hoe SA aanvragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cin_penotti

hoe SA aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:09

hoi hoi, Ik heb een beetje een stomme vraag maar hoe vraag ik een SA aan. ik ben namelijk niet zo handig met deze site maar ik zit ergens mee en wil mn verhaal delen maar niet open en bloot onder mijn naam omdat ik weet dat er mensen die hierbij betrokken zijn ook op bokt zitten
Groetjes

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:10

Helemaal bovenaan deze pagina staat een sticky. Ik denk dat dat er wel instaat :j

edit: je moet dus gewoon even een mod PB-en, en er 1 aanvragen :)
Laatst bijgewerkt door Nell_ op 25-02-10 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon

Dit staat verkeerd. Heb getemd dus.

Een SA vraag je aan bij 1 van de modjes.

Stopcontact

Ik denk dat je het beste even een moderator kan PB'en voor deze vraag :)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:13

Citaat:
Ik wil een probleem bespreken onder een SchaduwAccount (SA), mag dat?

In principe niet: er geldt een maximum van één account per persoon op Bokt. Soms kan het voorkomen dat je een zo groot probleem hebt waar een taboe op rust of wat je om een andere reden niet onder je eigen naam kan of wil vertellen. Dan gelden de volgende regels:

* Een schaduwaccount moet altijd op voorhand aangevraagd worden bij iemand van het moderatorteam.
* Bij de aanvraag van een schaduwaccount moet je vertellen waarvoor je het wilt aanmaken.
* Je verzoek wordt besproken door de moderators, je krijgt binnen een paar dagen een reactie.
* Topics met niet aangevraagde schaduwaccounts gaan gelijk op slot.
* Schaduwaccounts mogen enkel gebruikt worden om te reageren in het betreffende topic.

Heb je een eerder aangemaakt schaduwaccount en wil je dat opnieuw gebruiken voor een nieuwe kwestie? Dan kun je ook bij een moderator vragen of dat onder het betreffende schaduwaccount mag, of dat je je eigen naam daarvoor zal moeten gebruiken omdat het niet schaduwaccount waardig is.

Wanneer mag je een schaduwaccount aanmaken: als je een probleem hebt dat in de taboe-sfeer zit, of waarbij je persoonlijk in gevaar zou kunnen komen als je identiteit bekend zou worden. Bijvoorbeeld: je hebt een relatie met een getrouwde man, je wordt misbruikt door je vader (incest), je bent getuige geweest van een misdrijf. Overigens raden wij bij dergelijke ernstige problemen altijd aan óók professionele hulp te zoeken. Je kunt hier je hart luchten, maar niemand op Bokt kan jouw probleem oplossen. Dat kan een arts of een vertrouwenspersoon, of in het geval van een misdrijf de politie, waarschijnlijk wél.

Een vermoedelijk gezondheidsprobleem (bijv. vaginale afscheiding, angst voor zwangerschap of kanker) is geen reden om een probleem-schaduwaccount aan te maken. Ook hierbij geldt: ga naar je huisarts als je bang bent dat je wat mankeert. Wij kunnen dat vanaf een computer echt niet beoordelen en je geruststellen. Ook problemen met vriendjes of vriendinnetjes zijn geen reden voor een schaduwaccount.

Als je van de moderators toestemming hebt gekregen om een schaduwaccount te maken, ben je er zelf voor verantwoordelijk dat je dit 'verborgen' houdt. Pas dus op met het plaatsen van persoonlijke informatie als leeftijd ("ik wordt over 3 weken 18") en woonplaats. Maak herkenbare dingen als leefsituatie/huisdieren niet te specifiek en pas op met het plaatsen van overeenkomstige informatie via je hoofdaccount op Bokt.

Mereltje

Re: hoe SA aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:13

Dus als er straks een topic verschijnt van een nieuw SA weten we dat jij het bent? ;)
Denk dat het beter was om meteen een moderator te PB'en in plaats van dit openbaar neer te zetten...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:15

Mereltje schreef:
Dus als er straks een topic verschijnt van een nieuw SA weten we dat jij het bent? ;)
Denk dat het beter was om meteen een moderator te PB'en in plaats van dit openbaar neer te zetten...

Tuurlijk niet, je weet toch nooit wie wie is? Er worden zo vaak SA's aangemaakt..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:16

Als de mensen die erbij betrokken zijn ook op Bokt zitten zoals in de openingspost vermeld staat dan denk ik dat ze er nogal makkelijk achter zijn?
Maargoed, maakt mij verder niet uit, het viel me alleen op :')

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:18

dat zou kunnen maar ik heb er verder niks bijgezet dus tot zo ver kan het nog over van alles gaan

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:25

Ach ik heb vandaag al 2 sa voorbij zien komen dus er wordt wel geregeld 1 aangevraagd. Dan zou het toch gokken zijn denk ik.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:17

LZP -> FZ

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:22

Sowieso vragen wij bij een SA aanvraag meestal om een openingspost. Wanneer wij het idee hebben dat hierin veel informatie staat die ervoor kan zorgen dat de gebruiker herkent kan worden krijgt deze de kans om eea aan te passen :)