Oude post verwijderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Oude post verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:02

Hallo,

Ik heb vorig jaar paar post geplaatst waar ik nu hele erge spijt van heb.
En als iemand die ik persoonlijk ken ze leest, ben ik goed de banketstaaf.
Ik heb een paar maanden geleden een mod een berichtje gestuurd, maar hier is helaas niet op gereageert.

Wat moet ik doen?

Groetjes,
Fira.

siskeh

Re: Oude post verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:04

Als je het wil kan een mod die berichten wel degelijk verwijderen, maar dan moet je denk ik wel een goede argumentatie hebben!
Zou nog eens een mod een pb sturen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:08

In principe worden er om dit soort redenen geen berichten verwijderd. De mods zouden omkomen in het werk.
Je kan proberen nog een keer contact met een mod op te nemen, maar ik vrees voor je dat je gewoon de consequenties van je daden zal moeten dragen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:09

@ siskeh Dankje wel.
Ik ga het vanavond nog eens proberen :)

@ Lalidan
Oe, nu stress ik 'm ff.
Ik snap het wel van de mods ...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:13

Als je contact opneemt met een mod, zorg dan dat je, net als wat Siskeh ook zegt, een goede argumentatie hebt. Enkel voor goede redenen willen ze dit nog weleens doen, dus zorg voor jezelf dat je helder hebt waarom je het geplaatst hebt, wat de consequenties zijn etc etc etc.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:17

Stuur een PB'tje naar een mod met daarin je post + URL naar de post en een motivatie waarom je hem weg wil hebben. Dan kijken wij er naar :)

pindy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:23

Wat ik begreep is dat sindskort alle fora verplicht zijn posts te verwijderen op verzoek. Mocht de mod's de post niet verwijderen, dan pas mag je je beklag doen bij een officiële instantie (moet ik even opzoeken hoe dat ook alweer zat). Is ook de reden dat je jezelf kan 'ontgooglen' etc.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:06

Lalidan schreef:
In principe worden er om dit soort redenen geen berichten verwijderd. De mods zouden omkomen in het werk.
Je kan proberen nog een keer contact met een mod op te nemen, maar ik vrees voor je dat je gewoon de consequenties van je daden zal moeten dragen.

Bovenstaande is níet waar, op het moment dat je om een goede reden enkele berichten verwijderd wilt hebben, is dat geen probleem. Zo worden er bijvoorbeeld regelmatig op verzoek berichten verwijderd waarin iemand jaren terug zijn volledige naam of emailadres geplaatst heeft, of bijvoorbeeld veel details over een probleem van een familielid of een vriendin. Als je een goede reden hebt om de berichten verwijderd te willen hebben, gewoon een mod pb-en. Dat er de vorige keer niet teruggebp't is, hoort eigenlijk niet. Nog een keer een pb kan dan geen kwaad (soms glipt er wel eens een pbtje tussendoor). Meer hierover staat ook in de Help van Bokt: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_wi ... oet_dat.3F

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:08

pindy77 schreef:
Wat ik begreep is dat sindskort alle fora verplicht zijn posts te verwijderen op verzoek. Mocht de mod's de post niet verwijderen, dan pas mag je je beklag doen bij een officiële instantie (moet ik even opzoeken hoe dat ook alweer zat). Is ook de reden dat je jezelf kan 'ontgooglen' etc.

Is dat echt zo? Nog nooit van gehoord.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 10:21

Iets meer dan een week geleden heb ik een mod een berichtje gestuurd.
Hierop heb ik ook geen antwoord op gekregen.
En nu? :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:36

Is ie wel al gelezen?
Ik zou er nog 1 sturen over een week ofso als je dan nog geen antwoord hebt.
Misschien naar een andere mod..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 10:42

Ja hij is wel gelezen :j
Ik heb nu al naar 2 verschillende mods een berichtje gestuurd haha.

Over een weekje doe ik het nog wel een keer.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:42

Het kan ook zijn dat ze aan het overleggen zijn he :P

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 10:43

Ja dat zou ook kunnen natuurlijk.
Maar de vorige keer (een paar maanden terug) dat ik een berichtje stuurde, kreeg ik ook niks terug. :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:45

Vreemd..
Kan me nog wel herinneren dat iemand ook ziets wilde.
Maar dan over een bericht van iemand anders (die was echt heel erg gemeen..).
Ze konden diegene niet meer bannen omdat het al te lang geleden was maar ze hebben het bericht toen wel verwijderd.
Hebben ze volgens mij ook met overleg gedaan toen.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:50

Voor mij hebben ze zelfs eens een heel topic verwijderd, want iemand die daar ook een rol in speelde werd boos omdat ik het hir had geplaatst.
Ik heb toen een mailtje gestuurd, met een link en de preciese reden. Ze hielden me keurig op de hoogte :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 10:53

Das dan wel netjes :j
Nou, ik ben benieuwd wat er komen gaat....

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:15

Houd er rekening mee dat alles gewoon in de Google cache blijft staan en zo een hoop terug blijft te vinden.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:10

Ja, daar heb je gelijk in.
Maar als er op die link wordt geklikt kan het bestand toch niet gevonden worden?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:25

Als het hele topic wordt verwijderd niet. Maar meestal laat Google een gedeelte van de tekst zien in de zoekresultaten.

Afbeelding

Bovendien kan je meestal bij de zoekresultaten op "in cache" klikken en dan zie je hoe de pagina er uit zag toen Google 'm heeft opgeslagen. Het kan echt super lang duren voordat Google de cache heeft overschreven. Ik heb vorig jaar, ongeveer 7-9 maanden geleden denk ik, ook iets laten verwijderen op Bokt (mijn naam + achternaam), maar het bleef maar op Google staan. Uiteindelijk heb ik onlangs een verzoek ingediend bij Google dit uit de cache te verwijderen. Als ik nu op mijn naam zoek, vind google het nog steeds... Maar de "in cache" knop is weg en ook het stukje tekst wat google bij de zoekresultaten laat zien is weg. Je ziet alleen nog de titel van de pagina (het onderwerp van het topic) maar dat maakt niet uit, want op de bokt pagina zelf is mijn naam uit het bericht verwijderd.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:37

Ow....
He verdorie haha.

Maar ja, beter iets dan niets.
Anders kan ik altijd Google nog een berichtje sturen ;)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 23:24

Nog steeds niks terug gehad.
Dan stuur ik morgen wel een andere mod een berichtje. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:12

Ik zou het dan even bij een andere mod proberen, en anders misschien een herinneringspb naar de mod bij wie je het eerder geprobeerd hebt :)
Moddies zijn soms wat drukkig en dan kan een pb er weleens bij inschieten. Ook kan het zijn dat je vraag achter de schermen besproken wordt, dat kan ik nog even voor je nakijken :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:21

pindy77 schreef:

Dat klopt niet helemaal.
Het klopt wel dat je jezelf kan laten ontgooglen, maar dat is omdat je geen toestemming aan google hebt gegeven om je bericht/pagina te gebruiken.
Berichten op een forum heb jezelf geplaatst en je weet van te voren dat ze lang bewaard zullen worden.
Het is netjes van Bokt dat ze mee willen werken aan het verwijderen van bepaalde berichten, maar dat is een gunst, geen verplichting.