Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Frozenstar schreef:Ja, sorry maar ik wordt hier zoo vreselijk moe van. Het lijkt wel of Bokt tegenwoordig voor psychiater speelt! Ik zie echt in verschillende topics dat er gereageerd wordt of dat die gene geen persoonlijkheidsstoornis heeft. ("Ben jij geen Borderliner?")
Ik kan me hier behoorlijk boos om maken, want zo'n stempel is niet niks en krijg je niet zomaar.
Wie zijn wij dan om dit te gaan roepen als iemand zijn verhaal op Bokt zet? (Wat voor verhaal dan ook!)
Wat ik wil zeggen: Oordeel niet zo snel en laat het bestempelen van mensen lekker over aan een psycholoog of psychiater!! Want dit kan heel erg kwetsend overkomen!!
Ilja000 schreef:Never mind, werd een beetje melig toen ik dit topic zagInderdaad is een forum heerlijk om je hart te luchten, maar laten we er wat dit soort onderwerpen betreft niet al te veel waarde aan hechten. Daar zijn professionals voor. En professionals zouden zich op een forum ook professioneel moeten gedragen.
Ilja000 schreef:Ach, internettherapie is erg in, dus waarom niet op Bokt? (bedenk hier zo'n koetjessmile bij).
Overigens moet DSM V nog in gebruik genomen worden, laat staan VI
Ethelate schreef:Ilja000 schreef:Ach, internettherapie is erg in, dus waarom niet op Bokt? (bedenk hier zo'n koetjessmile bij).
Overigens moet DSM V nog in gebruik genomen worden, laat staan VI
Dat geeft al aan dat niet iedereen op de hoogte is van de juiste labeltjes die geplakt worden
Door mijn werkervaring bij de GGZ oordeel ik misschien makkelijk aan de hand van hoe iemand over zichzelf schrijft welke persoonlijkheidsstoornis ik er aan zou geven, maar ik zal dit nooit plaatsen. Puur omdat je het niet aan de hand van wat stukken tekst kunt oordelen. En je alleen maar mensen kunt kwetsen.
Laura1589 schreef:TS, helemaal mee eens! Niks meer aan toe te voegen!
@ Yamcha, ik heb ook de indruk dat het ook buiten Bokt veel gebeurd. Het valt mij vooral op dat de stempel 'autisme' maar overal op word geplakt. Klein voorbeeld: Mijn broertje, een dwarse puber, zou autistische trekken hebben.. Zijn vriendinnetje, een dromerig meisje, loopt rond met de stempel ADD.
Ook de persoonlijkheidsstoornissen worden te pas en te onpas aan iedereen bedeeld. Zoals TS al zegt, er zijn professionals om dit te beoordelen, kan me daar zo aan gaan ergeren wanneer 'leken' dat doen!