Melding nieuwe posts sinds je je bericht aan het typen bent?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Melding nieuwe posts sinds je je bericht aan het typen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 16:25

In sommige druk bezochte topic's ben ik welleens een berichtje aan het typen en als ik daar dan eventjes mee bezig geweest ben krijg ik welleens de melding dat andere mensen ook al een berichtje hebben geschreven, of ik die dan nog eventjes wil lezen om eventueel mijn reactie aan te passen.

In het begin deed ik dat netjes maar als ik dan nogmaals op ok drukte had er meestal iemand wel weer een berichtje gepost. Vandaar dat ik nu tegenwoordig gewoon gelijk doorklik en dan achteraf de andere berichtjes ga lezen.

Ook in een heleboel topic zie ik dat mensen een berichtje gepost hebben, en het dan vervolgens editten van oh ik had je berichtje nog niet gezien, hier maak ik uit op dat een heleboel mensen dus hetzelfde doen als mij?

Nou snap ik natuurlijk de bedoeling van die functie, maar volgens mij wordt het doel zo echt voorbij gerend. Want zo kun je bezig blijven met berichtjes lezen en dan weer op ok te drukken waardoor je er nog een paar moet lezen.

Is deze functie dan wel zo handig dat die moet blijven? Ik vind het maar lastig nml. En bovendien kun je je bericht nog wijzigen als je hem geplaatst hebt dus als er dan toch een berichtje tussendoor is gekomen kun je nog wat wijzigingen aanbrengen.

Cadaz

Re: Melding nieuwe posts sinds je je bericht aan het typen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:28

ooo hier kan ik me ook echt aan ergeren soms moet je wel 4x klikken ofzo :(

vind dat dit idd ook wel verandert kan worden :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:51

In de HK is dat uitgeschakeld. ;)

Maar idd kan je zulke meldingen tegenkomen in een snel lopend topic. Ach, ik vind het niet zo erg, ik kijk eventueel of ik nog iets wil aanpassen en dan klik ik net zolang tot ik erdoor kom. :+ Vind het geen wereldramp ofzo. :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:50

Ze kunnen er toch ook een profielkeuze van maken? Dat je zelf mag beslissen of het aan of uit staat? o.0

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:41

Ik vind het eerlijk gezegd wel handig. Als je dan wat wil vragen aan TS en je komt er achter dat degene voor je hetzelfde vraagt, kun je dat gedeelte al weg laten. Of als er een discussie is, kun je meteen reageren op de mensen boven je.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:45

Vanwege wat Iris zegt vind ik het ook wel handig. Wat ik niet handig vind is dat ik meer dan eens in een druk topic m'n hele post ben kwijt geraakt, omdat ik er eerst onmogelijk tussenkwam en op het moment dat het wel kon, Bokt me eruit flikkerde... -O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:48

ja dit heb je wel eens in hele druklopende topics....en ja irritant is het zeker dat je maar blijft klikken en er niet doorheen komt
ik lees dan ook liever de berichten daarna en kan er altijd weer op reageren

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:35

Ik lees ze eigenlijk altijd wel even door, ook al betekent dat dat ik dertig keer moet drukken. :')
Maar het scheelt ook dat ik het niet zo vaak tegenkom. Ik snap dat als je het elke keer hebt dat het dan vervelend wordt. Misschien dat het een optie moet worden? 'Klik hier als je de nieuwste berichten wilt lezen voor je zelf een bericht plaatst' zeg maar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:08

Ik denk dat mensen ipv er aan voorgaan het eens door zouden moeten lezen. De functie is er niet voor niks, voorheen werd er zo tig berichten langs elkaar heen ge-banketstaaf.

Stel dat je een in jouw ogen foute opmerking ziet en jij reageert daarop. Zeer gepepert, maar iemand was je voor en de betreffende persoon waar jij dus op wilde reageren legt in die post al uit hoe hij/zij het wel bedoelde. Vervolgens komt jouw reactie weer (terwijl die eigenlijk niet meer nodig is). En dan reageert die persoon weer (geirriteerd) met bijv. ik heb het net toch al uitgelegd..

Van mij mag het blijven en mogen mensen in snellopende topic's eerst eens goed lezen ipv van als een kip zonder kop op die quote knop rammen en vervolgens plaatsen. (en daarna pas gaan lezen :? Het is geen wie het snelst kan typen/reagerenwedstrijd :? ) Dat scheelt veel wederzijdse frustratie.Imo komt dat alleen maar een discussie ten goede :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:22

Sammie schreef:
Ik denk dat mensen ipv er aan voorgaan het eens door zouden moeten lezen. De functie is er niet voor niks, voorheen werd er zo tig berichten langs elkaar heen ge-banketstaaf.

Hier ben ik het mee eens. Het is helemaal niet verkeerd om die geplaatste reactie's eens rustig door te lezen mss staat er iets interessants is wat jou reactie teniet kan doen, dan staat het best knullig als jij een vraag stelt en hier 10 reacties boven jou al meerdere malen antwoord op is gegeven.

_Daniella schreef:

Waarom? Het staat toch netjes als je de reactie van jou voorganger even doorleest, of klets je in het dagelijkse leven ook door elkaar heen en luister je niet naar wat een ander te zeggen heeft (Want zo komt dit op mij over)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:34

@ Sammie, ik snap echt wel waarom die functie is, alleen het is zo irritant als je een bericht wilt posten, dan vervolgens nieuwe berichten ziet, die allemaal moet lezen, dan nogmaals op verzenden klikt en dan weer allemaal nieuwe berichten moet lezen. Dat weiger ik echt want dan blijf je bezig...

Dan lijkt het mij handiger als je gewoon door kan posten, en dat er misschien een melding komt dat er andere posts in de tussentijd zijn bijgekomen. Dan kan je ze alsnog lezen en je post eventueel editen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:28

Chiqa schreef:
Sammie schreef:

Hier ben ik het mee eens. Het is helemaal niet verkeerd om die geplaatste reactie's eens rustig door te lezen mss staat er iets interessants is wat jou reactie teniet kan doen, dan staat het best knullig als jij een vraag stelt en hier 10 reacties boven jou al meerdere malen antwoord op is gegeven.

_Daniella schreef:

Waarom? Het staat toch netjes als je de reactie van jou voorganger even doorleest, of klets je in het dagelijkse leven ook door elkaar heen en luister je niet naar wat een ander te zeggen heeft (Want zo komt dit op mij over)

na een aantal keer ben je het zat hoor..........bij sommige topics als je het doet zoals jij zegt dan kom je er na 3 uur wel doorheen :Y)
en dat heeft niks met het dagelijks leven te maken, dan zit je waarschijnlijk niet in zo een grote groep ....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:06

corinepgek schreef:
Dan kan je ze alsnog lezen en je post eventueel editen.
Wees eens eerlijk.. In een topic dat echt daadwerkelijk zo snel gaat wordt zelden een post geedit. Dan wordt er ff snel een nieuwe reactie neergepland (want het gaat immers zo snel) waardoor je dus pagina's aan herhaling krijgt of "ik zei toch al dat... :( '.

Die snelheid (en niet te vergeten de herhaling) kun je er al gewoon uithalen door éerst goed te lezen, dan te reageren (dat hoeft niet persé met een hele quote, maar kan ook door een @naam of één zin aanhalen), dan te posten, (nog een keer te lezen), aanpassen en niet 'dubbel' reageren. Iets wat al is opgehelderd/aangehaald hoef je zelf niet nog een keer aan te halen. Het klinkt en is waarschijnlijk erg utopia, maar het neemt denk ik echt een hoop ergenis heen en weer, maar vooral sensatie-energie (oh straks mis ik wat, ik wil ook mijn mening geven) weg.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 02:56

Ik vind het juist fijn :). Ik vind het veel vervelender (juist in een snel lopend topic) om weer te moeten gaan zoeken wat er in de tussentijd allemaal is bijgekomen.... dat is pas een zoekwerk :D.

Nu krijg je mooi op een rijtje wat er gezegd is, dus dat hoef je niet meer te zoeken en je ben niet spuit11.

Nee hoor, houden :D. En zeg nu eens eerlijk, zoveel extra tijd kost het toch niet, die 2 minuten kunnen er toch nog wel bij? Ik bedoel,die reacties moet je toch een keer lezen als je een topic een beetje bij wilt houden, dan maar gelijk :D