Centraal zadel topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Centraal zadel topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:58

Ik kom de laatste tijd bijna elke dag wel een topic tegen over zadels. Bijvoorbeeld

- [HA] Past er überhaupt nog wel een zadel????
- [HAR] Zadelproblemen...
- xTweetyx @ [HAR] welk zadel voor brede pony zonder schoft?

Is het niet handiger daar een centraal topic voor te maken? Of een sticky met tips over merken die brede of juist smalle zadels leveren? Dan kunnen mensen dat eerst zelf naar die zadels/zadelmerken kijken voor ze een topic openen.

Nu komen er heel vaak topics langs met mensen die geen passend zadel kunnen vinden, en roept iedereen weer zijn standaard rijtje, en dat was dat. Bij speciale problemen kan er altijd nog een apart topic worden geopend, maar voor een rijtje met bijvoorbeeld "brede" zadelmerken/types hoeft dan niet steeds een nieuw topic te komen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:24

Waat ligt de lijn dan bij speciale problemen, ik denk wel dat er veel topics worden geopend met dezelfde problemen als 101 andere topics. Ik denk dat een centraal topic geen goed idee is, je krijgt dan veel info over veel verschillende soorten ruggen. Een centraal topic voor brede paarden kan geplits worden in paarden met veel schoft, zonder schoft, vlakke rug, ronde diepere rug en voor ieder type dat hiervoor is genoemd moet je een ander zadel hebben. Net als dressuur, spring of vhz zadel, levert ook hele andere zadels op, op mijn paard paste een kieffer dressuur niet maar de vhz die ik had lag destijds super, gewoon omdat de boom anders was.

Ik denk gewoonweg niet dat al deze problemen in een centraal topic te behandelen zijn, dan krijg je dat alle soorten ruggen door elkaar lopen en dat daardoor verkeerde adviezen worden gegeven,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:31

Oke, duidelijk, ik denk dat je wel een punt hebt.

Is het ook geen optie om een sticky te maken met daarin zadelmerken die brede of juist smalle zadels leveren? Net zoals er nu een lijst is met paardenwebwinkels, of zoals de sticky bij BEH?
Dan kunnen mensen daar eerst kijken en rondzoeken voor ze vragen welke zadels nou eigenlijk breed of smal zijn.

lonnie

Re: Centraal zadel topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:18

ik zat net idd op HAR te kijken en word echt gek van die 100en topics met de titel: ligt dit zadel wel goed? /past dit zadel? Daar zou ik wel graag een centraal topic voor zien. Misschien net zoals: welk zadel is geschikt voor dik/dun/groot/klein/rond/smal/hoge schoft/geen schoft?

Jolliegirl

Re: Centraal zadel topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:20

Ik ben evt. bereid een stukje te schrijven over advies voor het passen van een zadel, en bepaalde zadelmerken en hun boommaten en types :)