Reacties op UK/FK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Reacties op UK/FK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 14:01

De laatste tijd valt het mij op dat op UK en FK de berichten uitgebreider zijn, dat de oneliners afnemen. Heel goed natuurlijk, de meeste meningen worden mooi onderbouwd en voegen iets toe aan een topic. Dat zorgt voor nuttige topics en leerzame discussies. Wat me ook opvalt is dat ik erg vaak in berichten het volgende tegenkom: ‘Tips kan ik niet geven , want ik kan het zelf niet’, of natuurlijk iets in die trant. Ook kom ik wel eens reacties tegen waarin een compliment wordt gegeven en waarna dan een tip komt ‘omdat commentaar onderbouwd moet zijn’. Nou lijkt het mij dat je ook complimenten kunt onderbouwen, door middel van bijvoorbeeld te zeggen dat je de compositie mooi vindt, het kleurgebruik je aanspreekt, enzovoort. Maar op UK en FK lijkt het alsof veel mensen denken dat ze per sé verbeterpunten moeten benoemen of tips moeten geven, terwijl dit niet altijd nodig is. Ook op een mooie foto of een mooie tekening kun je reageren zonder tips of commentaar te geven als je dit niet nodig acht, je kunt namelijk ook je mening uitbreiden met het beschrijven van wát je mooi vindt.

Hoe vinden jullie dat het nu gaat op UK en FK?

Dribbel

Re: Reacties op UK/FK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:10

Ik zie ook dat de oneliners afnemen en dat er steeds meer goede tips komen voor de TS.

Bij de reacties als: ''tips kan ik niet geven, want ik kan het zelf niet'' denk ik altijd, ookal kan je dit zelf niet zo goed, vaak zie je toch wel dingetjes waarvan je denk dat kan beter/mooier. Dat kun je dan natuurlijk wel zeggen. Daarmee help je de TS alleen maar.

Ik vind ook dat je complimenten moet kunnen geven, maar naar mijn mening gebeurd dat ook zeker hoor. Het gaat hier dan wel om een onderbouwd compliment en niet zo zeer om een oneliner.

Zoals je zegt denk ik idd dat sommige mensen vergeten dat ze ook een compliment mogen geven. Nog beter is al je het beide doet.

vb/ Ik vind het mooi, omdat........ Een verbeterpunt is.........

Ik probeer altijd iets positiefs te zeggen en een verbeterpunt te noemen. Dat is ook prettiger voor de TS.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:57

Ben het eens met Dribbel, probeer ook altijd in ieder geval een compliment te geven en daarbij onderbouwde verbeterpunt(en) te geven. :j

Vind het 'niveau' zegmaar wel hoger worden, veel mensen posten uitgebreider en geven op een vriendelijke manier hun mening weer.
De opmerking ''tips kan ik niet geven, want ik kan het zelf niet'' zie ik inderdaad ook weleens, maarja, ik kan sommige dingen ook niet, maar zie toch altijd wel iets wat me opvalt/tegenvalt en ook als je het zelf niet kan, kan je dat wel noemen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Reacties op UK/FK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:32

Ik ben zelf sinds vandaag ook weer bezig met commentaar geven op FK en dat doe ik zo uitgebreid mogelijk om te laten zien hoe het hoort en ik TeM op oneliners/niet onderbouwde meningen. Dat werpt gelukkig zijn vruchten af. :j Vind het idd beter gewordenm sowieso op FK, ik kom niet veel op UK. :+