Topics verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosborstel

Topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 07:45

Het komt, onder meer ook bij mij :o, denk ik best vaak voor dat mensen 'spijt' krijgen van een topic en daarom willen verwijderen. Nu komt er vaak een slotje op wanneer het topic gesloten kan worden (of je moet nog 2 weken wachten en hopen dat er niemand reageert :P)
Maar nu vroeg ik me af; waarom kan de TS zelf niet een topic verwijderen?
Dit zou veel makkelijker zijn, ook minder werk voor de moderators, en dan heeft Bokt meer ruimte voor andere topics :D

Frantic

Re: Topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:08

nou.... dan zal je een hoos krijgen van TS en die hun topics verwijderen als de antwoorden ze niet bevallen.....

Of snel weghalen als ze bang zijn voor een OW of ban.

Mensen moeten gewoon nadenken voordat ze iets op het wereld wijde web knallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:43

Inderdaad... ik weet ook niet of het wel minder werk zou zijn voor de mods. Stel je voor Bokker X opent een topic. Bokker A t/m Z vallen erover... Bokker X verwijdert midden in de discussie het topic... Reken maar dat bokker A/Z het daar niet bij laten zitten en dus een volgend topic openen.

Of een topic verdwijnt en men opent een topic op FZ waarom het topic verdwenen is, etc.

Wordt kortom één grote zooi als die optie er zou zijn.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:18

Je moet gewoon goed nadenken voor je een topic opent en alle mogelijke reacties overwegen of het het waard is.

Ik vind het ook slap hoor, iets op slot gooien omdat de antwoorden niet bevallen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:34

Degenen boven mij beschrijven in grote lijnen eigenlijk al goed waarom we dit juist niet zo doen. :) Topics worden in principe niet verwijderd, omdat we graag willen dat mensen goed nadenken, en hun verantwoordelijkheid nemen, voordat ze een topic openen. Als stelregel zeggen we vaak: plaats niet op Bokt wat je ook niet op de voorpagina van de lokale krant zou willen hebben. Iedereen kan in theorie meelezen. Je moeder, je zus over wie je even komt klagen, maar ook je leraren van school, beste vriendin of de manegehouder kan je berichten nalezen. Voor spijt is het dan vaak al te laat omdat het leed al is geleden. Als gebruikers te pas en te onpas hun eigen topics zouden kunnen weghalen, zou het een zooitje worden hier op het forum. Rock beschrijft al een mooi scenario dat met heel veel waarschijnlijkheid zou kunnen plaatsvinden :j

Meer over het (niet) verwijderen van berichten lees je hier± http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_wi ... oet_dat.3F

Overigens is het ook niet zo dat schijnbaar nutteloze topics plaats innemen op Bokt hoor, er is zat ruimte :)

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 22:58

Okee, duidelijk :)!
Het is niet dat ik veel spijt-topics heb, maar het is vaak dan heb ik een vraag, zoek ik eerst natuurlijk een beetje rond of ik het juiste antwoord kan vinden. En als dat dan niet zo is, plaats ik het topic. Vaak heb ik na een paar antwoorden al genoeg info en kan hij eigenlijk gesloten worden. Maar gesloten betekend vaak dat hij nog wel aanwezig is.
Ook zie ik vaak bij andere topics dat er al veel andere topics over zijn (worden gesloten door de moderators). Er zijn al zo ontzettend veel topics maar gelukkig ben ik gerust gesteld; zat ruimte ;)
Keep on bokking!