ik word altijd behandeld als een klein kind..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cherry

ik word altijd behandeld als een klein kind..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 17:52

hallo bokkers,
Waar ik me altijd zo aan erger is het behandeld worden als een klein kind.Het is niet omdat andere kinderen van 12 penny zijn of gewoon niet normaal kunnen typen, dat ik ook zo behandeld moet worden,ik mag niets weten of ik begrijp het toch niet....
En ja,ik weet het kinderen van 11,12 hebben een vrij grote reputatie op bokt denk maar eens aan:
-pokemon
-bliksemknal (of bliksembert)
- enzovoort....
Rare racties in de trant van:
''laat maar dat snap je toch niet..'' zo voel ik me dan: }:0
'' een snotneus als jij moet je er niet mee bemoeien,ga de penny lezen of zo!'' (oké, ik weet dat ik mij met sommige zaken niet mag bemoeien,maar dat kun je toch anders verwoorden?!)

wie o wie heeft er hier ervaring mee en hoe ga je ermee om?

Storm

Re: ik word altijd behandeld als een klein kind..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:54

Als er iemand een nare opmerking naar jou toe maakt, dan kun je op de TeMknop klikken, het modteam kijkt er dan naar.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:56

Je zou natuurlijk ook de leeftijd uit je profiel kunnen halen, misschien scheelt dat wat?
Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind als je, onterecht, op de manier wordt behandeld.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:58

Ik denk dat het niet aan haar als persoon ligt, maar aan alle mensen onder de 16. Die worden bijna allemaal als penny's bestempeld die niks weten en snappen. Ik heb hier ook wel eens last van, maar ik sta er gewoon boven. :) Dat zou ik ook doen als ik jou was, als je jou mening niet willen horen dan slaan ze jou post toch over? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:10

ik behandel niemand als een klein kind...als het topic wat er geopend wordt,door een twaalf jarige maar normaal is en serieus bedoelt heb ik geen problemen met jonge bokkers...

Wel als ik het idee heb dat ik in de maling genomen word.
Een een of ander fantasie verhaal over zwarte hengsten of verongelukte ouders....als je om aandacht verlegen zit probeer dat anders op te lossen dan Bokt te vervuilen.

Of als er een twaalfjarige het ene onzinnige topic na het andere opent....tot een record van 12 topics op 1 avond.

De irritante penny's verpesten het voor de leuke wat serieuzere penny's.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:10

geerke schreef:

neem aandat dit als geintje bedoelt is want volgens mij is dit precies waar TS last van heeft... mensen die haar als penny zien.
ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit naar leeftijd kijk voor ik een antwoord geef, behalve als het echt van de OP afstraalt dat t een jong meisje (of jongetje) is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:23

Ooh, ik ken het zeker!
Bij sommige meidjes van 12 denk ik ook echt: :z
Ga toch fietsen.
Maar ik kan me ook zeker voorstellen dat er meiden zijn die echt 'in' de paardenwereld zitten. Zo was hier ook een meisje met een prachtpony, meisje was 8 jaar, typte heel netjes en beleefd, plaatste een topic met foto's. Achteraf bleek dat haar moeder haar hielp, het zag er allemaal super uit, meisje kon goed rijden, maar werd niet serieus genomen en penny genoemd...
Erg sneu ja...

De penny's verpesten het vaak inderdaad voor de serieuze jonge meiden. Om het wat genuanceerder te schrijven, want ik kan iemand van 12 die in de business zit geen penny meer noemen :n

Maar ook ik, met 19 jaar, voel het af en toe! In de topics waar het soms hard tegen hard is. En met hoge woorden wordt gesmeten, soms word daar letterlijk gezegd: "Dat snap jij nog niet." "Daar ben jij nog te jong en onbevlogen voor." "Jij hebt nog niet genoeg van de wereld gezien."
Dat soort dingen, vind ik ook absoluut niet fijn.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou ook erg onprettig is, omdat jouw leeftijd veel meer wordt geassocieerd met 'penny'.
En inderdaad, klik eens wat vaker op het temknopje als het gebeurd! Zulke mensen moeten weten wat wel en niet kan. :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:25

Er zijn ook zat mensen van 19/20 die altijd dat soort dingen zeggen, die een SA aanmaken en zelf lekker de penny uithangen hoor :) Dat soort mensen verpesten het, die zetten als leeftijd 12 neer en zo wordt alles onder de 15 geassocieerd met penny. Jammer hè? :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:27

Ik heb hier ook last van, soms idd heel vervelend maar geef d'r weinig om, en reageer gewoon niet meer.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:44

xDonja schreef:
Er zijn ook zat mensen van 19/20 die altijd dat soort dingen zeggen, die een SA aanmaken en zelf lekker de penny uithangen hoor :) Dat soort mensen verpesten het, die zetten als leeftijd 12 neer en zo wordt alles onder de 15 geassocieerd met penny. Jammer hè? :)

Ik vind het jammer dat je de ene groep mensen in een slecht daglicht zet, om andere groep mensen beter over te laten komen. Op deze manier kom je een beetje 'kinderachtig' over. Je komt zo over omdat je geen juiste onderbouwing in je aanval op bepaalde mensen gebruikt.
Is niet aanvallend bedoeld verder, maar probeer te snappen hoe je als persoon overkomt, door welke woorden je gebruikt.

Ik vind het zelf fijn om te weten hoe oud iemand is, omdat je daarbij een beetje het denkniveau kan inschatten. Een 12 jarige denkt absoluut anders dan een 18 jarige, en een 18 jarige denkt over het algemeen anders dan een 40 jarige. (levenservaring, levensfase etc.)
Maar elke 12 jarige denkt op een unieke manier (levenservaring, hobby's, ander milieu, unieke genen etc), en sommigen houden zich inderdaad wat meer bezig met pony's invlechten, en anderen zijn wat meer bezig met de sport. (ook de opvoeding kan een hoop veranderen bij een kind, en zeker door de mogelijkheden die je hebt, manegepony of sportpony?).

Een 12 jarige kan zichzelf heel goed scheiden van de rest, door op taal en woordengebruik te letten. Lukt dat niet, dan geeft dat echt niet, je bent immers pas 12.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:28

Ik merk inderdaad ook wel dat er negatief wordt gekeken naar jongere bokkers. Vooral het stoer doen van de bijna twingtigers, die denken dat ze ineens een heeeel stuk ouder zijn dan 12. Belachelijk! We zijn allemaal gelijk, en we zijn ook allemaal hier om wat van elkaar te leren.

Trek je er niets van aan hoor. Maar als je bepaalde reacties echt erg vervelend vindt waarvan jij denkt dat het met je leeftijd te maken heeft, dan zou ik die weghalen uit het profiel :).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:45

meintje schreef:
geerke schreef:

neem aandat dit als geintje bedoelt is want volgens mij is dit precies waar TS last van heeft... mensen die haar als penny zien.
ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit naar leeftijd kijk voor ik een antwoord geef, behalve als het echt van de OP afstraalt dat t een jong meisje (of jongetje) is.

ik bedoelde de serieuze penny niet negatief...ik heb namelijk geen negatief idee bij 'penny' zijn.
iedereen is als penny begonnen....en soms ben ik ook nog penny..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:54

plokkie schreef:
hallo bokkers,
Waar ik me altijd zo aan erger is het behandeld worden als een klein kind.Het is niet omdat andere kinderen van 12 penny zijn of gewoon niet normaal kunnen typen, dat ik ook zo behandeld moet worden,ik mag niets weten of ik begrijp het toch niet....
En ja,ik weet het kinderen van 11,12 hebben een vrij grote reputatie op bokt denk maar eens aan:
-pokemon
- enzovoort....
'' een snotneus als jij moet je er niet mee bemoeien,ga de penny lezen of zo!'' (oké, ik weet dat ik mij met sommige zaken niet mag bemoeien,maar dat kun je toch anders verwoorden?!)

Je hebt deze post al zorgvuldiger en correcter opgesteld dan vele Bokkers die tweemaal zo oud zijn. Ik denk soms een post van iemand van 9 jaar oud te lezen, en dan betreft het een volwassen persoon... dat is pas echt schokkend.
Ik zou als ik jou was dan gewoon mijn leeftijd verwijderen.

edmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:01

Ja je leeftijd verwijderen dat zal vast wel al een stuk schelen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:05

Niet banketstaaf bedoeld maar toen ik je topictitel al zag dacht ik van.. ja dat zal me niks verbazen.
De topictitel komt op mij een beetje zeurderig over, een beetje calimero-achtig.

Maarja, daarnaast vind ik ook wel dat sommige posters dingen wel even uit zouden kunnen leggen ipv ''dat snap jij nog niet''

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:10

haai

ik ben 13 en ik krijg niet vaak van die opmerkingen via bokt...
maar wel op school omdat ik een brugpieper ben :s
dan voel ik me echt beledicht kijk al hebben ze het tegen een iemand die doet alsof hij/zij alles weet
maar dat ze mij uitschelden dat ik arogant kijk ik doe helemaal niks
dus negeer ik ze maar gewoon dat werkt het beste en je kan ook gewoon zeggen van ja vertel gewoon want als ik het niet snap dan kunnen ze het toch gewoon uitleggen?????????
nou veel sucses ermeeeeeeeee

gr joëlle :(:)

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 13:38

bedankt voor je compliment :o
ik denk wel dat ik mijn leeftijd ga verwijderen...
Ninx schreef:
plokkie schreef:
hallo bokkers,
-pokemon
- enzovoort....

Je hebt deze post al zorgvuldiger en correcter opgesteld dan vele Bokkers die tweemaal zo oud zijn. Ik denk soms een post van iemand van 9 jaar oud te lezen, en dan betreft het een volwassen persoon... dat is pas echt schokkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:06

Ninx schreef:
. Ik denk soms een post van iemand van 9 jaar oud te lezen, en dan betreft het een volwassen persoon... dat is pas echt schokkend.Ik zou als ik jou was dan gewoon mijn leeftijd verwijderen.

Dat IS niet schokkend dat vind jij schokkend een heul ander verhaal.
Ik kijk alleen naar leeftijden als ik mn twijfels begin te krijgen bij bepaalde levenservaring.
Maar dan nog is het wel prettig dat je hier respectvol mee omgaat :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:16

Ninx schreef:

Inderdaad.. Dan zit je even met open mond naar die leeftijd te staren. :oo Vind het ook altijd heel erg moeilijk een volwassen iemand die msn-taal gebruikt op een openbaar forum serieus te nemen...

@TS: Ik vind dat je heel netjes schrijft, zeer volwassen. Zoals al door velen voor mij aangegeven, denk dat je leeftijd verwijderen het beste idee is.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:45

Waarom leeftijd verwijderen? Ik heb even jouw berichten bekeken Plokkie en je schrijft inderdaad netjes, maar ik zie ook weinig reacties van anderen waarin je als een klein kind wordt behandeld. Daarbij ben je ook gewoon 12 en misschien denk ik heel makkelijk, maar in het echte leven ga je ook niet met 12-jarige om zoals je met 'volwassenen' omgaat.
Ik lees hier ook al dat veel volwassenen de bijna 20-jarige zien als een stelletje net niet volwassen pubers (om over de studenten waarschijnlijk helemaal niet te spreken). Ach ja, daar kan je over zeuren of je reageert gewoon zelf erg netjes en zorgt ervoor dat mensen jou met je 12 jaar toch serieus nemen. Doen ze vaak genoeg volgens mij als ik het zo lees ;)
Laatst bijgewerkt door Fenn op 15-02-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:51

Tja, het heeft ook vaak te maken met de manier op hoe je praat ;) Als ik in de profiel kijk, denk ik ook: Yep, 12 jarige. Duidelijk Penny. Als je met hoofdletters, punten en spaties tussen een punt en een hoofdletter neemt zie je er al een stuk serieuzer uit.

Als je er echt vanaf wilt, zou ik ook een normaler profiel nemen want:

3) Andy!!!!!!!!!!!!!!!! (L) (L)
maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..............................aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ja jammer hé.....
waarom hebben zij altijd gelijk
nee.... MAAR!!!!!!
ik heb wel een verzorgpony!
die trouwens ook blond haar heeft....
zo zijn wij samen dom!

OEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

een haf?
oeee jaaa sexyyy hoor!!!

Is echt zwaar penny en kinderachtig.

Sorry, hoor. Maar dan vraag je er ook wel om :) Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt, maar je kan niet van mensen verwachten dat ze je zo serieus nemen.