Manier van reageren........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Manier van reageren........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:21

Ik vind het enorm sneu dat bepaalde mensen het iedere keer voor elkaar krijgen om bepaalde topic's "op slot" te krijgen.

Alleen al hun manier van reageren in een topic, die zonder respect naar anderen toe is, krijgt dit gewoon voor elkaar.

Ik hoef alleen maar te denken aan het topic:
Tips en commentaar rechtrichten.

Ik vind dit echt niet kunnen.
Sommige deelnemers krijgen het echt altijd voor elkaar om ruzie te stoken in topic's

Kan hier nu eens wat aan gedaan worden.

Ik hoop wel, dat het bewuste topic heropend wordt?

RoodZonnetje

Re: Manier van reageren........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:25

Ik erger me er ook kapot aan Modie en begrijp wat je bedoelt. Hoop dat het niet juist is wat ik vermoed, maar krijg de indruk dat Bokt bepaalde mensen koste wat het kost op Bokt wilt houden, terwijl anderen voor het minste al een OW of ban krijgen..

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:29

Heino schreef:
Ik erger me er ook kapot aan Modie en begrijp wat je bedoelt. Hoop dat het niet juist is wat ik vermoed, maar krijg de indruk dat Bokt bepaalde mensen koste wat het kost op Bokt wilt houden, terwijl anderen voor het minste al een OW of ban krijgen..

Ik vind de wijze van reageren van bepaalde mensen er ook gewoon voor zorgen, dat vooral bepaalde topic's in ruzie's ontaarden.

Terwijl van een normale wijze van reageren we van allemaal iets kunnen leren.

Maar soms is het gewoon echt respectloos :(

Ik hoop ook inderdaad dat het Bokt. team hier iets meer aandacht aan gaat besteden.
Nu lijkt het me ontzettend moeilijk om zo'n uitgebreid en groot forum als Bokt een beetje in goede banen te leiden, maar soms gaat het echt tever!!!!!!!!!!!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:31

Neem nu bv de reactie op het antwoord tegen Woodstock :( waardoor dat bewuste topic gesloten is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:36

modie schreef:
Neem nu bv de reactie op het antwoord tegen Woodstock :( waardoor dat bewuste topic gesloten is.

Lees in het topic dat er een aantal reacties weggehaald zijn, waaronder deze bewuste denk ik ;)
Maargoed, het lijkt me ook wel erg lastig zo'n enorm forum in goede banen te leiden. Zo veel mensen, zo veel meningen, zo veel humeuren.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:39

Ik ga mij hier even in mengen, aangezien ik ook het overleg achter de schermen heb gevolgd over het betreffende topic wat Modie aanhaalt.
Wat ik erg jammer vind, is dat jullie allen er aan meegewerkt hebben om het slotje voor elkaar te krijgen.
We hebben meerdere keren gewaarschuwd, en iedereen ging gewoon lekker door met reageren zoals men voor-de-waarschuwing ook al deed. Dus waarschuwen heeft blijkbaar al geen zin. Ook waarschuwingen naar de desbetreffende sfeer-bepalende-bokkers hebben blijkbaar geen invloed gehad.
Erg jammer, want als de waarschuwingen gewoon netjes opgevolgd zouden worden, was er geen sprake geweest van een slotje.
In dit geval is het topic dus in zoverre uit de hand gelopen, dat wij in goed overleg met het team hebben besloten het topic te sluiten. Om verdere aanvallen en afwijken van onderwerp te voorkomen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:44

Revanches schreef:
Ik ga mij hier even in mengen, aangezien ik ook het overleg achter de schermen heb gevolgd over het betreffende topic wat Modie aanhaalt.
Wat ik erg jammer vind, is dat jullie allen er aan meegewerkt hebben om het slotje voor elkaar te krijgen.
We hebben meerdere keren gewaarschuwd, en iedereen ging gewoon lekker door met reageren zoals men voor-de-waarschuwing ook al deed. Dus waarschuwen heeft blijkbaar al geen zin. Ook waarschuwingen naar de desbetreffende sfeer-bepalende-bokkers hebben blijkbaar geen invloed gehad.
Erg jammer, want als de waarschuwingen gewoon netjes opgevolgd zouden worden, was er geen sprake geweest van een slotje.
In dit geval is het topic dus in zoverre uit de hand gelopen, dat wij in goed overleg met het team hebben besloten het topic te sluiten. Om verdere aanvallen en afwijken van onderwerp te voorkomen.

Ik begrijp heel goed, dat niet alles gelopen is/was zoals zou moeten.
Maar het topic had/kan uitermate leerzaam zijn en dat het nu gesloten is, is gewoon heel jammer.

Maar om het topic te sluiten nav een beperkt aantal gebruikers die zich blijkbaar niet aan regels kunnen/willen houden.

Kan hier nog eens (hopelijk) over "gedacht" worden door het Bokt-team (die hier over gaat)?

Want bij "rechtrichten" komt zoveel meer bij kijken. Dus ook in alle "stromingen"

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:54

Revanches schreef:

Maar je kan er dan toch ook voor kiezen de raddraaiers (wie dat dan ook zijn) er uit te gooien? Dan behou je wel het topic, maar niet het sfeerverpestende gezeik.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:59

Mee eens Heino.. Ik weet dat er in een bepaalde topic HEEL veel klachten zijn, en ik verbaas me over het feit dat hier nog steeds niets aan wordt gedaan en dan krijg ik ook een beetje het gevoel wat Heino al aangaf

Citaat:
Hoop dat het niet juist is wat ik vermoed, maar krijg de indruk dat Bokt bepaalde mensen koste wat het kost op Bokt wilt houden

Want wat daar gebeurt is te gek voor woorden. Dat mensen opzettelijk gekwetst worden, dat moet toch niet kunnen?? Daar moeten de beheerders van Bokt toch voor waken? Maar goed daar vertrouw ik dan op en neem dan ook aan dat daar op wordt gereageerd.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:59

zou het niet makkelijk zijn als een TS de verantwoording zou dragen van het gedrag in een topic? Dus als een TS laat weten dat bepaalde mensen het topic aan het verzuren zijn dan die een ban op dat topic krijgen? Op die manier kunnen topics gewoon door blijven gaan met de groep die interessen hebben.
(ga mij niet intens mengen hier, maar af en toe vraag ik me ook af waarom er niet harder opgetreden wordt tegen raddraaiers op bokt)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:01

In het rechtricht topic heeft TS er álles aan gedaan het topic te leiden zoals ze het voor ogen had, maar tevergeefs.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:02

ik denk dat als je TS daar verantwoordelijk voor maakt dat daar te makkelijk misbruik van kan worden gemaakt. (als je iemand niet mag bannen, of als een antwoord je al niet aanstaat dan meteen kunnen bannen) ik vind dat Bokt moderators objectief moeten kijken naar wat er gebeurt en mensen die de boel lopen te zieken moeten bannen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:05

Ben ik het ook mee eens.
Discussie's zijn leuk, meningen mag iedereen geven, maar zodra het verandert in persoonlijk getinte opmerkingen en jij en jou gebeuren, moet er ingegrepen worden.
En dan is een slotje het enige dat echt werkt.
Het liefst had ik ook dat de schuldigen een Ban kregen, maar de wereld is niet perfect dus is een slotje een goed alternatief.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:06

Springert schreef:

Slotje is alleen maar problemen uit de weg gaan vind ik, opgelost wordt het er niet mee. Wordt alleen maar uitgesteld tot een volgend topic.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:06

Heino schreef:
In het rechtricht topic heeft TS er álles aan gedaan het topic te leiden zoals ze het voor ogen had, maar tevergeefs.

Dat heeft TS zeker gedaan.
Maar ook daar werd niet op gereageerd :( door sommige posters.

Als inderdaad een TS zo'n "macht" zou hebben, kan er makkelijk misbruik van gemaakt worden.

De enige optie is dan in samenwerking met een moderator?

Dat zou misschien een "goede" optie kunnen zijn?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:08

Heino schreef:
Springert schreef:

Slotje is alleen maar problemen uit de weg gaan vind ik, opgelost wordt het er niet mee. Wordt alleen maar uitgesteld tot een volgend topic.

Dat is wat inderdaad gebeurd.

Een slotje werkt dus niet echt goed. Het "wachten" is dan gewoon op een volgend topic.
En alles begint van voor af aan :(

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:08

Kijk ook eens naar het topic:
Hoofddoekje voor de klas,
Daar gaat het er ook al hard aantoe

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:14

Heino schreef:
Springert schreef:

Ik vind als iemand dat doet dat hij dan inderdaad een ban moet krijgen.
Een slotje maakt duidelijk dat dat onderwerp afgesloten is. Te controversioneel, dan is het hardleersheid om dat in een ander topic voort te zetten. Die persoon is er dan echt op uit om te rellen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:16

Springert schreef:
Ik vind als iemand dat doet dat hij dan inderdaad een ban moet krijgen.
Een slotje maakt duidelijk dat dat onderwerp afgesloten is. Te controversioneel, dan is het hardleersheid om dat in een ander topic voort te zetten. Die persoon is er dan echt op uit om te rellen.

Dan zijn we het daar over eens ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:18

Enyaa schreef:
Kijk ook eens naar het topic:
Hoofddoekje voor de klas,
Daar gaat het er ook al hard aantoe

Niet meer, want daar zit (gelukkig) ook al een slotje op.
En terecht, want ook jou was het opgevallen dat het er daar hard aan toe ging.
Veels te hard in mijn ogen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:24

Tja een betere wereld begint bij jezelf :) Geef toe dat ik zelf ook af en toe te hard bezig was daar ;) Maar dat was niet zo geweest als er eerder ingegrepen zou zijn...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:26

mee eens Heino, ik begrijp je helemaal.. Hopelijk wordt de boosdoener gebanned en kan de discussie voortgezet worden want tot voor kort ging dit op een ontzettend leerzame en respectvolle manier..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:38

Dan krijg je natuurlijk de vraag wie de boosdoener is. Vaak zijn het meerdere boosdoeners. Dan is het oneerlijk om die ene te bannen. Van mij persoonlijk hoeft ze ook niet geband worden, als ze maar wel haar lesje geleerd heeft. _O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:41

Ik denk ook niet dat er een schuldige is, waar meerdere vechten hebben meerdere schuld. Maar er mag van mij wel sneller ingegrepen worden door mods, zodat het niet zo uit de hand kan lopen. Desondanks vind ik dat berichten die tegen de regels van Bokt in gaan niet alleen verwijderd moeten worden maar dat ook de persoon een OW moet krijgen. Waarom stel je anders regels op?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:44

Springert schreef:
Dan krijg je natuurlijk de vraag wie de boosdoener is. Vaak zijn het meerdere boosdoeners. Dan is het oneerlijk om die ene te bannen. Van mij persoonlijk hoeft ze ook niet geband worden, als ze maar wel haar lesje geleerd heeft. _O-

Het lijkt er meer op, dat het vaak "mannelijke" boosdoeners zijn :( zoals bv in dat bewuste topic.

Door een bepaalde manier van reageren worden er ook gewoon reactie's uitgelokt.
En daar zijn topic's niet voor.
Blijf (of in ieder geval grotendeels) bij de topic-vraag en benader een andere wijze van oplossingen gewoon respectvol.