Exmoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hans_hovens

Exmoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 17:47

Geachte redactie,

Allereerst mijn complimenten voor jullie site. Helaas kwam ik twee onjuistheden tegen. Onder de wikipagina 'Exmoor' staat dat deze pony vermoedelijk afstamt van de tarpan en het Przewalskipaard. Onder de wikipagina 'Przewalskipaard' staat dat deze voorpouder is geweest van de huidige huispaarden. Uit recente onderzoeken (onder meer op het gebied van Mitochondriaal DNA) blijkt dat beide beweringen achterhaald zijn. Het Przewalskipaard is geen voorouder van de huidige gedomesticeerde paardenrassen geweest. De Exmoorpony blijkt een wilde voorouder te zijn die niet afstamt uit de tarpan of Przewalskipaard, maar rechtstreeks afstamt van de Europese wilde oerpony. Ik heb hier vorig jaar een artikel in het tijdschrift Zoogdier over geschreven, dat u kunt downloaden via onze site: http://www.exmoorpony.nl/Zoogdier_Exmoorpony.pdf

Helaas kan ik de foutieve informatie niet corrigeren. Ik zou het fijn vinden als iemand anders dat wel kan. Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,

ir. Hans Hovens
Samenwerkingsverband Exmoorpony
tel.: ***
email: ***
Laatst bijgewerkt door Storm op 03-02-10 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Prive info weggehaald, is per PB op te vragen.

Aurora3

Re: Exmoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:27

Heey,

Wij hebben uw mailtje al doorgekregen via de nieuwsredactie geloof ik. We zijn op dit moment bezig met het aanpassen van de informatie. De links die in de mail genoemd werden zijn al aangepast en de rest gaan we binnenkort aanpakken.

Naar aanleiding van de informatie uit uw artikel wilde ik nog vragen of u ons misschien ook zou kunnen helpen met het schrijven van een goed artikel over inteelt, daarover staat op dit moment nog helemaal niets op de Bokt Wiki. We zouden ook het artikel over het stamboek eens flink aan willen pakken, want dat is op dit moment ook erg matig.
Vanuit mijn studie diergeneeskunde heb ik wel enige kennis over populatiegenetica enzo, maar wellicht kunt u toch nog een hoop toevoegen.

Aurora3

Re: Exmoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:56

Inmiddels zijn de artikelen over de Exmoor en de Przewalski aangepast en aangevuld.

Ik zag dat een aantal van de foto's in het artikel ook door u gemaakt zijn. Zouden we eventueel toestemming kunnen krijgen om enkele foto's van de Exmoor te mogen gebruiken?