Verplaatsen van advertentie van EA-TK-PP naar EA-TK-CO

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Verplaatsen van advertentie van EA-TK-PP naar EA-TK-CO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:38

Afgelopen vrijdagavond heb ik deze advertentie geplaatst op EA-TK-PP. Binnen zeer korte tijd is de advertentie verplaatst naar EA-TK-CO. Dit heeft me erg veel verdriet gedaan.

We verkopen onze paarden vanwege de slechte gezondheid van mijn man en de daarmee samenhangende plannen om te gaan emigreren naar Spanje. Het heeft ons heel veel tijd gekost om dit besluit te nemen en ik heb tranen met tuiten gehuild tijdens het maken van de tekst. De uitleg van de moderator: 2 of meer paarden per jaar hoort thuis bij commercieel. Op Forumzaken heb ik hier eerder een discussie over gehoord, maar ik wil toch nog een keer duidelijk maken dat deze regel in mijn ogen volledig verkeerd is.

Als je in 7 jaar lidmaatschap van Bokt twee keer een advertentie zet omdat je paarden te koop hebt, ben je commercieel? Omdat je paarden bij elkaar horen als span en ook nog broertjes zijn wordt dat gezien als handel? Ik bood in 2004 een shetlandertje aan mét een veulentje, ook omdat ik ze bij elkaar wilde houden en nu dus twee paarden die duidelijk als eenheid verkocht dienen te worden. En dan dit?

Ik heb de betreffende moderator gevraagd alsjeblieft in het team te bespreken of dit niet anders kon en ze beloofde me dat te doen, hoewel ze me heel erg weinig kans gaf dat het zou lukken. Inmiddels is het dinsdagmiddag en had ik tot tien minuten geleden nog niets van haar gehoord. Ik kreeg van een andere bokker een advertentie toegestuurd die vanmorgen vroeg geplaatst is en waar ook een tweetal pony's wordt aangeboden die men graag samen verkoopt. Deze advertentie staat nog wel op EA-TK-PP, waar hij volgens mij trouwens ook hoort hoor.

Ik stuur een pb aan de moderator met een link naar de advertentie en geef aan dit ik teleurgesteld ben dat ik nog niets gehoord heb op mijn verzoek van vrijdag. Ik krijg direct een pb terug: ik werk in het weekend en heb het druk en zit dan niet veel op Bokt, ik wilde er vanavond bij je op terug komen.

Sorry, van deze reactie word ik niet helemaal lekker. Ik ben 7 jaar lid van Bokt, heb nog nooit één probleem gehad of veroorzaakt en krijg nu na een verzoek over iets waar ik heel verdrietig om ben te horen dat een mod te druk is? Is er geen team? Zijn dit soort zaken afhankelijk van één persoon? Als een forum zoals dit zo strak gemodereerd wordt dat een advertentie binnen tien minuten verplaatst kan worden, is er dan geen tijd om iemand binnen een dag te antwoorden?

De advertentie hoeft van mij niet meer verplaatst te worden, ik heb een hele serieuze belangstellende gekregen via Bokt en ook nog enkele andere reacties. Maar ik wil hier wel kwijt dat ik de regel belachelijk vindt en de manier van reageren ronduit slordig.

N.B.: ik krijg zojuist een pb van de mod:

Als er meerdere dagen voor een reactie nodig zijn, vind ik dat je in elk geval kan laten weten dat er overleg gaande is. Iedereen heeft een privéleven, maar draag dan zaken over. Ik weet dat modereren vrijwilligerswerk is, maar vrijwillig is niet vrijblijvend, ik weet dat als geen ander. En Boktzaken regelen vanaf school? Reageer dan helemaal niet, dit komt niet erg volwassen over.
Laatst bijgewerkt door Eline op 13-04-10 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: PB verwijderd: het is niet toegestaan om privé-berichten openbaar te plaatsen.

LadyMadonna

Re: Verplaatsen van advertentie van EA-TK-PP naar EA-TK-CO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:46

dit heeft toch niks met het verleden te maken?
2 of meer paarden, je adverteerd er 2, dus volgens de regels, commercieel.
Ik zie ook niet wat er nou zo verschrikkelijk is aan dat ze op commercieel staan?

Op die andere advert kan je gewoon temmen dat ie verkeerd staat.
Ik zie het probleem niet, en zie ook niet waarom het je verdriet doet dat ze op commercieel moeten.
Regels zijn hierin mijn inziens duidelijk

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:55

De regel is duidelijk, ik begrijp alleen niet waaróm die regel er zo er is.

Commercieel staat in mijn ogen voor handel, voor iets verkopen omdat je er beter van wil worden.

Als jij niet begrijpt waarom het me verdriet doet, zal ik je daar ook niet van hoeven en kunnen overtuigen, dat lijkt me dus ook zinloos.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:56

Ik ben het wél met Monique eens!!
Als mensen een paard/pony zoeken kijken ze op 'paard te koop' en weinig of niet op commercieel!!
Als je op commercieel moet gaan kijken, denk je veel eerder aan handelaren! + dat je advertentie binnen een dag op pagina tig staat en dus zo en zo véél minder bekeken wordt!
Ik snap ook totaal het nut niet, dat je naar commercieel verplaatst wordt!?!
Wanneer je een bijrijdster zoekt die er voor moet betalen, ga je toch ook niet gelijk naar commercieel?!
Commercieel is ZO'N groot begrip. Dan zou het veel vanzelfsprekender zijn dat er een sub rubriek apart in voor dieren zou komen?!?

En een reactie van 'een priveleven' vind ik ook raar, want je wilt moderator zijn of niet :P Het is zo'n kleine moeite om alleen even een reactie te geven van 'We zijn er mee bezig en je hoort binnen een week van ons!'

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:00

Ik kan mijn paarden nou eenmaal niet als handelswaar zien, daar zit de kern van het verhaal. Ik heb geprobeerd de betreffende mod dat duidelijk te maken en ook dat het me intens verdriet doet ze tussen dat soort advertenties te zien, alleen omdat ze samen zijn.

@ Stef: ik zie dat je veel paarden te koop hebt, maar ook nog steeds verdriet hebt om je ene bijzondere paard wat verongelukt is. Nou, zo bijzonder zijn deze paarden voor mij allebei! En verkopen omdat je ze zat bent, is heel wat anders dan verkopen omdat je niet anders kan.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:01

Je hebt een heel verhaal getypt, maar ik kan er niet uit op maken wat voor statement je er mee wil maken..

Zo te horen vind je de verkoop op zichzelf emotioneel erg zwaar, dat blijkt hieruit ook wel. Laat je niet zodanig meeslepen dat je terwijl er niets aan de hand is ergens een probleem zo groot als een olifant van maakt. Als je advertentie op de plek waar deze stond was blijven staan, is het emotionele aspect van de verkoop echt niet opeens anders.

Kentaro, jouw reactie is zakelijk. Ik krijg niet de indruk dat het moniqueT vanuit zakelijk oogpunt het zich zo aantrekt dat de advertentie is verplaatst..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:04

Citaat:
Kentaro, jouw reactie is zakelijk. Ik krijg niet de indruk dat het moniqueT vanuit zakelijk oogpunt het zich zo aantrekt dat de advertentie is verplaatst..

Beiden: de advertentie zakt inderdaad heel snel weg, dus zakelijk is het inderdaad óók ongunstig. Het emotionele aspect zit mij inderdaad echter hoger.

Je snapt mijn statement niet? Ik vind de regel niet terecht én de reactie van de mod slordig. Kort maar krachtig dan maar.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:10

In het topic staat ook dat je per volgend jaar verhuist.
Hoe vervelend ook, het is geen noodsituatie.
Misschien is er een mogelijk er een stickie van te maken voor een bepaalde tijd?
Dan wordt het topic niet direct ondergesneeuwd in commercieel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:14

Mijn pony en de paarden die ik tk heb staan compleet los van elkaar en hebben hier niks mee te maken. Snap dus ook niet waarom je dit erbij haalt.

Op het moment dat ik een pony zocht heb ik zowel EA aangeboden als commercieel in de gaten gehouden, maar goed, daar zal ik dan wel weer een uitzondering op zijn.

Dat je het moeilijk hebt met de beslissing dat je je paarden moet verkopen kan ik helemaal begrijpen, maar dat staat toch compleet los van op welk forum je advertentie staat?

Hoe moet bokt controleren of iemand wel of geen handel drijft? Je moet ergens een lijn trekken, en die is getrokken op 2 of meer paarden (per jaar naar mijn weten trouwens)
Ik geloof niet dat een advert op commercieel sneller zakt dat op t normale EA, eerder andersom.

Dan stuur je een bericht naar de desbetreffende mod, die jou keurig een reactie terug stuurt dat ze op dit moment geen tijd heeft om te reageren. Vind ik alleen maar netjes, ze had ook niks kunnen sturen.
Dat je 7 jaar nooit problemen hebt gehad betekend niet dat je ineens een voorkeursfunctie geniet, je wordt nog steeds behandeld als elke andere bokker, ongeacht het verleden (ga ik vanuit, is dus aanname).

Ik zie nog steeds echt het probleem niet?

[edit] even opgezocht hoe het precies in de regels staat:
Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum

Dit forum is bedoeld voor de commerciële advertenties. Hieronder vallen alle advertenties waarin goederen en/of diensten worden aangeboden met als doel het maken van winst. Bijvoorbeeld: advertenties voor dekhengsten, handelsstallen, fokkerijen, het aanbieden van stalling, ruitersportzaken, webshops, partijen goederen en dergelijke. Daarnaast horen hier ook grotere partijen nieuwe spullen en restpartijen thuis. Tot slot dienen hier advertenties van particulieren bij 2 of meer fokproducten / paarden per jaar geplaatst te worden.

Laatste zin zelf in vet gezet[/edit]

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:19

Laat dan maar mensen, ik zal wel teveel met mijn hart spreken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:20

Maar voor jou hart doet het zowiezo zeer, ongeacht waar die advertentie staat

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:21

Ik vind het niet echt keurig als een mod zegt dat ie ook nog een prive-leven heeft, tuurlijk dat weten wij ook wel maar komt op mij over alsof ie wilt zeggen heb geen tijd voor jou, lastig geval.
Je bent mod of niet en dan behoor je dat ook fatsoendelijk en correcte manier te doen.
Je kan zoiets ook op een andere manier vertalen. En dat ze nu op school zit, komt idd slordig over. Reageer dan met ik kom er vanavond inhoudelijk op terug oid.
Ik heb trouwens de ervaring dat de moddies wel erg keurig en correct hun pb's schrijven. Misschien het is deze ene..

Als je toevallig 2 paarden hebt die samen moeten blijven is het heel erg jammer dat je ze daar dan niet mag aanbieden.
Ik kan me voorstellen dat je denkt was de regel maar 3 of meer, maar ja sommige mensen hebben 6 paarden....

Veel sterkte met de verkoop en ik ben blij dat een belangstellende toch je topic heeft gevonden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:41

Ts, lastige keuze, sterkte!

Ik begrijp niet helemaal waarom iemand die 2 paarden aanbied direct commercieel is eigenlijk.
Commercieel is in mijn ogen, verkopen met een winst oogmerk, in geval van Ts is het duidelijk niet het geval.....

Verder vind ik de reactie van de mod iets te persoonlijk; bijna vingertje wijzen... 'Jij moet even wachten, lastig geval, je begrijpt toch ook wel dat jij niet op de eerste plek staat, niet zo zeuren', zo komt het op mij over.
Zeg dan gewoon; ik heb je bericht gelezen, en kom hier later inhoudelijk op terug.'

Ik begrijp TS volkomen, maar denk dat dit gewoon een geval 'regels zijn regels' is....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:56

kehdra: in de regels staat duidelijk omschreven dat ook particulieren met meer dan 2 onder commercieel vallen. Staat dus los van verkopen met winstoogmerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:01

Ik snap dat je het moeilijk vindt om je paarden te verkopen TS, maar volgens mij zijn regels gewoon regels.

Ik snap echt niet wat er nu zo persoonlijk is aan die PB van de mod, volgens mij is het gewoon een nette PB. En sorry, maar wees blij dat ze de moeite neemt, hoeft ze niet te doen hoor :)

Verder snap ik niet echt wat die 7 jaar op Bokt ermee te maken hebben, krijg je daar meer rechten van of zo? Goed dat ik het weet dan :D

Ik snap ook niet waarom die regels jou verdriet doen eigenlijk :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:07

Nou ik snap het maar al te goed en vooral de reactie van de mod vind ik erg onprofessioneel en de manier waarop vrij onbeschoft, maar ja ik zal wel ouderwets zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:15

Ik vind het niet erg netjes om een pb openbaar te maken, dat is gewoon tegen de regels :)

En volgens mij staat er al meerdere keren op Bokt dat je niet à la minute antwoord krijgt als iets overlegd moet worden, lijkt me duidelijk ook :)

De mod zegt gewoon dat ze ook een privéleven heeft en dat ze niet dat verzoek zo snel kunnen behandelen, dat is toch duidelijk? TS wil gewoon onmiddellijk een reactie op haar verzoek, en als ze dat niet krijgt is ze gekwetst. Dan denk ik dat je gewoon erg snel gekwetst bent, daar kan niet iedereen rekening mee houden :) Ze wordt niet uitgescholden, niets, ze wordt niet onbeleefd behandeld, er wordt haar alleen gevraagd wat meer geduld te hebben, volgens mij is dat niet kwetsend.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:16

Dan verschillen we van mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:17

Dat kan he :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:22

Yep ;-)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:49

Het is niet toegestaan om privéberichten openbaar te maken op Bokt, vandaar dat ik het bericht van de moderator in kwestie verwijderd hebt.

Ik denk dat hier twee dingen door elkaar lopen, wat betreft je originele vraag verwacht ik dat je vandaag of morgen per pb een inhoudelijke reactie krijgt, je hebt immers in eerste instantie per pb contact opgenomen en er is overlegd over je vraag.

Daarnaast is het nu eenmaal zo dat vragen met betrekking tot beleidszaken op Bokt wat meer tijd kosten. Je hebt vrijdag je ongenoegen uitgesproken over je de huidige regels op EA, de moderator heeft toen aangegeven om één en ander te overleggen met de moderators. Dat betekent dat de afgelopen dagen een aantal moderators zich over je vraag gebogen hebben, en dat zodra er een beslissing genomen is je daarvan op de hoogte gesteld wordt. De pb die je vanmiddag gekregen heb, kun je denk ik het beste opvatten als een kort berichtje waarmee de moderator in kwestie aangeeft dat het bericht gelezen is, maar dat ze geen tijd heeft voor een uitgebreid antwoord, ik heb even gespiekt naar de discussie over je vraag, en dat kun je binnenkort verwachten. En nee, modereren op Bokt is niet vrijblijvend, maar we zittten niet met z'n allen in een groot kantoor waar we even bij elkaar binnen kunnen lopen en snel met een algemeen antwoord kunnen komen. Daarom is het eigenlijk normaal dat een vraag waarvoor overleg tussen verschillende moderators (in dit geval het team moderators dat EA modereert) nodig is, enige dagen kan duren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 23:14

Ik heb vanavond een keurige reactie van een van de moderators gekregen.

De regel is me nogmaals uitgelegd en ik zal daar genoegen mee moeten nemen, hoewel ik nog steeds denk dat het ook anders zou kunnen. Ik weet dat er eerder vragen zijn geweest om daar nog eens naar te kijken en dat ondersteun ik van harte.

Mijn gevoel over de afhandeling wordt blijkbaar door meer mensen gedeeld. Ik weet dat ik extra emotioneel reageer nu, maar het voelde gewoon niet goed. Ik denk dat we het nu wel als afgehandeld kunnen beschouwen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:06

Ik ben in elk geval blij dat de lucht geklaard is, het is voor niemand goed om met een vervelende nasmaak te blijven zitten.
'k Ben het ook helemaal met je eens dat de EA-situatie niet ideaal is, maar we moeten helaas nog even roeien met de riemen die we hebben. Er wordt druk gewerkt aan een nieuw EA en daarin zullen we van dit soort problemen verlost zijn; maar goed, daar koop je op dit moment niets voor, dat besef ik ook wel.
Ik wil je in elk geval nogmaals sterkte wensen met de situatie en uiteraard hoop ik voor je dat je een fijne nieuwe eigenaar voor de paarden kunt vinden. Mocht je nog iets willen vragen, dan mag je altijd een PB sturen :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:38

er is al veel gezegd en toegelicht hier, maar ik sluit me erbij aan, dat het niet handig is om die 2 paarden- regel te hanteren. Wij hebben hier bv ook 2 ardenners staan. als die ooit de verkoop ingaan, gaan ze ook samen weg. Ik zie dat meer als één paard, ipv 2 losse ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:59

2 paarden zijn 2 paarden, wat maakt het nou uit of die tegelijk of de ene in april en de ander in juni verkocht wordt?