Bokt ban geen nut?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Bokt ban geen nut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:58

Een vriendin van mij heeft een BOT, en kan ook niet meer mee lezen op bokt, Athans dat denken de moddies. Want als je via een Proxy server ( die veranderd je IP ) inlogt en je gaat dan naar bokt.nl kan je gewoon mee lezen.
Mijn vraag is nu wat heeft zo'n ban dan eigenlijk voor nut?

Billy

Re: Bokt ban geen nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:59

Je kunt niet meer reageren en niet meer in de huiskamers, dat zou straf moeten zijn...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:01

Volgens mij kun je met een Bot wel mee lezen maar niet posten?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:02

Ik bedoel eigenlijk dat als zij www.bokt.nl intypt er gelijk komt te staan dat ze een ban heeft en NERGENS meer mee kan lezen. Maar zij gebruikt dus een Proxy server en kan nu gewoon weer mee lezen...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:03

je kunt normaal gesproken niet inloggen, wel meelezen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:06

Ze zal automatisch inloggen aan hebben staan. Als ze niet inlogt (of dat probeert) kan ze gewoon zonder proxy te gebruiken meelezen. Niet reageren, en niet de HK (en nog een aantal fora) zien, maar wel meelezen. Met proxy gebruik zie je trouwens ook de HK niet als je niet ingelogd bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:11

Via een proxy wordt er een ip-adres aan je gekoppeld die vaak uit het buitenland komt. Technisch gezien zóu je dus inderdaad je via zo'n proxy opnieuw kunnen aanmelden en voila.

Ik ben er echter vrij zeker van dat dit strafbaar is (in theorie dan).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:11

Waarschijnlijk heeft de betreffende gebande ook een ip ban. Zijn kan dan onder haar ip adres ook helemaal niet lezen. Maar dat is inderdaad simpel te omzeilen via een proxy. Strafbaar is dat niet volgens mij alhoewel het team je er natuurlijk weer afgooit als ze je ontdekken.

Er zijn ook providers die je steeds een ander ip-nr geven als je opnieuw het i-net op gaat. Voor die mensen is het helemaal simpel om onder een SA weer terug te komen of te blijven meelezen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:50

Een IP-ban is een grote uitzondering op Bokt, dus ik denk dat het om de uitleg van Ibbel gaat:

Ibbel schreef:
Ze zal automatisch inloggen aan hebben staan. Als ze niet inlogt (of dat probeert) kan ze gewoon zonder proxy te gebruiken meelezen. Niet reageren, en niet de HK (en nog een aantal fora) zien, maar wel meelezen. Met proxy gebruik zie je trouwens ook de HK niet als je niet ingelogd bent.

Aangezien het antwoord hier mee gegeven is, kan er hier een slotje.