Reactie's verwijderd op EA door mods

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Reactie's verwijderd op EA door mods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:00

Ik zie steeds vaker dat je wat vraagt in een verkoop topic en even later is dat dan verwijderd.

C_arola schreef:
Ik heb een aantal oneliners verwijderd. Reacties in de trant van "VP?", "Mag ik de vraagprijs?", "Mag ik een foto zien?", "Je hebt een PB.", "Stipje" of "Dezelfde vraag." of "Ruil je ", zijn verwijderd. Als je bijvoorbeeld de vraagprijs wilt weten of meer foto's wilt zien, dan kun je zelf een PB sturen aan de betrokken bokker. Het is niet nodig om te melden dat iemand een pb heeft. Dat ziet diegene vanzelf. Wil je het topic graag bewaren, dan kun je jezelf abonneren op het topic of de bookmark-functie gebruiken. Ook kun je zelf een stipje in het topic zetten door op de index op het icoontje voor het topic te klikken. Voor meer informatie, zie de regels van EA en de Help van Bokt

En af en toe staan daar toch best nuttige vragen tussen, vindt dat eigenlijk steeds irritanter worrden, je hebt de tijd niet eens wat te lezen. En in het topic kan iedereen het lezen en krijg je niet tig keer een zelfde vraag via PB.

Of ben ik de enige die zich hier aan ergert?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:02

Ik heb toevallig vandaag gereageerd in een topic. Ik vroeg de totaal prijs als ik alles nam. Maar dat moet zelfs al per pb en mijn post is dan ook verwijderd.
En dat terwijl veel kopers liever alles in het topic hebben om het overzichtelijk te houden.
Maar dat krijg je als anderen voor jou het moeten verpesten door in ieder topic dezelfde vragen te stellen en toch nooit iets kopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:03

Ik erger mij er ook aan. Dan worden er vragen gesteld en voordat ik überhaupt zie welke vraag en door wie die gesteld is, is de reactie alweer verwijderd. Wat heb ik daar nu aan?

Ik vind het juist ergerlijk dat al die vragen via PM moeten.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:04

Had ik laast ook, was comotie over de maten van dekens.
Dus daar reageerde ik op, maar vroeg ook of die dekens met fleece gevoerd was.
Dat moest ik wel weten want anders had ik er niks aan!

Weg bericht

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:05

hier nog 1 .. dan heb je er spullen op staan, word er gereageerd .. en voordat je het kan lezen is het weg ..

ERRRRUG IRRIEE !!!!!!!!!!!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:07

Ik erger me er ook aan. Waarom worden die posts verwijderd?
Dat is toch juist onhandig?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:07

Kan mij voorstellen als er al 3x om de VP is gevraagd dat er dan reacties verwijderd gaan worden. Daarom zou het fijn zijn als er zoveel mogelijk nuttige info in de openingspost zou worden gezet. Maar sommige vragen zijn idd wel nuttig en het verwijderen daarvan vind ik dan niet op zijn plaats.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:08

Ik vind ook dat ze verschil moeten maken tussen de oneliners.
Vragen als: wat is het materiaal, de maten, zit er een... bij, wat is je totaalprijs, heb je een foto van... zijn allemaal info vragen die ertoe doen in het topic. gewoon simpel omdat de verkoper er niet aan gedacht heeft dat erbij te benoemen.
Koopt de vragensteller het zelf neit dan is er toch weer meer info dat iemand anders het miss wel koopt.

De oneliners als Je hebt PB, stipje of ruil je... (dus wat ze zelf benomen in de gequote berichtgeving) verwijderen vind ik wel prima want dat geeft verder geen verkoopinfo voor anderen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:16

Ik vind het juist fijn wanneer reacties verwijderd worden. Denk je een bod of geinteresseerde reactie te krijgen staat er: ruil je ook pm me!
En dan staat er duidelijk in je eerste bericht dat je niet ruilt :7

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:17

Zilfstar schreef:
Ik vind ook dat ze verschil moeten maken tussen de oneliners.
Vragen als: wat is het materiaal, de maten, zit er een... bij, wat is je totaalprijs, heb je een foto van... zijn allemaal info vragen die ertoe doen in het topic. gewoon simpel omdat de verkoper er niet aan gedacht heeft dat erbij te benoemen.
Koopt de vragensteller het zelf neit dan is er toch weer meer info dat iemand anders het miss wel koopt.

De oneliners als Je hebt PB, stipje of ruil je... (dus wat ze zelf benomen in de gequote berichtgeving) verwijderen vind ik wel prima want dat geeft verder geen verkoopinfo voor anderen.

Dat is een goede inderdaad, duidelijk onderscheid maken.

LadyMadonna

Re: Reactie's verwijderd op EA door mods

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:36

Ik ga met Zilfstar mee. Alleen lijkt tegenwoordig heel veel onder off-topic te vallen

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:38

Ik ben het hier ook mee eens, zo krijg je je EA topics ook niet omhoog.. Als mensen geen reacties achter mogen laten dan zakt het topic heel snel weer naar beneden.. :n

Ik snap ook niet waarom alles per PB moet.. Het is bloedirritant..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:39

ik wordt er af en toe ook gek van...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:41

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:00

Shattered schreef:
Ik ben het hier ook mee eens, zo krijg je je EA topics ook niet omhoog.. Als mensen geen reacties achter mogen laten dan zakt het topic heel snel weer naar beneden.. :n

Ik snap ook niet waarom alles per PB moet.. Het is bloedirritant..

Het topic zakt sowieso weer naar beneden, bij EA zijn de topics op plaatsingdatum gerangschikt, terwijl dat op de andere gedeeltes niet zo is.

Ben het overigens wel met de opmerkingen uit dit topic eens.
Ik wil het liefst alles zien wat er gebeurt!
Vaak is het ook zo dat ik dezelfde vragen heb als degene voor mij.
Als die reactie dan niet wordt verwijdert hoef ik ook niet te reageren.(dus opmerkingen als : dat wil ik ook graag weten zijn dan niet nodig)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:04

Een keer zag ik een paard op bokt staan die ik vaker te koop had zien staan.
Maar in de vorige advertentie stond dat het paard een been had wat weleens op slot sprong.
Dat stond dus niet in die nieuwe en dat vroeg ik dus ook of dat klopte.

Mijn bericht is toen ook verwijderd en toen kreeg ik een pb van iemand wat ik gevraagd had omdat zij interesse had.
Heb het toen uitgelegd en zij vroeg toen precies hetzelfde..

Haar bericht bleef wel staan..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:13

Als in een verkooptopic een modoperking staat, dan haak ik sowieso af....
Heb ooit een topic bijgehouden over een paard, die bleek van alles te mankeren, en de verkoper was blijkbaar niet eerlijk, een dag later alle reacties verwijderd, en niet meer over de mankementen....
dan bedankt ik voor de eer,
Dubbele posts of tig keer vragen wat de vraagprijs is, vind ik wat anders, dan ene gerichte vraag, als bijv. geeft de foto de juiste kleur weer...
valt het als die maat.

Maar ook de artikel gerichte vragen worden verwijderd, en dat vind ik niet goed.

Nu loopt er ook ergens een advertentie, de verkoopster schrijft niet de waarheid, er staat een kleine hint in het topic, maar velen lezen daarover heen... :)
tot op heden staat die hint er nog steeds.
En ik vind dat dit ook zou moeten kunnen, en uiteraard alleen opmerking dat je het bij Sailor voor de helft kunt kopen gaat nergens over, als onderbouwing van je de prijs die je biedt wel weer, vind ik.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 13:38

Ja maar precies die dingen die van belang zijn worden gewoon verwijderd. Als ik wat vraag en het wordt verwijderd denk ik ook vaak laat maar, maar als je zelf wat verkoopt dan denken die anderen dat ook. Je vraagt immers wat en krijgt geen antwoord. hoe ook want je kan de vragen niet lezen, want hup het is weg en er staat weer een groen tekstje.

Dan vindt ik echte off topic opmerkingen minder irritant, daar lees je gewoon over heen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:31

Het grote nadeel van het huidige EA is dat we nog steeds via de forumstructuur werken. Een nieuw EA is in aantocht, maar voorlopig moeten we het hier nog even mee doen.
Op een site als bijv. Marktplaats is het helemaal niet mogelijk om te reageren, daar moet alles via e-mail. Daar hebben volgens mij niet zoveel mensen problemen mee, ik denk dat het komt omdat we niet anders gewend zijn. Op Bokt is dat anders, daar zijn we gewend om op alles te kunnen reageren en EA is daar toch wat anders in.

Een aantal soorten reacties worden standaard verwijderd, bijv. "je hebt PB" etc. Dit zijn reacties die echt niets toevoegen aan een topic, de topicstarter ziet immers vast wel dat er een PB gestuurd is.
Er zijn dingen die wat lastiger liggen, bijv. de vraag naar een prijs. We hebben daarover gewikt en gewogen, de voors en tegens op een rijtje gezet, en uiteindelijk destijds besloten om dat via PB te laten gaan. Voornaamste redenen zijn geweest dat er veel Bokkers waren die zich hier aan stoorden, maar ook dat de topicstarter de prijs vast wel genoemd had in de openingspost als hij/zij deze bekend zou willen maken. Het verplicht in de openingspost noemen van de vraagprijs zou daar een alternatief voor zijn, maar ook dat heeft weer z'n tegens, dus hebben we uiteindelijk besloten om dat aan de topicstarter zelf over te laten.

Ik lees nu dat er ook klachten zijn over relevante reacties die verwijderd worden. Zolang deze aan de regels voldoen (dus niet verkoopbedervend, aanzet tot discussie geven etc.) zou dat eigenlijk niet zo mogen zijn.
Het EA-team heeft de laatste tijd flink wat veranderingen ondergaan en het zou kunnen zijn dat hierdoor wat verschillen in de manier van moderaten zijn ontstaan.
Ik ga dat in elk geval even bespreken met de andere EA-mods zodat we die lijn weer helemaal duidelijk krijgen :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:51

soms denkt een ts er niet aan om een vp in de openingspost te zetten en als ik zie dat er al iemand om een vraagprijs heeft gevraagd ga ik niet nog eens vragen op een vp maar hou t topic in de gaten. ik wil namelijk niet gelijk laten weten dat ik interesse heb, heb ook met enige regelmaat mij zelf in ene moeten verantwoorden waarom ik geen intresse meer had. en daar pas ik voor, naast mij zijn vele die ook zo denken. :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:04

Heb ook geregeld dingen te koop.
Al heel vaak zijn er berichten verwijderd waar ik erg van baal.
Heb je een reactie dan zou ik daar ook graag mee verder willen gaan als het kan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:09

Je kan ook niet meer zien waar je gereageerd hebt, omdat elke keer je bericht word verwijderd. En probeer dan maar eens dat topic terug te vinden in de lawine van EA topics..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:12

@ sabinee__: dat klopt niet, want je bericht blijft bij eigen berichten staan. (ieder geval bij mij ;) )

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:14

de ts van zo'n topic kan gewoon de mod even een pb sturen en vragen om de verwijderde reakties, dan krijg je die gewoon hoor :j

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:16

goed dat ik dat nu weet dana!