Uitleg Abonneer en Bookmark niet (meer) in de Help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Uitleg Abonneer en Bookmark niet (meer) in de Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:48

Aangezien ik aan iemand uit wou leggen hoe je in kan stellen dat je een e-mail krijgt wanneer er in een topic gereageerd is, ging ik in de Help op zoek, omdat ik zelf ook niet meer wist of het nu de abonneer of bookmarkfunctie was, maar het staat er helemaal niet uitgelegd.
Volgens mij stond het er vroeger wel, maar misschien dat het met het invoeren van de Stipjes-functie er uit is gehaald? En zou het er weer in mogen?

Is het handig dat weer in te voeren en mag ik vast van iemand het antwoord? :o
Ik zie nu ook het vinkje onderaan je antwoord-vel, maar het kan ook anders toch? Bijv. voor topics, waar je niet in gereageerd hebt, maar wel mee wilt lezen?

Erna_

Re: Uitleg Abonneer en Bookmark niet (meer) in de Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:56

Dat gaat toch via het gebruikerspaneel?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:01

Hee, dat is raar, het staat idd niet in de Help. Het moet er vast ingestaan hebben, misschien idd voordat we de 'stipje'-uitleg bij hebben gevoegd? := Geen idee.

Ik werk zelf niet met de Bookmark- en Abonneerfuncties, maar (pin me er niet op vast) volgens mij is het dat je je abonneert op een topic dat je dan e-mails krijgt wanneer er een nieuwe reactie is geplaatst. Bookmarken doe je met topics die je niet wilt kwijtraken, die komen in je bookmarklijst terecht en blijven daarin staan (voordeel daarvan ten opzichte van je eigen berichtenlijst is dat de bookmarklijst niet 'rommelig' wordt door allerlei topics waar je een reactie in hebt geplaatst).

Ik ga het iig even in de groep gooien Jud, dankje voor het aankaarten :j

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 17:15

Erna_ je kan het instellen als je naar het topic aan het kijken bent en zoals ZW aangeeft heb je met Bookmark een lijst in je gebruikerspaneel (dit daagt me weer wat, heb ik wel eens gebruikt volgens mij?).

ZW: Abonneer dus? Dank je, ga ik dat doorgeven. Dank je. :) En ik zie het misschien vanzelf wel verschijnen als het er weer staat.
Kan deze wat jou betreft ook weer op slot? Want dan TeM ik even, aangezien ik mijn antwoord heb en jullie het achter de schermen overleggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:33

Je kunt de oude versies van wikipagina's bekijken door bovenaan op het tabje 'geschiedenis' te klikken. (Dan kom je bv op http://www.bokt.nl/w/index.php?title=Bo ... on=history ) maar ik kan zo gauw nergens een verhaal over de bookmark/abonneerfunctie vinden, ook niet in de versies van een half jaar of een jaar geleden. Ik denk dus eigenlijk dat die er niet is. (Ik kan me de uitleg ook niet herinneren.)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:05

Ik heb een korte info over beide functies toegevoegd in de Help. Bedankt voor het melden :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:32

Volgens mij is het tijd om de pagina op te splitsen :j (Als ik zulke pagina's tegenkom gebruik ik automatisch de backbutton, zoveel tekst, vreselijk ontoegankelijk en imponerend.)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:25

Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben Shadow. :j Al denk ik wel dat het d.m.v. de vragen wel makkelijk te vinden is.

Daarnaast gebruik ik vaak Ctrl + F en type dan een woord in dat in de buurt zou kunnen komen.
Zoals: ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen, dus type ik bij het zoeken foto in en dan kom ik direct bij de goede vraag uit. Die klik ik aan en het antwoord is er. Dus het kan wel makkelijk.

Als je opsplitst, moeten mensen ook direct weer 2 pagina's bezoeken en de kans dat ze hun antwoorden dan vinden is denk ik ook lager.