ik was inderdaad de VP er vergeten bij te zetten maar als ze dan de reacties verwijderen voor dat ik ze kan zien is ook zo iets... Want dan weet ik alsnog niet wát men vroeg... En als ik een vraag stel in zo'n topic en ik krijg geen antwoord heb ik, ondanks interesse, ook zo iets van "hou dan maar hoor".

Er staat duidelijk in de regels vermeld dat reacties als "mag ik de vp" in het topic niet zijn toegestaan.
Ik snap dat dat vervelend is voor de TS als je niet kunt zien wie er heeft gereageerd, maar regels zijn regels en daar wordt naar gemodereerd.
Wellicht dat er met het nieuwe EA-systeem (als dat ooit nog komt...) wat verandert. Tot die tijd ben ik bang dat de reacties gewoon verwijderd blijven worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:05

Ik snap dat het een regel is. :+ Dat betekent toch niet dat ik het een goede regel hoef te vinden? :+
Ik kom toch ook met een tip hoe ik het bv al beter zou vinden?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:47

Nee, je hoeft het geen goede regel te vinden. :+
Maar met je tip zal toch niet veel/niks gedaan worden omdat de regels toch niet meer aangepast/verandert worden voor er een nieuw EA-systeem komt.
Daarnaast kun je er donder op zeggen dat men het te verwarrend vindt als er een paar andere reacties als " mag ik de vp" wel mogen blijven staan en een andere, soortgelijke reactie niet. Dan krijg je: "waarom mag het daar dan wel blijven staan en in mijn topic niet". Dat die reacties voor het plaatsen van de moderatoropmerking wel blijven staan en de reacties daarna worden weggehaald gaat men toch niet (willen) begrijpen.
Er zijn trouwens al zo vaak vragen hierover geweest. Had je kunnen lezen dat er niets mee gedaan wordt omdat "de invoering van het nieuwe EA-systeem (god mag weten wanneer) de nodige veranderingen mee zal brengen en beheer het niet noodzakelijk vindt om dan nu nog in het huidige EA aanpassingen te doen".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:49

Ik heb dat vaak gelezen. Maar toch wilde ik mijn frustratie even uiten en laten weten hoe ik het beter zou vinden. Mij is altijd geleerd dat kritiek geven en zeiken achter de rug makkelijk is. Dat je beter kan zeggen wat je er van denkt met hoe je het beter zou vinden tegen de mensen die er wat aan kunnen doen ipv beetje te zitten kniezen :+

Jeumig... Moetk met hand en tand gaan verdedigen datk een topic open over zo iets... Daar is FZ toch voor. :?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:51

Ayasha schreef:
Jeumig... Moetk met hand en tand gaan verdedigen datk een topic open over zo iets... Daar is FZ toch voor. :?

Nee hoor, dat hoeft niet. Net als jij zeg ik waar het op staat.
En zeker omdat hier al veel vaker over gediscussieerd is en je dus zou kunnen weten hoe het moderatorteam tegenover (wijzigingen mbt) het EA-forum staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:55

Ayasha schreef:
Ik heb dat vaak gelezen. Maar toch wilde ik mijn frustratie even uiten en laten weten hoe ik het beter zou vinden. Mij is altijd geleerd dat kritiek geven en zeiken achter de rug makkelijk is. Dat je beter kan zeggen wat je er van denkt met hoe je het beter zou vinden tegen de mensen die er wat aan kunnen doen ipv beetje te zitten kniezen :+

Misschien zelf een keer beginnen met lezen :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:57

Waarom? Ik zeg toch niet dat je geen topic mag openen? Ik lees je posts juist heel goed, daarom reageer ik ook inhoudelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:58

Je zegt indirect dat het nutteloos is. Ja dat kan prima zijn maar ik heb het iig laten weten dat ik het bijzonder irritant vind. Als niemand iets zegt onder het mom van "ze doen er toch niets aan tot het nieuwe systeem" gaat er inderdaad zeker niets gebeuren. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:00

Het is idd nutteloos om ideeen voor het bestaande systeem te opperen, maar ach, wat maakt het uit? Het ging jou er om dat je niet bleef kniezen hierover en je frustratie kwijt zou raken en die ben je nu kwijt, toch? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:02

Inderdaad. :D Misschien worden de mods het ooit zo beu dat ze er toch wat aan doen O:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:03

Ayasha schreef:
Inderdaad. :D Misschien worden de mods het ooit zo beu dat ze er toch wat aan doen O:)

Ha ha ha ha! Dus dat is waar je op hoopt. Succes dan maar. :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:06

er is toch de mogelijkheid om een mod te vragen wie er gereageerd heeft en met welke reactie?
tenminste dat heb ik er een poos geleden van begrepen :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:07

Dat is inderdaad een mogelijkheid, Alane.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:08

Maar dan halen ze zichzelf toch net extra werk op de hals?
En ik begreep uit eerdere discussies dat EA sowieso al geen eenvoudig gedeelte is om te modereren

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:35

Ayasha schreef:
Maar dan halen ze zichzelf toch net extra werk op de hals?
En ik begreep uit eerdere discussies dat EA sowieso al geen eenvoudig gedeelte is om te modereren

Dat doet en agent ook die een bekeuring uitschrijft :+

Ik heb toen ook aangegeven dat sommige berichten klakkeloos worden verwijderd terwijl die zeer ontopic en vooral nuttig waren.
En heb toen ook voorbeelden aangehaald.

Sommige topics hebben in een mum van tijd een hele zwerm bokkers aangetrokken en er volgt dan een discussie... dat is dan ook weer niet nodig.

Ik vermijd dan ook vaak topics waar een kermitopmerking in staat.... het zekere voor het onzekere nemend omdat ik niet kan zien wat er verwijderd is en om te voorkomen bedonderd te worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:21

Ja maar die verdienen er dan aan :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:14

Ayasha schreef:
Dat de verkoper op zijn minst weet wie er gereageerd heeft en met welke vraag? :?

Het is begrijpelijk dat je graag wil weten wie er heeft gereageerd en wat ze van je willen weten. Vaak is dat iets van een vraagprijs, een reden van verkoop, of je ruilt, of een verzoek om een (extra) foto. Deels kun je dat dus oplossen door een duidelijk topic te openen, maar helemaal voorkomen doe je het dan niet.

Je zou natuurlijk ook de moderator die de opmerkingen heeft verwijderd, of desnoods een andere moderator van EA, een PBtje kunnen sturen. Een beetje vriendelijke moderator wil je dan echt wel even een overzichtje van de reacties sturen... Probeelm ook weer opgelost :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:21

Ik vind het ook irritant.. Heb je een verkoop topic, vragen aantal mensen in het topic naar de vp van artikel X, worden die berichten verwijderd..

Maar ik vind het een goede zaak dat je, wanneer je de desbetreffende mod een pb'tje stuurt, je al die verwijderde berichten via pb te zien krijgt :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:00

Ik vind dit ook erg irritant,
vooral bij het verkopen van paarden en ponys lijkt het me niet echt prettig om niet te weten wat voor offtopic berichten je hebt gekregen :)