De neuroot meldt zich aan.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vegetariërs...

Zijn niet wijs.
51 (30%)
Dat kan ik echt niet!
44 (26%)
Respect, zelf laat ik het vlees een aantal keer per week staan.
45 (27%)
Ben ik zelf ook.
26 (15%)

Totaal aantal stemmen: 166

langstrumpf

De neuroot meldt zich aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 12:45

Goedendag allemaal!

Ik ben Tania, en ik ben 18 jaar (19 komend juli), woonachtig in het grone oosten van de Achterhoek, half uurtje fietsen naar de Duitse grens. Ik rijd nog niet zo lang, maar ben al m'n hele leven gefaschineerd geweest door deze wonderlijke schepsels, net als voor alle andere dieren - hun anatomie leren beheersen in mijn tekeningen/schilderijen heb ik altijd al een leuke uitdaging gevonden.

Ik heb ook een groot aantal vriendinnen die al jaren paardrijden, waaronder een aantal die volgens de natural horsemanship manier rijden, en net als ik geen groot fan zijn van het castreren van hengsten; één van hen heeft zelfs een bloedhekel aan ruinen, door het kinderachtige, toch erg onnatuurlijke gedrag - een hengst is een hengst, als je dat niet bevalt moet je maar een merrie nemen. Anders moet je niet zeuren.

Ik sta erom bekend dat ik af en toe best hard/bot kan overkomen, zeker als iets tegen al mijn principes ingaat, maar ik probeer me meestal nog in te houden ;) En zolang vleeseters mij niet lastig vallen, zal ik hen ook niet lastig vallen ;) Zo simpel is het.

Ik zit op het moment in mijn examenjaar van de havo, en wil na de havo Voeding en Diëtiek gaan studeren in Nijmegen, hoewel ik me ook al heb ingeschreven voor de vooropleiding van de kunstacademie - als ik toegelaten wordt na de vooropleiding, kan ik altijd nog switchen ;)

Ik hoop zelf nog het natural horsemanship te kunnen leren, aangezien ik het bij de manege op het moment op de 'normale' manier leer, maar dat zie ik later nog wel.

De meeste van mijn tekeningen/schilderijen/foto's kun je vinden op mijn deviantART account:
http://langstrumpf89.deviantart.com

Ik ben misschien weleens kortaf, een *bad word here*, and so on and so forth, maar ik kan best lief zijn hoor ;)

Groetjes!

Tania

langstrumpf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 13:51

Wauw, ik ben nu al onpopulair. Dat ik anders denk dan anderen, betekent niet dat ik een slecht mens ben. Gôh, ik dacht dat het wel gezellig zou zijn hier, maar misschien ook weer niet -.-

Ik weet toch niet of ik hier lang zal blijven, aangezien iedereen blijkbaar sterk tegen mijn mening over onder andere castreren is. Volwassen.

geertje3

Re: De neuroot meldt zich aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:56

hoi
ach ieder heeft zijn mening, wel castereren of niet.
ik heb zelf een merrie, dus als ik een ander paard er bij zou doen, neem ik zeker geen hengst. af een merrie of een ruin. dat is ook leuker voor mijn paard.
leuk dat je tekent, ik kan er geen snars van.
ik rijdt gewoon dressuur met mijn fries paard, doe weinig met natural en zo.

groetjes monique

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:57

Welkom! :)

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:59

langstrumpf schreef:
Wauw, ik ben nu al onpopulair. Dat ik anders denk dan anderen, betekent niet dat ik een slecht mens ben. Gôh, ik dacht dat het wel gezellig zou zijn hier, maar misschien ook weer niet -.-

Ik weet toch niet of ik hier lang zal blijven, aangezien iedereen blijkbaar sterk tegen mijn mening over onder andere castreren is. Volwassen.

Waar basseer je deze reactie nou weer op? Niemand heeft gezegd dat ze je niet mogen hoor. ;)
Ik vind eerder dat jij je onvolwassen gedraagt hier. ;)
Verder, welkom op bokt. :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:00

Dus als men het niet met jou eens is ga je meteen weer weg? Volwassen! Maargoed je bent ook nog maar 18, zal je er niet op aan vallen verder.

Er kan ook gediscussieerd worden zonder het eens te worden, maar wel begrip te hebben voor andermans mening en motieven.

Ik heb zelf een hengst en een ruin, en na drie jaar voorbereiding heb ik drie dagen geleden de hengst voor het eerst bij de ruin durven zetten. Had ik dit eerder gedaan dan was mijn ruin er nu waarschijnlijk niet meer geweest. Is dat dan diervriendelijk? Gewoon alles bij elkaar zetten en hopen dat ze elkaar niet doodmaken? Noot: Mijn hengst is al 20 jaar oud en is erg dominant, en vloog zelfs paarden aan die gewoon in hun box stonden. Hij dook dan met zijn hals zo over de boxdeur heen met zn mond wijd open. Leuk idee om die dan bij een ander paard in de wei te zetten!

Ik heb hem nu drie jaar en nu durf ik het aan, maar dat heeft heel veel voorbereiding gekost.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:01

Je pol antwoordmogelijkheden zijn veel te beperkt. Zegt wél iets over je eigen tunnelvisie.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:02

Jeetje, je hebt dit bericht gistermiddag geplaatst, er is nu geen reactie en je denkt al meteen dat heel bokt tegen jou manier van denken is?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:06

biesbas schreef:
langstrumpf schreef:

Waar basseer je deze reactie nou weer op? Niemand heeft gezegd dat ze je niet mogen hoor. ;)
Ik vind eerder dat jij je onvolwassen gedraagt hier. ;)
Verder, welkom op bokt. :)

Nou idd, misschien moet je wat minder vijandig opstellen zeg.....
Jij recht op jouw mening, laat dan een ander ook het recht hebben op zijn/haar mening. En als je je daar aan stoort moet je hier gewoon niet meer komen :Y)
Dat jij nu al concludeert dat je niet populair bent vanwege je mening is erg vooringenomen en zegt meer over jou dan over dit forum :Y)

langstrumpf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:14

Nou, sorry hoor -.- Mag ik ook een keer een slecht humeur hebben? Wanneer ademhalen al een aantal weken pijn doet dan doet dat je humeur niet erg ten goede.

Maar goed, excuses voor mijn gedrag nog, zal proberen me wat netter te gedragen.

En bedankt voor het welkom ;)

Goh, mijn poll-antwoorden zijn te beperkt. Ik had gewoon geen zin er twintig dingen neer te zetten, en heb gewoon vlug wat neergezet. Ik zou het wijzigen als het mogelijk was, maar over vega/niet-vega lever ik enkel commentaar als ik er zelf commentaar over krijg. 'Don't bother me, and I shan't bother you.' ;) Simpel, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:21

langstrumpf schreef:
een hengst is een hengst, als je dat niet bevalt moet je maar een merrie nemen. Anders moet je niet zeuren.

lekker zwart-wit. :P ben heel blij met mijn ruin. <3 anders zou hij niet eens buiten kunnen staan met andere, dat is anders ook niet erg leuk voor een paard.. :=

welkom. ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:23

Ach die pol is toch niet iets om je druk over te maken?
Wat is je doel daar eigenlijk van?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:25

Overigens zijn mijn beide paarden ruinen, waren ze overigens al toen ik ze kocht. De reden: het zwartje was als hengst niet te hanteren en heeft zichzelf al flinke schade toegebracht in zn hengstentijd......vind ik dus onvriendelijker om die hengst te laten zodat ie zichzelf en anderen nog meer kan slopen.....Nee hij is nu ruin, merkt daar zelf niets van en heeft een prima leven hoor zo in de kudde tussen andere ruinen....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:26

welkom hier!
Maar hoe denk je dan over castreren?...of heb ik iets gemist?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:31

geerke schreef:
welkom hier!
Maar hoe denk je dan over castreren?...of heb ik iets gemist?

vind ze onvriendelijk, staat in de openingspost :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:31

langstrumpf schreef:

Tjongejonge, kort lontje? :=
Zo maak je je inderdaad niet erg populair als je zo al op Bokt begint.. :=

iig welkom! :D

Waarom je zo over castereren denkt snap ik niet helemaal, een hengst heeft geen leven in Nederland, tenminste, de meeste niet. Ze kunnen niet bij merries en moeten dus bij ruinen als dat al wel gaat... Ik vind dat je een raar argument hebt w.b.t. castereren. Mijn 2 verzorgruinen zijn absoluut niet kinderachtig of onnatuurlijk, ik heb echt géén idee hoe je op dat idee komt. :?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:32

Ik vind wel dat jij erg zwart-wit denkt, ik snap het doel van je poll ook niet.. Ik ben dan ook vegetarier, maar wat heeft het nu van die poll?

Welkom op bokt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:32

Welkom, dat als allereerst natuurlijk.

Ieder heeft zijn eigen mening, en je hebt kans dat die hier op bokt gewoon gerespecteerd wordt,. Je hebt ook kans van niet, maar goed, dat moet je er maar bij nemen denk ik.

Je poll snap ik de functie ook niet helemaal van, wat heeft die met jou bericht te maken? Maar wederom, ook dat moet je zelf weten.

Ik vind eerder jou visies en manier van doen vrij kort, komt hier en daar ook vrij aanvallend over: heb je een ruin, nee dan doe je iets niet goed. Eet je geen vlees, foeifoei! Je zegt zelf dat je, als je niet lastig gevallen wordt, niet lastig zal vallen, maar als mensen op je poll reageren en ze zouden vertellen dat ze vegetariers maar raar vinden, wat doe je dan?

Anyhoew, veel plezier op bok!

@ geerke: staat in haar beginpost :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:37

Ik heb ook wat gemist geloof ik :P
Maar, hoi :wave:

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:37

Wat ben jij erg :')

Je doet net alsof wij een stelletje overal tegenin gaande massa zijn die je helemaal gaan afmaken omdat je misschien een andere mening hebt dan andere hier. Dat doen we helemaal niet, mits je fatsoenlijk onderbouwt.

Voorderest welkom, ben benieuwd hoelang je het volhoudt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:41

Welkom :D

En waarom is castreren slecht? En waarom zou een ruin onnatuurlijk gedrag gaan vertonen? En kinderachtig moeten gaan doen? Dat snap ik echt niet :\ En daarbij kunnen de meeste hengsten niet samen staan. Dus staan ze alleen. Dan lijkt het mij voor het paard veel prettiger dat hij gecastreerd word en bij merrie's/ruinen kan komen te staan :D

En ik ben dus slecht omdat ik vlees eet :+

En je komt idd erg aanvallend over.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:42

Ruinen zijn gewoon het handigste vaak, als je niet wilt fokken en gewoon een leuk paard wilt. Geef mij dan maar een ruin. Een hengst staat altijd alleen, fokt zichzelf op bij andere merries vaak, maakt het zichzelf moeilijk, je moet zelf al consequent en slim genoeg zijn om boven de hengst te staan. Een merrie, je hebt van die merries waar je een week niets kunt mee doen als ze hengstig zijn (jaa daar is dan ook weer een oplossing voor, eierstokken wegnemen, hormonen geven, maar is dat dan beter als castreren?), merries zijn vaak wat meer aanstellerig als een ruin. Je zegt zelf dat je nog niet zo lang rijdt (sinds februari dit jaar), volgens mij kan je geen serieus onderbouwde uiting doen over het al dan niet casteren van een hengst als je niet al jaren tussen de paarden zit en zowel ruinen,merries als hengsten hebt opgevoed of mee omgegaan hebt. Ik lees hier dat je er tegen bent, maar ik lees nergens waarom.... (niets onderbouwd dus...)
Begrijp ik het nu goed dat je hier zegt dat ruinen altijd een onnatuurlijk en kinderachtig gedrag hebben? Nog niet erg veel ruinen tegengekomen zeker, als paarden te vroeg gecastreerd worden dan heb je zulke dingen voor, maar als het op aanvaardbare leeftijd gedaan wordt heb je een paard dat zich volledig natuurlijk en gewoon gedraagt en geen last (in het begin wel natuurlijk) meer heeft van zijn hormonen, wat in het geval van merries en hengsten niet gezegd kan worden.
Uitzonderingen zijn er altijd, daar spreek ik me dan ook niet over uit.
Op bokt worden botte reacties niet echt met open handen aangenomen, ik ben zelf ook iemand die erg direct is en dat wordt (bijna) altijd fout opgevat. Ik zou je dus maar een beetje inhouden als je hier op zoek bent naar een leuke tijd.
Maar euh welkom dan maar zeker ;-)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:44

Voor de mensen die zich afvragen waarom ruinen onnatuurlijk zijn: moet je even haar berichten lezen, zijn best grappig hier en daar :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:45

Welkom! En iedereen heeft inderdaad recht op zijn eigen mening. Je poll heb ik niet beantwoord, omdat het door mijn gekozen antwoord er niet bij staat. Ik respecteer vegetariers, alleen snap ik hun gedachtegang vaak niet helemaal. Ik vind dat als je het doet, je het goed moet doen :D Ik snap het gewoon niet dat je geen vlees eet, omdat je het zielig vindt dat er daar dieren voor gefokt en geslacht worden maar wel lederen schoenen of een lederen jas draagt. Terwijl ook daar een dier voor gedood is. Of dat je wel producten gebruikt die op dieren getest zijn. Zo zijn er ook vele soorten snoep, cake, limonade, kauwgom en sauzen waar dierlijke stoffen in verwerkt zitten.

Ach, zelf houd ik gewoon van een lekker stukje vlees.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:45

Kirr__ schreef:
Ruinen zijn gewoon het handigste vaak, als je niet wilt fokken en gewoon een leuk paard wilt. Geef mij dan maar een ruin. Een hengst staat altijd alleen, fokt zichzelf op bij andere merries vaak, maakt het zichzelf moeilijk, je moet zelf al consequent en slim genoeg zijn om boven de hengst te staan. Een merrie, je hebt van die merries waar je een week niets kunt mee doen als ze hengstig zijn (jaa daar is dan ook weer een oplossing voor, eierstokken wegnemen, hormonen geven, maar is dat dan beter als castreren?), merries zijn vaak wat meer aanstellerig als een ruin. Je zegt zelf dat je nog niet zo lang rijdt (sinds februari dit jaar), volgens mij kan je geen serieus onderbouwde uiting doen over het al dan niet casteren van een hengst als je niet al jaren tussen de paarden zit en zowel ruinen,merries als hengsten hebt opgevoed of mee omgegaan hebt. Ik lees hier dat je er tegen bent, maar ik lees nergens waarom.... (niets onderbouwd dus...)
Begrijp ik het nu goed dat je hier zegt dat ruinen altijd een onnatuurlijk en kinderachtig gedrag hebben? Nog niet erg veel ruinen tegengekomen zeker, als paarden te vroeg gecastreerd worden dan heb je zulke dingen voor, maar als het op aanvaardbare leeftijd gedaan wordt heb je een paard dat zich volledig natuurlijk en gewoon gedraagt en geen last (in het begin wel natuurlijk) meer heeft van zijn hormonen, wat in het geval van merries en hengsten niet gezegd kan worden.
Uitzonderingen zijn er altijd, daar spreek ik me dan ook niet over uit.
Op bokt worden botte reacties niet echt met open handen aangenomen, ik ben zelf ook iemand die erg direct is en dat wordt (bijna) altijd fout opgevat. Ik zou je dus maar een beetje inhouden als je hier op zoek bent naar een leuke tijd.
Maar euh welkom dan maar zeker ;-)

goede uitleg ;) ben ik het mee eens, ook al heb ik zelf deze ervaring ook niet :+