'Ze zijn jaloers'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

'Ze zijn jaloers'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:33

Geen idee of het hier goed staat, maar het valt me de laatste tijd op dat als er op een ITP of HAW topic punten van kritiek gegeven worden dat er door bepaalde bokkers een reactie gegeven wordt in de trant van 'trek je er maar niets van aan, ze zijn gewoon jaloers'.

Ben ik nu de enige waar deze opmerking toch hoog in de 'zucht-factor' eindigd. Als je geen kritiek wilt horen, dan moet je geen topic met foto's openen lijkt mij. Ik ben niet jaloers, maar heb gewoon een nuchtere kijk en een mening over hetgeen ik zie.

Fenrir

Re: 'Ze zijn jaloers'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:34

Je bent niet de enige :D.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:36

Precies :j
Of je mag geen commentaar geven omdat je zelf heus ook niet perfect rijd, nee dat klopt dan helemaal, maar daarom kan ik dan nog wel verbeterpunten weten :+

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:37

haha ik ben het helemaal met jullie eens, en hele grote zucht

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:40

Ik besteed geen aandacht aan zulke topics, krijg er alleen maar kromme tenen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:17

Maaikemuis, het is ook een signaal dat men niks gaat doen met je welgemeende goede advies :). Op die manier is het verspilde moeite voor jezelf en dus zinloos om je ook nog druk te maken om zulke reacties.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 03:11

Moet je dat maar eens in bepaalde voorpagina nieuws topics proberen.... :) Mensen zoeken nu eenmaal graag uitvluchten als ze geen argumenten meer kunnen bedenken, en iemand jaloers noemen is dé manier om voor jezelf een uitvlucht te vinden om niet meer te moeten reageren en er dus niet meer over te hoeven nadenken. :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 11:01

Ik vind het zo'n puberale reactie. Maar als je dan in een profiel gaat kijken dan blijkt het te gaan om toch al redelijk volwassen mensen. Het is in feite een non-reactie, je kunt er niets mee en daardoor wordt een interessante discussie uit de weg gegaan.

Wat ik mij afvraag, kunnen reacties als deze niet verwijderd worden door een moderator van het desbetreffende forum?
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 09-02-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:04

maaikemuis schreef:
Ik vind het zo'n puberale reactie. Maar als je dan in een profiel gaat kijken dan blijkt het te gaan om toch al redelijk volwassen mensen. Het is in feite een non-reactie, je kunt er niets mee en daardoor wordt een interessante discussie uit de weg gegaan.

ITP en HAW zijn ook niet de plekken voor discussie's ;)

tja de reactie is idd kinderachtig,maar wat hier al gesteld wordt, het is een teken dat er niks met de overige ,misschien wel goedbedoelde reactie's gedaan wordt
het enige wat je dan nog rest is het kruisje in de rechterhoek en het topic links laten liggen.......

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 11:07

Citaat:
ITP en HAW zijn ook niet de plekken voor discussie's ;)

ITP minder als HAW, maar ik vind zeker dat bij HAW je foto's plaatst om daar een discussie mee aan te gaan. Je laat immers foto's zien en vraagt mensen met andere denkbeelden en technieken om daar hun mening over te geven. Hier hoef je het niet mee eens te zijn. Ga dan de discussie aan, maar niet met dogredenen als 'ze zijn jaloers'.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:10

hmm als ik me niet vergis is HAW om opbouwend commentaar te krijgen
als je het er niet mee eens bent kan je dat zeggen,maar dan nog is het daar de plek niet voor discussie (als ik het goed begrepen heb)
die zal dan verder moeten gaan via pb

een zin als ze zijn gewoon jaloers is uitlokkend en allerminst onderbouwend en zou je dus op kunnen temmen ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:14

Ik kom nooit op HAW, maar ik zie het genoeg in andere topics hoor. :j
Of, misschien nog wel erger, mensen ergens van gaan beschuldigen. (Voorbeeld: topic pedofilie; 'de mensen die dit en dit zeggen geilen vast gewoon zelf op kleine kinderen'.) Dat vind ik pas écht sneu, dat soort dingen suggereren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:19

Fiffil, dat soort suggesties worden er inderdaad veel gedaan en die gaan ook vaak een eigen leven leiden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-10 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:26

Ja, dat is het vervelende eraan. Ik mag echt hopen dat iemand die zoiets zegt het niet echt meent want dat zou ik nog erger vinden... dan is een normale discussie amper meer mogelijk. 'Want die persoon die doet het zelf toch ook' zonder dat je ook maar enige kennis hebt over die persoon.

Het is overigens 'leiden' in deze zin.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:10

Vind het heel jammer dat sommige mensen in sommige HAW-topics zo'n bord voor hun kop hebben. En het is inderdaad niet bedoeld voor discussies, maar als mensen er een topic openen hoeven ze ook niet alleen "oooh's" en "aaah's" te verwachten..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:22

Eens. Ik probeer mijn reacties op HAW altijd volledig onderbouwd en uitleggend te schrijven, om niet het gevoel te geven dat ik ze aanval. Maar alsnog zijn er die direct in een hoge boom zitten, alles wat je hebt geschreven tegenspreken, ook al zijn er dingen absoluut van waar. Die verwachten blijkbaar echt alleen oeh's en aah's. Menen dat ze met een grote bek vooruit gaan komen in hun rijden. En dan komt er nog het andere meest lachwekkende excuus: ja maar ik krijg les van een Z amazone/ruiter. Hoge wedstrijdresultaten zijn geen garantie voor pedagogische eigenschappen. Daarbij zie je dat het probleem duidelijk niet of op de slechte manier aangepakt word in die les.

Ontwijken, negeren en tegenspreken zijn 3 grote hindernissen om échte vooruitgang te maken. Een topic op HAW open je om opbouwende kritiek te krijgen. Ik wed dat er altijd wel reacties tussen zitten die heel duidelijk de vinger op je probleem leggen, dan ga je toch geen excuses verzinnen. Is het niet zo dan kan je het altijd melden, eventueel met en bedankt omdat de persoon toch de moeite heeft gedaan naar je foto's te kijken. Reacties die niet onder opbouwende kritiek vallen en zelfs afkraken daar heb je het tem knopje voor.

Mis deze geest een beetje op HAW, zou het voor de TS'ers en posters fijner maken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:10

die berichten zijn toch ook offtopic?
het voegt naar mijn idee ook niets toe aan het topic ;)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:17

maaikemuis schreef:
Geen idee of het hier goed staat, maar het valt me de laatste tijd op dat als er op een ITP of HAW topic punten van kritiek gegeven worden dat er door bepaalde bokkers een reactie gegeven wordt in de trant van 'trek je er maar niets van aan, ze zijn gewoon jaloers'.

Ben ik nu de enige waar deze opmerking toch hoog in de 'zucht-factor' eindigd. Als je geen kritiek wilt horen, dan moet je geen topic met foto's openen lijkt mij. Ik ben niet jaloers, maar heb gewoon een nuchtere kijk en een mening over hetgeen ik zie.

Ach, vergeet het toch, ze zijn gewoon jaloers.........

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:53

daniella74 schreef:
Ik besteed geen aandacht aan zulke topics, krijg er alleen maar kromme tenen van.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat erg vervelend over komt. :j
Maar ik vind het geen reden om geen aandacht te besteden aan zo'n topic, want de TS kan natuurlijk niks aan die reacties doen. :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:56

Spiegelt uzelf , dan komt het verlangen het onvolmaakte te vervangen...

Helaas zijn de hedendaagse instructies geen goede spiegels meer, en krijgen veel mensen een verkeerd beeld van zichzelf...

Ik kom om die reden dus zelden nog op HAW

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:14

Niet eens, tenminste niet altijd, soms zie ik hoe ontzettend onzekere of heel jonge meisjes de grond in getrapt worden.. Dat is vaak niet meer gewoon netjes kritiek geven, maar gewoon lekker veilig met de meute mee je afreageren.. :n

Dán plaats ik eens zo'n opmerking, in de hoop de TS wat beter te laten voelen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:19

1 van de vele redenen waarom ik niet meer op HAW kom. Kost me elke keer weer minstens een jaar van m'n leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:09

Shattered schreef:
Niet eens, tenminste niet altijd, soms zie ik hoe ontzettend onzekere of heel jonge meisjes de grond in getrapt worden.. Dat is vaak niet meer gewoon netjes kritiek geven, maar gewoon lekker veilig met de meute mee je afreageren.. :n

Dán plaats ik eens zo'n opmerking, in de hoop de TS wat beter te laten voelen..

Idd er is niets makkelijkers dan je achter zo'n opmerking te schuilen dat een ander wel eens jalours zou kunnen zijn als je eigenlijk zelf erg onzeker bent.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 11:38

Als ik een bericht plaats op een topic, probeer ik dit altijd te doen rekening houdend met iemands leeftijd e rijniveau. Daarnaast probeer ik altijd met een suggestie te komen om iets te verbeteren. Dus nee, ik trap niemand de grond in, maar geef kritiek.