Waarom eerst 25 'paardgerelateerde' berichten plaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZaZoe

Waarom eerst 25 'paardgerelateerde' berichten plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 12:36

Ik ben sinds kort op dit forum, zie van allerlei leuke en interessante items waarop ik wil reageren maar krijg in 95% van die gevallen de melding dat ik nog geen 25 paardgerelateerde berichten heb geplaatst...
Redelijk frustrerend. Valt hier echt helemaal niets aan te doen? Blijkbaar zoek en plaats ik nu net berichten in allerlei rubrieken die dan ook nog eens niet meetellen voor mijn teller! :D Dit lijkt al met al een redelijk gekunstelde opzet.
Iemand een slimme tip hoe hiermee om te gaan?

Lydia_

Re: Waarom eerst 25 'paardgerelateerde' berichten plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:39

Dit doet bokt omdat er een kans is dat mensen anders alleen maar voor de Huiskamertopics komen (daar worden 'groepjes' gevormd) :)
Een slimme tip om er mee op te gaan, gewoon goed en informatief reageren in bijvoorbeeld HAW of PP.

Welkom op bokt trouwens!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:40

Reageren op topics, als je je mengt in een discussie op RT-D ben je zo aan die 25 berichten :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:01

Dit wordt gedaan om het zoveel mogelijk een paardenforum te houden.
Eventueel kun je contact opnemen met een mod als je al lang lid bent en niet aan die berichten gekomen bent met een motivatie waarom je in de kudde thuishoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:13

Klik op het tabblad "informatief" op www.bokt.nl/forums. Berichten onder die fora tellen mee om aan de 25 te komen :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:26

Tja gewoon reageren in paardgerelateerde topics
Ik denk dat ik die 25 berichten op 1 of 2 dagen had. Idd een beetje onnozel, maar ze hebben er hun redenen voor.

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 16:14

Hmmm, oké, vind het nog altijd vreemd hoor want alles waarop ik wilde reageren had op de een of andere manier toch weer met paarden te maken ;-( Maar was dan toch niet goed. Zo zit ik zelf bijv nogal in de fotografie en jeuken mijn handen als ik bepaalde topics zie waar ik graag op zou willen reageren. Nu wordt ik echter gedwongen tot andere rubrieken waar ik wellicht veel minder kennis van heb. Maar ik ga gestaag verder. Ben zowaar al bij nummer 9, uuuuh 10 :+

nalaenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:17

haha ik heb hetzelfde probleem.. denk mee te kunnen kletsen,maar zit nog niet aan de 25 zucht....
maar dit berichtje zal ook wel niet tellen ;-)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:19

En in welke topics posten jullie dan?

Geef wat commentaar of mening op rijden in the picture of gewoon in the picture.

Meestal kom je er dan vanaf, met wat een mooi paard. Dus ja een beetje inkleden en je hebt een volwaardige post.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:25

ITP telt niet mee voor je berichten op Informatief.

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:28

Ik heb hetzelfde probleem.
Heb inmiddels al wel wat berichten maar schijnbaar nog steeds niet genoeg :o
Snap er nog steeds niet veel van :o

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:31

Katja schreef:
ITP telt niet mee voor je berichten op Informatief.

ja ik was het me net aan bedenken.
Maar dan de gewone simpele topics e. Hoe krijg ik men paard wit of juist hoe houd ik hem donker

Of topics over zadels etc.

Er zijn echt genoeg topics (het is een paardenforum :D )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:33

Gewoon even laten zien dat je iig iets van paarden afweet, lijkt mij vrij logisch op een paardenforum :)

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:46

Ik heb nu 43 berichtjes onder mijn naam.
Maar nog kan ik niet overal reageren....ik mis nog een aantal berichten.
Houdt dat ik dat ik nog niet genoeg gereageerd heb bij Informatief??

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 17:35

Hi Purkje, daar baal ik nu wel van. Jij bent dus al ruim over de 25 berichten en kunt nog niet op alles reageren. Zit nogal verschil tussen de verschillende rubrieken blijkbaar. En dat is dus wat ik bedoel: blijkbaar heb ik met name 'verstand' van de rubrieken die geen 'punten' opleveren. Dat is frustrerend. En om nu overal alleen maar te reageren met 'mooi paard' om te 'scoren' vind ik ook weer zo nietszeggend...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:39

Ik zal je het sterker zeggen, als je met "mooi paard" reacties je 25 berichten haalt heb je kans dat het word gezien als "alleen reageren om je 25 berichten te halen" en word de teller weer op 0 gezet.

Maar je kan ook vragen stellen. Als je een discussie tegen komt die je interesant vind en waar je meer van wilt weten stel je daar gewoon een vraag en dan loopt je teller ook op. Of begin zelf een topic in een van de rubrieken die wel meetellen.

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:56

ZaZoe schreef:
Hi Purkje, daar baal ik nu wel van. Jij bent dus al ruim over de 25 berichten en kunt nog niet op alles reageren. Zit nogal verschil tussen de verschillende rubrieken blijkbaar. En dat is dus wat ik bedoel: blijkbaar heb ik met name 'verstand' van de rubrieken die geen 'punten' opleveren. Dat is frustrerend. En om nu overal alleen maar te reageren met 'mooi paard' om te 'scoren' vind ik ook weer zo nietszeggend...

Ik vind het ook vervelend hoor.
Ben al een tijdje uit de paarden maar sommige dingen vind ik erg interressant en daar kan ik dan weer niet reageren :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:41

ZaZoe schreef:

Purkje heeft nog niet genoeg posts op het juiste tabblad. Daarom kan hij zich nog niet aanmelden tot de 'Kudde'. Er is specifiek voor gekozen om mensen eerst 25 paardspecifieke posts te laten doen, onder andere zodat het forum niet overspoelt wordt met 'niet-paardenmensen'. Bokt is als eerste een paardenforum, dat het toevallig ook over veel andere dingen gaat is alleen maar mooi meegenomen voor ons paardenmensjes. ;)

Maar welkom op Bokt beiden! :)

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:53

Iris82 schreef:
ZaZoe schreef:

Purkje heeft nog niet genoeg posts op het juiste tabblad. Daarom kan hij zich nog niet aanmelden tot de 'Kudde'. Er is specifiek voor gekozen om mensen eerst 25 paardspecifieke posts te laten doen, onder andere zodat het forum niet overspoelt wordt met 'niet-paardenmensen'. Bokt is als eerste een paardenforum, dat het toevallig ook over veel andere dingen gaat is alleen maar mooi meegenomen voor ons paardenmensjes. ;)

:D Dankje ik had dat al begrepen nu.
Maar voor sommige mensen is het best lastig om aan die 25 berichten te komen.
Neem mij....ik ben al best lang uit de paarden dus ik zou niet snel op de informatieve topics reageren.
Wel kan ik er ernorm veel van leren.
Maar om nu daar een vraag te stellen...nee dat zou ik niet snel doen..misschien uit schaamte :o :o
Maar ik ga rustig door :D
Ik moet ongeveer nog 12 berichtjes en dan kan ik volgens mij ook bij de kudde( hoop ik)
Groetjes Maaike

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:58

Ik kan het me goed voorstellen dat wanneer je al een tijdje uit de paarden geweest bent, het moeilijk kan zijn om tussen al die 'experts' te reageren. Want je hebt het idee: 'Wat weet ik daar nou van?' Maar ik geloof vast dat er topics zijn waar ook jij in mee kan praten! :)

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:06

Iris82 schreef:
Ik kan het me goed voorstellen dat wanneer je al een tijdje uit de paarden geweest bent, het moeilijk kan zijn om tussen al die 'experts' te reageren. Want je hebt het idee: 'Wat weet ik daar nou van?' Maar ik geloof vast dat er topics zijn waar ook jij in mee kan praten! :)

OO die zijn er vast wel hoor :D :D en meelezen vind ik ook helemaal niet erg maar soms wil ik ergens wel eens reageren en dan kan dat nog niet.
Soms best lastig maar ik kom er vanzelf :D

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:21

Waar kun je eigenlijk zien hoeveel 'nuttige' berichten je al gedaan hebt?

(Niet dat ik er haast mee heb, meestal log ik niet eens in en lees ik alleen maar)

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:32

pjer schreef:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel 'nuttige' berichten je al gedaan hebt?

(Niet dat ik er haast mee heb, meestal log ik niet eens in en lees ik alleen maar)

Hahahaha dat doe ik ook ( niet inloggen maar wel lezen)
Rechtsbovenin bij Help kun je het vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:35

ik heb me er ook heel erg aan geergerd! maar wel begrijpelijk dat het er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:22

Iris82 schreef:

Het valt me op (maar niet alleen in dit geval) dat soms het onderscheid tussen paardgerelateerd en informatief misschien onvoldoende wordt gemaakt. Aan 25 paardgerelateerde (of paardspecifieke) posts heb je niet genoeg, tenzij ze allemaal bij Informatief staan. Het gaat om 25 posts bij informatief, niet om 25 paardgerelateerde berichten. Misschien is het handig (voor zowel zwarte Bokkers als teamleden als ook in de Help) dit onderscheid in de gaten te houden en waar nodig extra te benadrukken? Soms wordt er denk ik onnodig onduidelijkheid geschapen voor nieuwe Bokkers door te gooien met termen als "25 paardgerelateerde berichten" en dergelijke...