Smoesjes over inrijfoto's bij Horses @ work

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Smoesjes over inrijfoto's bij Horses @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:01

Ik kijk regelmatig naar de foto's bij Horses @ work.
Dan lees ik het beginstukje en dan kom ik het vaak al heel snel tegen....

"Ik heb geen inrijfoto's, deze zijn mislukt"
"Tijdens het inrijden, was mijn fotograaf er nog niet"
"Fotograaf was tijdens het inrijden de stallen aan het uitmesten"

Bij dit soort zinnen heb ik direct het idee dat de TS bang is voor commentaar hierover van andere Bokkers,
maar ze zijn zo overbodig, ik neem aan dat je je paard zelf rijd zoals jij het goed vind, dus daar rijd je vast ook bij in (en uit).
Krijg altijd direct het idee dat de TS zoiets erbij zet als een smoesje.

Ben vast de enige die hier over valt, haha.
wat vinden jullie hiervan?

Anoniem

Re: Smoesjes over inrijfoto's bij Horses @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:27

[HK] > [FZ]

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:22

Hoeft echt niet zo te zijn. Tijdens mijn laatste les kwam de fotograaf ook pas na het inwerken, dus van het inwerken heb ik dan ook geen foto's.

Als ik zelf een stalgenootje fotografeer dan komt het inderdaad voor dat ik net even die stal nog moet mesten, het paard nog moet wegzetten etc. Dan heb je daar nu eenmaal geen foto's van.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:23

Tsja, vaak is het ook gewoon zo dat het inrijden niet interessant is. Dat scheelt ook al een stuk. :)
Ik probeer ze er altijd wel bij te zetten. :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:24

Denk ook meer dat het niet zulke interessante foto's zijn van het inrijden dat men ze daarom vaak niet plaatst, laten we eerlijk zijn, we pikken toch allemaal de mooiste plaatjes er tussen uit ? ;)
Verder gebeurt het ind wel vaker dat mensen eerst inrijden en dan pas foto's laten maken :j

Edit mijn bovenbuurvrouw dacht het zelfde :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:26

Ik ben het met Melanie en upendo eens... Je mag maar 15 foto's, dus dan kies je de foto's die er echt toe doen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:28

Ik denk niet dat het nodig is om foto's te laten zien dat ik met lange teugel aan het stappen ben? Daar kan in mijn ogen ook geen goed commetaar op gegeven worden..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:29

mesne gaan niet alleen daarover in de verdediging, maar eigenlijk over vanalles
waarom ze geen cap dragen waarom hun hakken niet naar beneden zijn,waarom ze krom zitten
waarom het paard met de mond open loopt enz enz....

2 redenen
A bokt is te aanvallend, dus mensen gaan bij voorhand al in de verdediging
B TSer weet wel degelijk wat er fout is maar wil het niet inzien

ik zeg niet dat beide op iedereen van toepassing is.....maar zeker wel 1 van de twee :j

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:31

Tja eerlijk is eerlijk ik vind ook niet zo veel bijzonders te zien aan inrijden :n
Dus ik zou geen smoes verzinnen maar ik zou ze er niet bijzetten ofzo :n

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:32

Daar heb je een punt, ikdoemaarwat...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:33

mijnponynero schreef:
Tja eerlijk is eerlijk ik vind ook niet zo veel bijzonders te zien aan inrijden :n
Dus ik zou geen smoes verzinnen maar ik zou ze er niet bijzetten ofzo :n

ja dat verschilt dus kwa intresse want mensen zoals ik vinden juist dat inrijden wel intressant
vaak zie je dan veel betere plaatjes dan de "trainingsfoto's"

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:41

hmm ligt eraan..

Ik kom te paard naar de bak, ben dan al minstens 10 minuten onderweg.
Overigens stap ik in de bak ook nog wat rond. (vaak toch ook nog best even)

Meestal moet ik het doen met een per ongeluk uit de lucht komen vallende fotograaf.
Die schiet wat foto's en is weer foetsie.

Ik rondstappend aan lange teugel is niet echt spannend. (heb er wel 1 in profiel geloof ik)
En 15 foto's tja, dan is instappen niet het meest spannende onderdeel om te tonen.
(zal in gedachten houden als ik ooit weer HAW doe, om er 1 bij te doen, of eingelijk
moeten het er dan al weer 2 zijn, 1 rechts en 1 linksom..)

In geval van dat ik bang zou zijn voor commentaar zet ik mijn foto's wel bij ITP.
:Y)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:45

Ik heb nog maar 1 of 2 keer (lang geleden) een topic in HAW gemaakt. En bij 1 stonden ook geen instap/uitstap foto's. Niet dat ik ze niet wil laten zien. Maar ik vind dat gewoon niet zo'n intressante foto's. Omdat je bij mij dan alleen een paard+ruiter ziet met een lang teugeltje. Heeft geen toegevoegde waarde is mijn mening :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:52

Ik vind niet dat instappen is dat je stapt aan een lang teugeltje maar goed..

losrijden is het losmaken van de spieren dat die je dus niet aan een lange teugel. Ik zelf wijk kleine stukjes in stap bij een bepaalde merrie omdat ze daar los van word. als ik die zou plaatsen en zeg er bij dat ik dan aan het losrijden ben komt heel bokt los denk ik :=

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:30

Ik ben het eens dat "instappen" (of zoals je het wil noemen) niet echt flitsend is, dus vind je dat deze foto's niet leuk genoeg zijn, dan plaats je ze niet.

Maar zeg dan niet:
"Ik heb geen inrijfoto's, deze zijn mislukt"
"Tijdens het inrijden, was mijn fotograaf er nog niet"
"Fotograaf was tijdens het inrijden de stallen aan het uitmesten"

en het zal ook echt wel eens zo zijn. Zeg gewoon niks daarover.....

ikdoemaarwat schreef:
mesne gaan niet alleen daarover in de verdediging, maar eigenlijk over vanalles
waarom ze geen cap dragen waarom hun hakken niet naar beneden zijn,waarom ze krom zitten
waarom het paard met de mond open loopt enz enz....

2 redenen
A bokt is te aanvallend, dus mensen gaan bij voorhand al in de verdediging
B TSer weet wel degelijk wat er fout is maar wil het niet inzien

ik zeg niet dat beide op iedereen van toepassing is.....maar zeker wel 1 van de twee :j

daar ben ik het dus ook mee eens, mensen bedenken allemaal smoesjes om hun fouten maar in te dekken.
Ik heb nu zelf ook 1 topic bij Horses@work gestart en heb juist bij het beginstukje niks over mijn rijhouding gezegd.
Toen kwam ik er wel achter dat er een hele stortvloed aan commentaar kwam.
Ik zit namelijk in verlichte zit om de rug van mijn paard te ontlasten, dat is via een bepaalde rij-methode bijv. Antoine de Bodt.
Op dat punt had ik er zowat nog meer moeite mee om mezelf voorover te laten zitten, dus dat zag je ook op de foto's haha!
Gelukkig ben ik nu een stuk beter in balans.

Maar ik had het juist expres niet gezegd, omdat ik een hekel heb aan dat goedpraten van mensen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 01:08

Ik vind het nogal wat dat "men" hier zomaar zegt dat het smoesjes zijn. :+ Hoogstwaarschijnlijk zijn die foto's er ook simpelweg niet om die reden. Niet iedereen heeft een full time foto graaf.

Het zoveelste topic over smoezen. Ik ben benieuwd wanneer de "ik heb pijn in mijn rug en kan daarom niet zitten" voorbij komt als belachelijk smoesje :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 01:15

Ik probeer er toch altijd wel 1 of 2 van het inrijden te hebben, maar over het algemeen vind ik de inri foto's ook nooit zo boeiend... :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:47

Ayasha schreef:
Ik vind het nogal wat dat "men" hier zomaar zegt dat het smoesjes zijn. :+ Hoogstwaarschijnlijk zijn die foto's er ook simpelweg niet om die reden. Niet iedereen heeft een full time foto graaf.

Het zoveelste topic over smoezen. Ik ben benieuwd wanneer de "ik heb pijn in mijn rug en kan daarom niet zitten" voorbij komt als belachelijk smoesje :+

feiten ;)

kijk zoals jouw topic staat:

mijn houding is bagger ,daar ga ik geen excuses voor geven

nou kijk en dat vind ik nou top! +:)+
je zegt het gewoon ronduit eerlijk, verzint niet vanallerlei kwaaltjes, en laat mensen zelf beoordelen en daarop hun opmerkingen geven

ik zeg niet dat alle mensen smoezen verzinnen, maar t zijn er toch wel veel hoor.....want ze hebben nu een HAW of ITP topic met zo een "smoes"
en als je foto's kijkt in het profiel of van een jaar daarvoor die ze gepost hebben zitten ze vaak net zo krom al dan niet krommer...

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 10:21

Precies, die mensen schieten al in de verdediging voordat er uberhaubt iemand heeft gereageerd.
ik kan er nog wel 10 opnoemen, vaak staan ze zelfs bij de foto's aangegeven.
En niemand is perfect, dus fouten maken mag, maar laat die tekst erbij dan gewoon weg.... ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:23

Tja dat zeg jij...
Maar ervaring leert dat lang niet iedereen er zo over denkt...

Dus ik kan me goed voorstellen dat mensen zich 'in willen dekken' omdat ze al een of meerdere keren meegemaakt hebben dat een topic uit de hand loopt om een kleinigheid.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:26

Ayasha schreef:

Die heb ik al eens voorbij zien komen. :Y)

Ik heb zelf ook ernstige rugklachten (er gaat geen dag voorbij dat ik niet de hele dag rugpijn heb) Maar toch ben ik erg met mn houding bezig. Topic in mn onderschrift kreeg ik zelfs complimenten over mn houding EINDELIJK! :D

Ik zet zelf ook niet altijd losrijfoto;s er bij simpel weg omdat ik die zelf niet interessant vind :Y)
Bij mn huidige topic wel gedaan omdat mn merrie naar mn been sloeg en dat stond toevallig op de foto dus dat was dan wel weer grappig :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:27

Punt is dat er ook weleens fototopics zijn geweest waarbij dan vervolgens het commentaar was dat er niet goed genoeg 'ingesprongen/ingereden/te snel opgepakt/hoezo de eerste foto al een galopfoto' etc.etc.etc. was.

Ik denk dus dat veel mensen dat er bij zetten om aan te geven dat ze heus wel inrijden (net zoals inspringen). Instappen is vaak niet zo interessant, net als balkjes draven of een laag kruisje springen.

Maar ja, de Boktcommunity doet soms alsof iemand een paard uit stal plukt en gelijk koud een SB neer zet.

Toevoeging: soms heb je ook nog dat je fotograaf toevallig wegens tijd/lichtval whatever alleen foto's op de rechterhand heeft. De Boktcommunity kan dan ook nog denken dat je alleen rechtsom rijdt. Mensen zetten dan vaak in hun topic dat ze ook linksom rijden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:32

haha ja dat laatste heb ik ook weleens. Ik pak alleen de foto;s er uit die goed getimed zijn. Als dat toevallig alleen rechtsom is (zoals topic in profiel :Y) ) en linksom niks gelukt, jammer dan.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:48

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:54

Het beste is om gewoon helemaal geen rijfoto's te plaatsen. Er blijven altijd mensen die wel wat aan te merken en te zeuren hebben. Er moet een behoorlijk censuur op want ze moeten wel 'boktproof' zijn.
Ik ben er al jaren van genezen.