Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
holly schreef:Vergeet ook niet dat er tegenwoordig nog maar half gelezen word.
Heel die bedrijfsnaam heeft geen nut hoor, er wordt niet alleen compleet over heen gelezen, maar ik zie het hier op bokt steeds vaker voorbij komen dat de particuliere aanbieder op commercieel zichzelf ook een naampie heeft gegeven. Moeten ze zelf weten natuurlijk, maar weet jij als koper dan nog te vertellen wie wie is?
Tozalin schreef:Ik vind dat commercieële advertenties ook van echte bedrijven moeten zijn, en dat mensen die een handeltje proberen te verkopen niet op commerciëel horen.
holly schreef:Waar zie jij het "Nu kopen" knopje op mijn website?Dat is onzin Kakanox, dat weet je zelf ook wel.
Maar goed, wie de bal kaatst....waar is het kvknummertje op jouw website?
Citaat:Op uw website dient aanwezig te zijn:
-knip-
Een handelsregisternummer
-knip-
holly schreef:Ja en dus....Citaat:Op uw website dient aanwezig te zijn:
-knip-
Een handelsregisternummer
-knip-
Met een klein markeringetje rechts boven in de hoek van de openingspost waaraan je kunt zien dat de adverteerder een bedrijf is veranderd er toch helemaal niets? Het staat niemand in de weg, maar het geeft de koper wel dat kleine beetje meer duidelijkheid die ze nu af en toe echt even helemaal kwijt zijn.
Het hoeft niet hoor, ik vraag het slechts.
Rijerijerije schreef:Nu dus ook o.a. voor mensen die meer dan 1 paard per jaar aanbieden, ookal ben je zo particulier als wat en heb je gewoon geen goede paardenkeuze gemaakt....Ook nieuwe (doorverkoop?) spullen gaan volgens mij op CO. Maar er is dus een nieuw beleid in de maak, maar daar weet ik het fijne niet van...
holly schreef:Maar dat is ook niet het punt Alane. Vragen mag altijd (tenminste, bij mij wel iig)
Nu neem ik even de aankopen van jouw dochter waarbij het mis is gegaan als voorbeeld.
Uit jouw verhaal maak ik op dat de aankopen van particulieren zijn gedaan en dat die advertenties waarschijnlijk niet op het commerciele gedeelte hadden gestaan.
Maar stel dat ze wel op het commerciele gedeelte hadden gestaan, had jij, in de situatie waarin je bent komen te zitten, dan niet willen weten of je van een bedrijf of een particulier hebt gekocht?
Kijk mij maakt het niets uit hoor, maar ik vraag me dus af of het de koper iets uitmaakt.
holly schreef:Nu zeg jij Foxy, het zal ze een worst wezen, maar is dat zo?
Kan het een koper echt niets schelen te weten bij wie hij/zij koopt?
Dat vraag ik me af en daarom heb ik dit topic geopend.
foxy80 schreef:De gemiddelde klant zal het worst wezen of hij van een particulier of een bedrijf koopt, omdat hij gewoon vaak het voordeel van kopen bij een winkel niet inziet.
holly schreef:Ik zei eerder al dat het steeds vaker gebeurt dat een particuliere aanbieder zijn advertentie zo zakelijk mogelijk in elkaar zet dat het voor de koper niet te zien is dat het niet om een bedrijfsadvertentie gaat.
Maar ipv de logische reactie dat men er dus vanuit gaat dat men met een bedrijf te maken heeft, gebeurt dat niet. Men gaat er op de een of andere manier juist vanuit dat het gewoon op een particuliere aanbieder gaat. En dat zet ook door in de topics die wel door een bedrijf geplaatst zijn.
Ik vraag me af, komt dat omdat we op een forum zitten waar iedereen altijd met elkaar praat alsof we gezellig met een bakkie koffie op de bank zitten? Is het daarom dat bokkers er te gemakkelijk vanuit gaan dat een advertentie wel van een particuliere aanbieder zal zijn?
Kun je wel zeggen, probeer de advertenties dan duidelijker te maken met bijvoorbeeld een banner, een logo, een website, weet ik veel wat, maar dan bevatten alle particuliere advertenties die op dit moment al hun best doen de zakelijke uitstraling zoveel mogelijk over te nemen al deze dingen volgende week ook. Dus hoeveel je daar nu mee op schiet?
foxy80 schreef:Hoho, nu lees je mijn tekst toch echt verkeerd. Ik heb er namelijk totaal geen probleem mee dat hetgeen ik aanbied ook door iemand die het voor de hobby maakt wordt geboden.Ik zeg altijd maar zo: als je niet tegen concurrentie kan, moet je niets verhandelen.