Waarom werkt zoeken in eigen berichten zo slecht???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Waarom werkt zoeken in eigen berichten zo slecht???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 20:34

Soms ben ik op zoek naar een topic die ik 100% zeker weten in mijn eigen berichten heb staan. Dus ik ga naar "eigen berichten" en typ dan een zoekopdracht in bij "Doorzoek resultaten". Maar bijna nooit komt het topic naar boven wat ik zoek!!

Zo was ik laatst op zoek naar het topic over een kilometerteller voor op het paard. Zoekopdracht die ik als eerste geprobeerd heb: "Kilometerteller". IK wist 100% zeker dat dat woord zelfs al in de topictitel voorkwam, maar nee hoor, er werd niks gevonden. Pas toen ik zocht op "kilometer" kwam het topic met de titel "Kilometerteller" in beeld. Ben ik nou gek offe....??
Zo heb ik ook een aantal topics van B-rijbewijs vrachtwagentjes erin staan. Ik had ze er express ingezet zodat ik ze terug zou kunnen vinden, maar wat ik ook invoer, hij vind ze domweg niet. Vrachtwagen, b-rijbewijs, rijbewijs, 2-paards, het maakt allemaal niet uit.
Ook het nederlandse weer topic word niet gevonden. Niet met zoek opdracht nederlands, nederlandse, weer, weertopic, het maakt allemaal niet uit, hij vind hem gewoon niet.

Dit heb ik dus veel vaker. Wat gaat hier fout? Hoe kan het dat mijn zoekopdrachten steeds negatieve resultaten halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:28

Maf, als ik jouw posts doorzoek bij 'zoek gebruikers berichten' o.i.d. via je profiel, en ik zoek op 'kilometerteller' krijg ik inderdaad alleen dit topic. Misschien dat de zoekfunctie alleen de woorden uit de zoekopdracht in de berichten die je zelf hebt geplaatst zoekt? En dus niet in de topictitel of andere posts? Dat zou het wel verklaren.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 09:32

Hmm, dat lijkt het inderdaad te zijn.... >;) Onhandig hoor, want er zijn genoeg topics waarin ik wel meelees maar niks plaats (of al niet meer weet wat ik geplaatst heb) en dan werkt deze manier van zoeken dus helemaal niet.
Lastig.