Aanwezigheid uitzetten door Mods

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Aanwezigheid uitzetten door Mods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:08

Ik heb het nu de laatste tijd 2 x meegemaakt dat een topic zo'n beetje in een ruzie ontaardde. Dan denk ik dus: temmen en in deze gevallen zelfs een PB sturen. Maar bij beide keren kon ik bij een van de moderators niet zien of ze wel of niet aanwezig waren, de andere was er sowieso niet op dat moment. Ik bedoel daarmee dat het stukje "laatst bezocht" in het profiel niet aangegeven staat.
Tja je kan wel de berichten nagaan, maar dat zegt ook niet veel. Ik vind dat persoonlijk erg onhandig. Kan dat niet veranderd worden? Dus dat die optie niet meer gebruikt wordt door de moderators.

odetteke

Re: Aanwezigheid uitzetten door Mods

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:14

Als mods online zijn hebben ze niet altijd tijd om een ruzie op te lossen of een topic te sluiten. Daarom is het wel handig dat ze ook als afwezig weergegeven kunnen worden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:16

als de mods online zijn staan ze in de lijst van de mensen die online zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:17

Niet als ze de aanwezigheid uitzetten volgens mij.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:20

Ook mods hebben de mogelijkheid "onzichtbaar" aanwezig te zijn. Persoonlijk heb ik die onzichtbaarheid eigenlijk standaard aan staan. Reden is ook wel dat bokt vaak open staat maar ik niet altijd iets uitvoer dan.
In zeer dringende zaken kun je overigens iedere willekeurige mod een PB sturen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:24

Ik vind het in ieder geval weinig gebruikersvriendelijk. Eerst ga ik temmen, dan stuur ik een PB naar de "misschien" aanwezige Mod, wacht even af en vervolgens moet ik op zoek naar een andere Mod.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:26

Als er echt brand is kun je het best contact opnemen met een mod waarvan je weet dat die aanwezig is.
Ik heb bewust vaak mijn aanwezigheid uit staan als ik druk ben met andere dingen juist om te voorkomen dat ik opeens nog drukker ben met pb's afhandelen waar ik op dat moment geen tijd voor heb.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:27

Nikka schreef:
Ik vind het in ieder geval weinig gebruikersvriendelijk. Eerst ga ik temmen, dan stuur ik een PB naar de "misschien" aanwezige Mod, wacht even af en vervolgens moet ik op zoek naar een andere Mod.

Maar door mensen te verbieden zich op 'onzichtbaar' te zetten vergroot je dat probleem toch alleen maar?

Ik had mijzelf bijvoorbeeld op onzichtbaar staan als ik tijdens het werk aan het bokken was: het is geen probleem om af en toe even te kijken, maar ik kon uiteraard geen uitgebreide tijdrovende dingen doen en kon ook zomaar weer verdwenen zijn (telefoontje ed). Als ik dan in de lijst 'online' zou verschijnen dan zou het alleen maar misleidend zijn.

Ik denk zelf dat het zo zou moeten zijn dat de Tem's de snelste manier zou moeten zijn om de mods te bereiken, omdat dat in principe alle mods kan bereiken die online zijn, waar een pb'tje maar naar 1 persoon gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:34

Toen ik lid BC was had ik het ook steeds uitstaan, Bokt staat bij mij heel vaak op terwijl ik niet eens thuisben, en behalve dat, wordt je als teamlid (ik iig wel) ook overspoeld met PB's van beginnende Bokkers die willen weten hoe ze een avatar moeten maken ofzoiets.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:54

In mijn (en nu ook) BC-tijd had ik mezelf ook altijd op 'onzichtbaar' staan. Je kunt het niet maken om onder werktijd zaken aan te pakken, je kunt dan vaak alleen vast even bijlezen terwijl je een batch op je computer draait ofzo. Logisch toch?

Als al je er wel was, dan wilde dat niet zeggen dat je stante pede tot ieders beschikking kon staan, zeker niet als je al met iets anders bezig was. Je kunt niet verwachten dat teamleden 24u per dag klaar staan op elk gewenst moment :) . Maar dat dat wel eens lastig is is idd waar :) .

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 18:54

Ik heb bij deze dan ook bij besloten, om als ik niet weet of er een Mod op het forum aanwezig is en ik het nodig vind, stap 1 (TeM) en stap 2 (mod verantwoordelijk voor het forum) over te slaan en direct naar een andere Mod te gaan. Dan levert het misschien wel extra werk op voor een Mod wat eigenlijk niet nodig is, maar goed dat kan ik van te voren op deze wijze niet zien. Blijkbaar vinden de andere Mods dit geen probleem. Ik vind het nog wel raar dat slechts een gedeelte dit doet, want als een meerderheid dit zou gaan besluiten zou dat nog wel eens heel lastig zijn.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:57

@TS: je kan vrij vlot zien welke mods er aanwezig zijn hoor!
Zo omslachtig is dat niet.
Ik doe(deed aangezien er niet zoveel spam meer is) dat ook regelmatig.

Als je naar de hoofdpagina gaat zie je onderaan wie er allemaal online is.

Edit: dit is alleen het geval bij spam-topics(waarvan er dan 10 tegelijk geopend worden), en "ernstige" reltopics/ruzie's

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:07

siskeh schreef:
Als je naar de hoofdpagina gaat zie je onderaan wie er allemaal online is.

Als je jezelf op afwezig zet, sta je er niet bij ;)
Maar Nikka, het is echt geen probleem om iemand anders in te seinen. Als het echt ontspoord, zet diegene wel een tijdelijk slotje en trekt dan een van de mods die er wel bij hoort aan hun mouw voor het echte opruimwerk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:11

Als ik idd een rel/spam/onzin topic zie zoek ik of de betreffende mod van dat forum zichtbaar online is, zo niet dan ga ik eerst op MSN om te kijken of er daar één online en aanwezig is en anders stuur ik een PB naar een willekeurige mod die wél online is.

Maar idd, kan mij heel goed voorstellen dat een teamlid zichzelf op onzichtbaar zet op momenten. :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:18

Urielle schreef:
Maar Nikka, het is echt geen probleem om iemand anders in te seinen. Als het echt ontspoord, zet diegene wel een tijdelijk slotje en trekt dan een van de mods die er wel bij hoort aan hun mouw voor het echte opruimwerk.

Dat ga ik nu ook doen. Ik ga geen tijd meer aan TeM ed in dit soort gevallen besteden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:39

@ bellatrix: heb jij alle modjes online :oo
Dat is gemeen :')

Je mag bij ontsporen altijd een ander PB-en, wordt ook altijd gezegt.
Zeker bij wat minder bezette gedeeltes moet dat ook wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:46

Neehoor, dat heb ik niet. ;)
Maar een aantal zijn meer dan alleen mod voor mij dus die heb ik op MSN. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:46

Nikka schreef:
Ik heb bij deze dan ook bij besloten, om als ik niet weet of er een Mod op het forum aanwezig is en ik het nodig vind, stap 1 (TeM) en stap 2 (mod verantwoordelijk voor het forum) over te slaan en direct naar een andere Mod te gaan. Dan levert het misschien wel extra werk op voor een Mod wat eigenlijk niet nodig is, maar goed dat kan ik van te voren op deze wijze niet zien. Blijkbaar vinden de andere Mods dit geen probleem. Ik vind het nog wel raar dat slechts een gedeelte dit doet, want als een meerderheid dit zou gaan besluiten zou dat nog wel eens heel lastig zijn.
Neem aan dat je dit alleen bedoelt als er echt iets aan de hand is met een flinke rel of spam. In alle andere gevallen komt de mod van het betreffende forum gewoon je tem tegen als hij of zij daar tijd voor heeft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:55

Als je het topic gelezen hebt, zie je dat het over dit soort situaties gaat.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:57

Dat was in je beginpost wel duidelijk maar in de post die ik aanhaalde kwam dat niet zo naar voren vandaar mijn vraag.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 23:00

En in de post die er na kwam stond het ook weer duidelijk ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:13

Ik vind het eerlijk gezegd nogal merkwaardig als een MOD haar/zijn aanwezigheid niet kenbaar maakt door het aanwezigheidsknopje op 'niet zichtbaar' te zetten. Een mod heeft tenslotte een functie aangenomen en daar horen toch ook verplichtingen bij? Als je als mod niet aangesproken wil worden door posters, waarom wil je dan mod zijn?
Bovendien veroorzaak je dan alleen maar extra werk voor andere teamleden - zoals hierboven al gezegd gaat een poster dan wel op zoek naar iemand die wel aanspreekbaar is en kan zo terecht komen bij een mod die wellicht voor het subforum helemaal niet aanspreekbaar is.
Als een mod even geen dienst heeft, okay - zet dan je knopje maar om. Maar ls je wel geacht wordt om op een bepaald moment een subforum in de gaten te houden, waarom zou je je dan verstoppen?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:23

Maar mods werken niet in ploegendienst hoor :+ Een mod is alleen in dienst als hij/zij er zin en tijd voor heeft. Als een teamlid net een lange dag werk achter de rug heeft mag er best recreatief gebokt worden zonder dat er "gewerkt" moet worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:23

Ik heb zelf mijn aanwezigheid wel zichtbaar staan, maar dat wil inderdaad niet altijd zeggen dat ik meteen tijd heb of meteen kan reageren. Ik snap ook dat niet alle mods daarvoor kiezen, want het wekt soms het idee dat een mod meteen kan ingrijpen als hij/zij in de lijst met online gebruikers staat. Terwijl dat misschien niet het geval is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:31

@ Odetteke: in dat geval schakelt de mod toch gewoon even om van aanwezig naar afwezig?

@ Mas: ogenblikkelijk reageren wordt toch ook niet altijd verwacht? Als er iets aan de hand is en een mod wordt daarop geattendeerd, dan zal toch eerst even gelezen moeten worden waar het over gaat, wie de eventuele aanstichters van het ongenoegen zijn? Het lijkt mij heel simpel op te lossen: als iemand op de TEM-knop drukt, kom je op een schermpje waar je ook je commentaar kunt schrijven over wat zich voordoet en waar je kunt aangeven of je een reactie van de mod wilt hebben. Hier zou het forumbeheer toch heel eenvoudig een regeltje kunnen toevoegen in de zin van "Denk erom, een mod kan door drukke werkzaamheden of afwezigheid niet altijd meteen reageren"