flutopmerkingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

flutopmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:08

Ik zat laatst eens te denken he, waarom moeten nieuwe leden eerst een x-aantal berichten posten op het rijtechnisch forum voordat ze toegang krijgen tot de rest? Nu krijg je dan van die nieuwe mensen die van die ontzettende flutopmerkingen of een of andere onnozele oneliner plaatsen om maar genoeg berichten te krijgen. Wat vinden jullie daarvan? Ik denk soms echt van zeg maar niks als je niks toe te voegen hebt. Ik ben ook geen topruiter, dus ik lees vaak wel mee (om zelf van te leren) maar ga geen dingen posten die bijv. herhalen wat een ander zeggen of die gewoon waardeloos zijn. Zou om de kwaliteit een beetje te houden niet gewoon iedereen overal gelijk toegang moeten krijgen, want de mensen die het alleen daar om gaat krijgen het ook wel en vervuilen alleen een topic.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:10

Die regel is juist bedoeld om de kwaliteit wat hoger te houden, geloof ik..
Maar ik ben het wel met je eens dat het soms erg irritant is :j
Zeker als je van die types hebt die dan maar als 25 eerste posts 25 onnuttige topics aanmaken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:11

Als iedereen gelijk toegang heeft komen er heel veel mensen naar bokt die niets met paarden te maken hebben, En tja het is toch een paarden forum dus vind ik de regel wel goed. Alleen zou ik hem liever verhoogt zien naar 50 of 75 Want om 75 flut berichtjes te plaatsen heeft niemand zin in. Dus dan komen er minder mensen naar bokt die niets met paarden te maken hebben.

dicenbalt

Re: flutopmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:16

Ja, dat bedoel ik, die 25 post zijn zo gemaakt met van die flut oneliners. En helemaal niemand die er wat aan heeft.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:16

Zo snel mogelijk 25 berichtjes plaatsen is niet toegestaan en daar mag je dan ook een TeM (rode uitroeptekentje) op plaatsen als je dat vermoedt :j

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:18

Logisch vind ik die regel nog steeds, zoals Nini_roosje al zegt: het is een paardenforum.

Zelf zit ik nu al meer dan een jaar op bokt maar ik heb nog steeds niet die 25 berichten. Ten eerste omdat ik vind dat ik de kennis niet heb om goed commentaar te leveren en ten tweede wordt datgene wat ik wil zeggen vaak al eerder in een topic genoemd. Kortom dus de zelfde redenen die TS zelf al noemt :P.
Laatst bijgewerkt door aurae_ op 18-02-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:20

Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar aan de andere kant vond ik het heel vervelend toen ik hier net was. Dit omdat ik niet kon posten in topics waar ik dat wilde. Dus ik moet zeggen dat ik ook wel flutopmerkingen heb gemaakt, in die zin dat ik reageerde op iets wat ik anders denk ik niet gedaan zou hebben.

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:30

Klopt helemaal! Bij de topics over paarden heb ik vaak niets toe te voegen (heb gewoon een paardje en rijd een beetje in het bos ;) ), terwijl ik vaak bij de topics over andere zaken wel iets zou willen plaatsen. En, niet flauw bedoeld, na 20 keer de reactie 'ik duim voor je' zit niemand erop te wachten dat ik dat ook nog eens meld.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:32

Zoals ZW zegt is het gewoon niet toegestaan en kan je er dus op TeMmen. De berichten, die echte Oneliners zijn of op een andere reden niet aan de regels voldoen worden dan weer verwijderd en de persoon wordt weer uit De Kudde gehaald.

Van mij zou het aantal ook omhoog mogen. :j 25 keer iets nutteloos plaatsen is zo gedaan en zoals jullie ook al aangeven wordt de drempel hoger als je het aantal berichten groter maakt.

De regel zelf zou ik wel graag behouden zien, zodat je de niet-paardenmensen weghoudt op de voor onze leden 'extra' fora als LZP, EA enz. en je voorkomt dat mensen hier alleen komen om te handelen.

Dat je het moeilijk vindt wat toe te voegen aan alle paardentopics lijkt me vrij onwaarschijnlijk. :) Zo zijn er op RUI en HAR denk ik voldoende vragen, die je kan beantwoorden. Informatief is een vrij groot tabblad en zelfs als je 'alleen maar' recreatief rijdt (niet dat ik dat enigszins minder vind!) zou je er voldoende over te zeggen kunnen hebben. Al zijn het maar je eigen ervaringen w.b. een hoofdstel, zadel of wat voor een stalling je voor- of tegen bent en waarom. Om eigen ervaringen enz. wordt imo voldoende gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:33

waarom niet én de 25 berichten verhogen én bijvoorbeeld dat je eerst een maand lid moet zijn geweest?

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:35

Je een maand lid zijn, is inderdaad een betere oplossing. Als dat mogelijk is ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:38

katia1993 schreef:
Je een maand lid zijn, is inderdaad een betere oplossing. Als dat mogelijk is ...

Dat is zo toe te voegen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:45

Alleen als je alleen invoerd dat mensen een maand lid moeten zijn, kan iedereen lid worden en na een maand zichzelf toevoegen aan De Kudde, waardoor stalkers en andere meelezers dus erg makkelijk in de HK enz. mee kunnen lezen en dat is ook één van de redenen dat niet iedereen overal bij kan.
Ik weet niet of jullie dat bedoelen i.p.v. de 25-berichten regel, maar i.c.m. zou het goed moeten kunnen, al zijn er volgens mij ook argumenten om het niet te combineren (maar die weet ik niet meer).

Wat ook mooi werkt, is zoals ze dat op Liefdesvragen.nl doen, namelijk dat je de fora waar je niet kan posten ook nog niet kan zien.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:46

En toch...

Ik lees constant de paardentopics.
Toch schrijf ik daar maar zelden, simpelweg omdat ik niet zoveel kan toevoegen aan de meeste topics. Ik heb niet de helft van de paarden-ervaring die de rest hier gemiddeld heeft, en een topruiter ben ik ook echt niet. Maar oh wat heb ik hier al veel geleerd en vind ik het fijn om hier te lezen, ondanks dat ik helaas al jaren niet meer op een paardenrug heb mogen zitten. :)

Als je naar mijn posts kijkt, zie je vooral posts in de diverse niet-paardenfora. En toch ben ik op Bokt wel degelijk aan het genieten van de paardentopics...

Het kan vertekenen.

Wat de 25-nuttige-posts betreft... Tja, als je zoals ik bent, met veel liefde en interesse voor paarden maar beperkte paardenkennis... hoe kan je dan gemakkelijk 25 nuttige posts maken? Dat betekend niet dat je ''niet komt voor een paardenforum''...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:48

Sommige mensen proberen idd om zo snel mogelijk aan die 25 berichtjes te komen, maar ik kom ook heel vaak (dezelfde) mensen tegen die zowiezo ook van die oneliners of herhalingen van wat al genoemd is plaatsen. Ik vind dat eigenlijk net zo storend.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:01

Ook als je zelf (nog) niet veel te melden hebt omdat je kennis niet zo groot is (en geloof me, ik ken het, ik heb ook maar heel weinig kaas gegeten van de paardenwereld ;) ) is er op het tabblad Informatief genoeg te 'doen' :j
Wat vind je bijvoorbeeld van een topic als [RT-P] Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier., op open zelf een topic met een rijtechnische, medische of seizoensvraag, laat je mening horen in discussies op RT-D, of post mee in topics over je favoriete discipline. Je hoeft echt geen kenner te zijn om op Informatief te posten ;)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:57

Zwartwitje schreef:
Ook als je zelf (nog) niet veel te melden hebt omdat je kennis niet zo groot is (en geloof me, ik ken het, ik heb ook maar heel weinig kaas gegeten van de paardenwereld ;) ) is er op het tabblad Informatief genoeg te 'doen' :j
Wat vind je bijvoorbeeld van een topic als [RT-P] Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier., op open zelf een topic met een rijtechnische, medische of seizoensvraag, laat je mening horen in discussies op RT-D, of post mee in topics over je favoriete discipline. Je hoeft echt geen kenner te zijn om op Informatief te posten ;)

Dat heb ik dus ook gedaan... maar dragen die 25 posts dan wel écht wat bij?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:01

snoezzz schreef:
Klopt helemaal! Bij de topics over paarden heb ik vaak niets toe te voegen (heb gewoon een paardje en rijd een beetje in het bos ;) ), terwijl ik vaak bij de topics over andere zaken wel iets zou willen plaatsen. En, niet flauw bedoeld, na 20 keer de reactie 'ik duim voor je' zit niemand erop te wachten dat ik dat ook nog eens meld.

Denk dat je je daar in vergist. Als iemand het moeilijk heeft of voor iets lastigs staat, is het erg fijn als veel mensen meeleven.
Maar ik heb ook wel eens gezien dat mensen zo snel mogelijk op plekken one liners plaatsten om zo snel mogelijk overal te kunnen posten.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:04

Hoe bedoel je, Nakisha? :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:25

Bokt is één van de grootste fora van Nederland, het gevolg is dat je bij allerlei onderwerpen (ook onderwerpen die niet over paarden gaan) Bokt bovenaan in de google-resultaten tegenkomt. Maar Bokt is een forum voor mensen die iets met paarden hebben en die extra fora zijn een extraatje voor onze leden. Het is niet de bedoeling dat Bokt een algemeen forum wordt met toevallig nog een paardengedeelte.

Om te voorkomen dat iedereen die zomaar binnenkomt gelijk in het algemene gedeelte kan posten, is diee 25 berichtenregel ingevoerd. We hebben voor 25 berichten gekozen, omdat het niet de bedoeling is om mensen die wel iets met paarden hebben teveel moeite moeten doen om op de rest van Bokt te komen, terwijl het wel een drempel is voor mensen die niks met paarden hebben. Als mensen via oneliners binnen proberen te komen, dan is het prettig als er getemd wordt en dan worden die mensen weer uit de kudde gehaald.

Het gros van de bokkers zijn goedwillende amateurs met liefde voor paarden, je hoeft niet minimaal grand prix te rijden, voordat je een bericht op het informatieve gedeelte mag plaatsen. Iedereen zijn mening is interessant en kan iets toevoegen (zelfs die van mij _O- )