[LZP] lijkt wel de [HK]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

[LZP] lijkt wel de [HK]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 14:56

Ik weet niet of het alleen mij opvalt, maar steeds vaker heb ik het gevoel dat [LZP] Het leven zonder paarden steeds meer een slowchat gedeelte aan het worden is.
Er staan redelijk wat topics die meer dan 20-30 pagina's hebben. Waar veel al oneliners gepost worden.

Voorheen las ik heel veel [LZP], maar de laatste tijd toch minder, aangezien er zoveel gepost wordt.
Nu wil ik niet zeggen dat het slecht is, maar is dit nu de bedoeling van [LZP]? Voor mijn gevoel worden namelijk veel nieuwe topics ondergesneeuwd door de "grotere" topics.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: [LZP] lijkt wel de [HK]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:02

Mij trekt een topictitel of onderwerp aan om te gaan lezen, niet het aantal pagina's wat daar misschien al achter staat. En als het mij boeit, dan lees ik gewoon al die pagina's (voor zover van toepassing en doenlijk). Het valt mij dus niet erg op, en laat mij ook niet tegenhouden door evt. vele pagina's. Maar moet ook eerlijk zeggen dat [LZP] mij niet meer echt trekt omdat het stikt van de zwangerschaps- en liefdestopics...Maar da's weer een ander verhaal slash topic :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:22

Ben het geheel met Lizz eens, er komen steeds meer lange topics bij op LZP waardoor de kleinere topics wat ondersneeuwen.
Kijk er ook steeds minder op........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:33

Als LZP mod probeer ik er wel veel op te letten. Echter de laatste tijd heb ik het zelf vrij druk. Ik wil jullie uitnodigen te temmen op topics die volgens jullie naar de HK kunnen, dan kunnen de LZP mods hiernaar kijken en bepalen of dit ook echt moet. Mocht het topic nog nuttig zijn, veel informatie bevatten etc, is het op LZP meer op zijn plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:40

Voor het treintopic is bijvoorbeeld gekozen omdat iedereen met vragen over de trein daar welkom is. Zodat er niet voor elk wissewasje wat treinen betreft een topic geopend wordt. Een soort centraal topic zegmaar.

Zelfde voor cadeautopics, die worden naar centraal cadeau verwezen, en bikinitopics naar het Bikinitopic 2010.

Omdat er in bikini en treintopic veel vaste 'krachten' zitten met informatie, is er een HK tag voorgezet. Dan tellen de posten niet mee.. en lopen de topics ook niet dusdanig hard als topics waarin berichten wel meetellen.

Er staan hier wel topics bij, waarover ik even ga overleggen met mijn mede LZP moderators.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:43

Als je het bekijkt op de manier van Unwritten zijn dit soort HK-achtige topics dus juist een manier om "vervuiling" te voorkomen. Wat mij betreft best handig dus. En LZP is nu eenmaal een vergaarbak voor alles wat niet onder een andere noemer valt, dus topics die vol staan met oneliners en overgaan op huiskamerverhalen kunnen imo naar de HK, en de rest zal ben ik bang toch op LZP moeten blijven. Zoals je zegt Evelli: waar anders...?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:45

Heb gewoon even gekeken welke al heel erg lang waren vergeleken met de rest van de topic.

Sommige topics worden in het huiskamer ook wel gevonden. Anders kan je ze net als nu gewoon sluiten en verwijzen naar het huiskamertopic. :) denk dat dat netzoveel moeite kost als nu :)

Rijerijerije: ze sluiten nu toch ook al vaak dergelijke topics en verwijzen naar een centraal topic. Kunnen ze toch ook doen met een verwijzing naar een HK topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:48

Waarom dan niet een subforum van LZP met alle centrale topics daarin zoals die treinen, het weer, afrijstress etc. ? Staan ze niet in de HK, maar vervuilen ze LZP ook niet met grote hoeveelheden. Dan zou LZP meer naar de basis / oorsprong kunnen... En een grens van 5 blz leggen. Als er meer dan 5 blz staan is het vaak toch al niet meer inhoudelijk maar meer geklets.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:53

Evelli schreef:
Rijerijerije: ze sluiten nu toch ook al vaak dergelijke topics en verwijzen naar een centraal topic. Kunnen ze toch ook doen met een verwijzing naar een HK topic?

Moet er natuurlijk al wel een vergelijkbaar HK topic zijn....En als dat al zo is zijn mensen denk ik bang om "zomaar" een HK topic binnen te vallen, ben ik ook.

Maya: Wat ís de basis/oorsprong van LZP dan? "Leven zonder paarden" zegt het toch eigenlijk al: het leven zonder paarden bestaat nu eenmaal uit ontzettend veel onderwerpen, toch? LZP is daar een afspiegeling van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:31

Niet de onderwerpen, die passen daar goed, maar meer gewoon de wat kortere topics. Vragen, tips, opmerkingen. Over mijn wasmachine stinkt wat moet ik eraan doen? Of, wat ik nou toch meemaakte in het OV vandaag... Dus wel dezelfde topics, maar gewoon wat korter, wat meer roulatie en afwisseling, ipv topic 7 van 100 blz elk over hetzelfde. Dus dat er veel meer korte topics van 1 tot max 5 blz staan, ipv al die ellenlange topics. Want die lange topics zijn niet zo toegankelijk, vaak is het lopende onderwerp niet meer zoals in de beginpost en de 1e blz gestart, maar eerder zoals vanaf pagina 30 oid.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:51

Dát is waar, heb je gelijk in. Maar ja, dat ligt ook voor een groot gedeelte aan de gebruiker, en daar kan je weinig aan manipuleren...Voor je wasmachinevraag is er trouwens ook nog de Technische Vraagbaak hè :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:18

Unwritten schreef:
Voor het treintopic is bijvoorbeeld gekozen omdat iedereen met vragen over de trein daar welkom is. Zodat er niet voor elk wissewasje wat treinen betreft een topic geopend wordt. Een soort centraal topic zegmaar.

Oh ja, zoals dat OV-chipkaart waarin iedereen het topic kwam binnenvallen met 'ik heb geen zin om de rest door te lezen dus dat het antwoord al 237 keer gegeven is interesseert me niks, ik vraag het gewoon lekker nog een keer'.

Ik ben geen fan van centrale topics - als je een vraag hebt zijn de antwoorden moeilijk om te vinden (want hoewel je best even terug kunt lezen is het toch niet makkelijk om iets uit 100 pagina's slowchat te vissen), het HK-gebeuren hoort m.i. gewoon op de HK, en gebruikers die veel in zulke topics komen en ook daadwerkelijk de moeite nemen die vragen keer op keer (op keer) te beantwoorden, mogen mi best beloond worden met berichtjes op hun teller. (Al heb ik niet het idee dat dat er echt veel toe doet.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:34

En ik maar denken dat bokt een paarden forum was 8)7

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:21

stef schreef:
En ik maar denken dat bokt een paarden forum was 8)7

Er zijn dan ook 1001 paardentopics..

Ik zie het probleem niet zo van de niet-paardentopics. En ook niet van het aantal pagina's die een bepaald topic heeft.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:55

Broccoli schreef:
Er zijn dan ook 1001 paardentopics..

Ik zie het probleem niet zo van de niet-paardentopics. En ook niet van het aantal pagina's die een bepaald topic heeft.

Ik zie het probleem hier ook niet van. Maar ik moet wel zeggen dat bij LZP-topic's van meer dan 5 pagina's ik niet meer de moeite neem om te reageren, omdat je dan eerst de rest door moet gaan spitten, waar soms nogal onzinnig niet-topic gerelateerd geklets in staat :+ .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:36

naja, vroegah ;) was bokt een paardentopic met een algemeen gedeelte voor alles wat niet over paarden ging.
Nu is bokt een algemeen topic, met een stukje paard.
Althans, dat gevoel krijg ik regelmatig als ik de actieve topics bekijk

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:38

Is het niet een idee om een (sub)forum 'Centrale topics' (oid) te maken, met alle centrale topics van welk onderwerp dan ook?
Sommige topics verdwijnen ook een beetje als er niet zo veel in gereageerd.

Als je hier bij topics kijkt zie je 'mededelingen' en 'onderwerpen staan'. Zou je daarvan Informatief, De Kantine, Algemeen (etc) kunnen maken met daar onder tussen de centrale topics? Is ook zomaar een hersenpinsel hoor.