TEMS blijven lang open staan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

TEMS blijven lang open staan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 01:04

Ik zit regelmatig op ea. En als er iets niet helemaal na regels is dan tem ik.

Zo ook de 25e, 26e en gister.

Op de 25e had ik 3 keer de tem knop gebruikt. 2 waren de 26e behandelt de 3e vandaag pas(terwijl dat de 1e tem was)

Nou is vandaag de laatste van de 25e behandelt, maar die andere 2 staan nog steeds open.

En dat terwijl die 2 tems gaan over 2 topics van verschillende bokkers(zusjes) die dezelfde spullen aanbieden.

Alle mods van ea die in hun profiel hebben staan wanneer ze online zijn geweest, zijn vandaag ook online geweest, echter niets met de tems gedaan, behalve die van de 25e dan...

Is er dan zo chronisch tekort aan mods dat er geen tijd is om ze te behandelen?

zonnebloem18

Re: TEMS blijven lang open staan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:10

Mijn laatste tem was binnen een half uur afgehandeld maar dat was in BB.
EA mods hebben het over het algemeen wel een stuk drukker als de rest.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:16

Ik kan eigenlijk niet anders dan het oneens zijn met je titel ;) Ik heb even in het systeem gespiekt en ik zie dat jouw tem openstaat omdat het er één is die even wat uitzoekwerk met zich meebrengt. Voor de rest staat er één melding op EA open van gisteren, en een aantal van vandaag: de rest is gewoon afgehandeld.

Het is wel zo dat door persoonlijke omstandigheden EA op dit moment onderbezet is, waardoor het voor kan komen dat een tem langer open staat. Zoals je misschien wel weet wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een nieuw EA systeem waar hopelijk minder 'modkracht' nodig is, maar tot die tijd zal het soms zo zijn dat een melding niet binnen een dag afgehandeld wordt.

Het is trouwens moderators niet verplicht om 'alle tems af te handelen' als ze op Bokt zijn. Bokt blijft ook een hobby, en soms kan het gewoon voorkomen dat een mod weinig tijd heeft en alleen even gezellig aanwezig is op Bokt :)

Nog een aanvulling: tems op EA zijn daarom niet minder welkom. Goed als je aan de bel trekt als er iets niet klopt daar :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:23

Moderators zijn geen politieagenten.
Als ik me niet vergis streeft het team ernaar om een TEM binnen maximaal een week weg te werken.
En soms heeft een TEM weer wat meer werk nodig dan de ander.
Een topic verplaatsen kost minder tijd dan een hele rel uitzoeken.

Ik zou een beetje geduld hebben als ik jou was.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 01:39

Eline schreef:
Ik kan eigenlijk niet anders dan het oneens zijn met je titel ;) Ik heb even in het systeem gespiekt en ik zie dat jouw tem openstaat omdat het er één is die even wat uitzoekwerk met zich meebrengt. Voor de rest staat er één melding op EA open van gisteren, en een aantal van vandaag: de rest is gewoon afgehandeld.

Het is wel zo dat door persoonlijke omstandigheden EA op dit moment onderbezet is, waardoor het voor kan komen dat een tem langer open staat. Zoals je misschien wel weet wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een nieuw EA systeem waar hopelijk minder 'modkracht' nodig is, maar tot die tijd zal het soms zo zijn dat een melding niet binnen een dag afgehandeld wordt.

Het is trouwens moderators niet verplicht om 'alle tems af te handelen' als ze op Bokt zijn. Bokt blijft ook een hobby, en soms kan het gewoon voorkomen dat een mod weinig tijd heeft en alleen even gezellig aanwezig is op Bokt :)

Nog een aanvulling: tems op EA zijn daarom niet minder welkom. Goed als je aan de bel trekt als er iets niet klopt daar :)

Er heeft toch echt een tem 3 dagen open gestaan.

Prima ik snap dat mods ook nog een leven naast bokt hebben.

Maar ze hebben wel binnen korte tijd(halve dag) de kans gezien een topic van mij te verwijderen om een paar bodywarmers.... terwijl er zusjes zijn die gezellig allebei dezelfde spullen aan bieden(en ook nog eens niet paardenmerkgerelateerd).
En omdat ze het moeten uitzoeken(zie niet echt wat er uit te zoeken valt) blijven de topics wel gewoon open.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:49

Maar dan is dus eigenlijk je probleem niet dat je vindt dat tems te lang open staan, maar vind je het vervelend dat jouw topic verwijderd is? Als je daar een vraag over hebt kun je altijd reageren op de pb die je bij verwijdering gekregen hebt.

De mods proberen er zoveel mogelijk voor te zorgen dat alle topics op het forum geheel volgens de regels zijn, maar met 50 moderators op dertigduizend berichten is dat een utopie. Daarom is de temfunctie ook zo ontzettend waardevol. Maar zelfs dan kan het gebeuren dat er niet direct actie ondernomen wordt.

Dat er af en toe een tem drie dagen open staat, heb ik hierboven al uitleg over gegeven. En net zoals het geen verplichting is voor mods om voordat ze zelf 'gewoon' aanwezig kunnen zijn op Bokt de tems af te handelen, is het ook geen verplichting om meldingen op volgorde van binnenkomst af te handelen. Tuurlijk is dat wel hoe het meestal gaat, maar soms kost een melding gewoon meer tijd of is er overleg over nodig, en dan kan het gebeuren dat ie open blijft staan terwijl een simpelere melding ('topic hoort op ander forum thuis) binnen een half uur wel afgehandeld is.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 01:57

Eline schreef:
Maar dan is dus eigenlijk je probleem niet dat je vindt dat tems te lang open staan, maar vind je het vervelend dat jouw topic verwijderd is? Als je daar een vraag over hebt kun je altijd reageren op de pb die je bij verwijdering gekregen hebt.

De mods proberen er zoveel mogelijk voor te zorgen dat alle topics op het forum geheel volgens de regels zijn, maar met 50 moderators op dertigduizend berichten is dat een utopie. Daarom is de temfunctie ook zo ontzettend waardevol. Maar zelfs dan kan het gebeuren dat er niet direct actie ondernomen wordt.

Dat er af en toe een tem drie dagen open staat, heb ik hierboven al uitleg over gegeven. En net zoals het geen verplichting is voor mods om voordat ze zelf 'gewoon' aanwezig kunnen zijn op Bokt de tems af te handelen, is het ook geen verplichting om meldingen op volgorde van binnenkomst af te handelen. Tuurlijk is dat wel hoe het meestal gaat, maar soms kost een melding gewoon meer tijd of is er overleg over nodig, en dan kan het gebeuren dat ie open blijft staan terwijl een simpelere melding ('topic hoort op ander forum thuis) binnen een half uur wel afgehandeld is.

Nou vind het gewoon raar dat dit soort topics gewoon open blijven staan maar wel muggensiften over paar bodywarmers.

En aangezien dit een keer eerder is gebeurd(ook 2 zusjes, wel anderen), en het toen wel redelijk snel is afgehandelt vraag ik mij gewoon af waarom er met deze meldingen niets gebeurd.

Wat moet er nou voor onderzoek gedaan worden? Het is toch duidelijk dat het om dezelfde spullen gaat. Zelfde foto's zelfde maten alleen anders opgesteld.

Duidelijk dat die 2 meiden de boel proberen te belazeren. En bokt laat het gewoon gebeuren.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:58

Wij zijn geen robots, maar mensen met een eigen leven :)
Niet iedere keer dat we op Bokt aanwezig zijn hebben we de tijd om onze hele TEM-lijst weg te werken. Zoals Eline al aangeeft zijn er zaken die meer inkijk- of opzoekingswerk vergen. Ik ben nu ook online, maar er zijn altijd TEM's voor "grotere" zaken die ik op momenten als deze even links laat liggen voor een moment waarop ik meer tijd heb.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 02:06

oke ik snap dondersgoed dat jullie naast bokt een eigen leven hebben.... lijkt me logisch. Jullie doen dit neem ik aan vrijwillig.

Echter toen jullie zeiden: oke we worden mod. zijn jullie akkoord gegaan met het "feit"dat jullie er zijn om bokt goed begaanbaar te houden en in de gaten te houden dat alles goed en eerlijk gebeurd..... en dat is dus niet het geval op ea.

Wat zit er nou voor werk in het vaststellen dat 2 jonge dames en tevens zusjes dezelfde spullen aanbieden.
De regels zijn er toch niet voor niks? Iedere bokker mag om de 7 dagen een nieuwe advertentie aanmaken met dezelfde danwel andere spullen. Nu komt dus naar boven dat er vrij weinig aan gedaan word als er 2 bokkers dezelfde spullen aanbieden... en omdat het wat meer kijkwerk word(jawel je moet 2 topics bekijken i.p.v. 1) word die maar aan de kant geschoven omdat het teveel werk is.

Ik blij dat ik straks 3 computers aangesloten heb kan ik ook meer advertenties plaatsen...

Ik werk met een grote groep vrijwilligers, maar god wat ben ik blij dat ze doen waarvoor ze aangenomen zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:13

Erg jammer dat je naar aanleiding van één geval de veralgemening maakt dat wij ons werk niet naar behoren doen. Wij doen toch écht wel ons uiterste best om het reilen en zeilen op Bokt in goede banen te leiden :j

Wat jij aangeeft is één TEM in een heel erg lange lijst van andere TEM's van topics die niet volgens de regels zijn, die fout zijn geplaatst, etc. etc. Je moet het in zijn geheel bekijken en niet geïsoleerd.

Daarnaast overleggen mods wat ze gaan doen en hoe ze sommige TEM's zullen oplossen, dus dat gebeurt niet op 1, 2, 3. Het is niet omdat je voor de schermen niet ziet dat er wat gebeurt, dat we er achter de schermen niet mee bezig zijn :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 02:19

Mientjeuh schreef:
Erg jammer dat je naar aanleiding van één geval de veralgemening maakt dat wij ons werk niet naar behoren doen. Wij doen toch écht wel ons uiterste best om het reilen en zeilen op Bokt in goede banen te leiden :j

Wat jij aangeeft is één TEM in een heel erg lange lijst van andere TEM's van topics die niet volgens de regels zijn, die fout zijn geplaatst, etc. etc. Je moet het in zijn geheel bekijken en niet geïsoleerd.

Daarnaast overleggen mods wat ze gaan doen en hoe ze sommige TEM's zullen oplossen, dus dat gebeurt niet op 1, 2, 3. Het is niet omdat je voor de schermen niet ziet dat er wat gebeurt, dat we er achter de schermen niet mee bezig zijn :)

Maar waarom niet eerst het topic op slot en dan overleggen?

Maar goed ik heb al wel in de gaten dat ik kan l.ll.n als brugman, maar het is echt kansloos.

Net als de vorige keer dat ik een topic opende over ea. omdat ze mijn topic verwijderde met een 1 over andere zinloze reden... maar mensen die echt opzettelijk de boel vern..ken worden niet aangepakt en kunnen dus lekker door gaan. DAT is wat ik gewoon niet snap...... want in mijn ogen(omdat ik idd niet achter de schermen kan kijken) laten jullie de jongedames gewoon lekker hun gang gaan.

Ik!! zou eerst het topic verwijderen, want het is duidelijk dat de regels hier omzeilt worden. En dan kijken wat de gevolgen zijn (wat wel een tik op de vingers zal zijn)

Mijn vrijwilligers doen eerst hun werk, is dat gedaan dan is het tijd voor hun zelf MAAR ze moeten altijd alert blijven op problemen en werk gaat ALTIJD voor. En is het teveel werk voor de groep die we hebben, nou dan worden er meer mensen aangenomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:25

Meer moderators aannemen gebeurt bij ons ook regelmatig. Maar er wordt wel goed gekeken of een nieuw teamlid ook echt geschikt is voor een beoogde functie :j

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 02:31

Unwritten schreef:
Meer moderators aannemen gebeurt bij ons ook regelmatig. Maar er wordt wel goed gekeken of een nieuw teamlid ook echt geschikt is voor een beoogde functie :j

Misschien de eisen wat minder hoog??? Minder muggensiften en je hebt er een hele berg meer bij... En heel wat meer tijd over omdat je niet iemand zijn hele geschiedenis hoeft uit te pluizen.

Mensen kunnen leren, en zo ook kunnen ze leren om geschikt te zijn voor een functie..

Mijn vrijwilligers weten ook niet spontaan wat er van ze verwacht wordt, en welke regels ze zich moeten houden enz enz... maar dan stel ik iemand aan om ze te begeleiden....

Ik weet van een aantal mensen die veel vrije tijd hebben en veel verstand hebben van paarden e.o. die zijn afgewezen om een simpele discussie in den beginne van bokt.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:41

Misschien de eisen wat minder hoog en minder muggenziften op de moderators, die hier vrijwillig een gigantisch forum onderhouden en daarnaast, zoals je zelf al zei ook een eigen leven hebt, iets dat je toch niet helemaal lijkt te begrijpen? Kom nou, de maximum tijd is een week, wacht dat eerst maar eens af en dien dan nog een keer je klacht in. Kennelijk zit de kwestie je erg hoog, dan zal het ook allemaal wel wat ingewikkelder liggen dus gun die mensen ook de tijd zeg. ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 02:49

Jodie_ schreef:
Misschien de eisen wat minder hoog en minder muggenziften op de moderators, die hier vrijwillig een gigantisch forum onderhouden en daarnaast, zoals je zelf al zei ook een eigen leven hebt, iets dat je toch niet helemaal lijkt te begrijpen? Kom nou, de maximum tijd is een week, wacht dat eerst maar eens af en dien dan nog een keer je klacht in. Kennelijk zit de kwestie je erg hoog, dan zal het ook allemaal wel wat ingewikkelder liggen dus gun die mensen ook de tijd zeg. ;)

Dat je een vrijwilliger bent betekend niet dat je maar kan doen en laten waar je zin in hebt... je hebt zelf aangegeven dat je bereidt bent werk te leveren zonder ervoor betaald te krijgen.

Het is toch niet eerlijk dat er op deze manier te werk word gegaan, ik krijg nu de indruk dat zulke tems maar aan de kant geschoven worden omdat het teveel werk is..... dus zien ze het maar door de vingers...

Ik zie aan deze kant van de compu niet wat nou het probleem is..... het is toch duidelijk wat er gaande is? waar moet dan dagen over gepraat worden? Daar ben ik erg benieuwd naar...

Wellicht een stop zetten op nieuwe leden(onmogelijk snap ik zelf ook wel)? Blijkbaar groeit het werk nu al boven jullie hoofd...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 03:21

Ik vind het erg jammer dat je naar aanleiding van een TeMmelding zo afgeeft op het modteam, en dan direct ook op de procedure van het aannemen van nieuwe moderators, waar jij niet over kunt oordelen, en wat bovendien flink offtopic is. 'Onze' vrijwilligers fluiten niet maar wat aan, ze zijn 24/7 bezig dit forum in goede banen te leiden. En ook bij ons geldt dat vrijwillig niet gelijk staat aan vrijblijvend. Maar soms komt er iets tussendoor wat met spoed de aandacht nodig heeft, waardoor meldingen zoals deze soms even aan de kant wordt geschoven voor later. Maar als het afhandelen ervan ruimschoots binnen de termijn blijft, wat is je probleem dan? Dat het niet stante pede wordt behandeld betekent niet meteen dat we gebruikers die de regels overtreden maar hun gang laten gaan. Dat de ene TeM sneller wordt behandeld dan de andere kan komen doordat de ene wordt opgepakt door moderator A, en de andere door moderator B.

Ik geef grif toe, net als Eline dat hierboven al heeft gedaan, dat EA meer moderatorkracht kan gebruiken op dit moment, en dat het dus kan voorkomen dat een en ander iets langer duurt voordat het opgelost is. Ik zou ook graag een blik nieuwe moderators opentrekken, maar helaas liggen die niet voor het oprapen. Bedenk overigens ook dat het reageren op vragen zoals de jouwe ook tijd kost die we misschien anders hadden kunnen besteden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 05:44

bij mij staan tems wel eens een week open. Nou weet ik dat ik eigenlijk alleen maar tem op ingewikkelde zaken, die wat uitzoek, nalees en overleg nodig hebben.

Maar wat misschien handig is mods, is als je een tem gezien hebt en je kan deze nog niet sluiten omdat er meer voor nodig is, dit even te melden aan de temmer....... misschien een extra vakje voor tems in behandeling?

je hebt nu open meldingen, gesloten meldingen......... misschien hoort daar ook meldingen in behandeling bij?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:15

Ik begrijp dat je nu naar aanleiding van één laat behandelde TeM dit topic opent? Als ik dit verkeerd heb begrepen mijn excuses dan.
Ik vind dat de mods prima hun werk doen als je kijkt naar het aantal dat er zich bezighoudt met EA. EA is groot en er worden dagelijks veel topics verkeerd geplaatst, oneliners en offtopic-berichten geplaatst en ook zijn er topics die niet aan de regels voldoen. Naast jouw TeM is er waarschijnlijk nog een behoorlijk groot aantal andere TeMs dat ook aandacht verdient, bovendien zijn er achter de schermen ook genoeg onderwerpen waar de mods zich mee bezig houden. Ik denk dat de mods echt hun best doen alles in goede banen te leiden en dit is ook een lastige opgave. Je kunt niet zomaar mensen aannemen voor een functie als moderator, daar is Bokt simpelweg te groot voor geworden. Het beheer van Bokt selecteert mensen die het werk aankunnen en zeg nou zelf, als je random mensen gaat kiezen zonder goede eisen te stellen, loop je dan niet kans dat de TeMs misschien nog langer duren?
Ik ben tevreden over de mods, ik TeM regelmatig op EA en ik vind dat de moderators snel genoeg zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:42

TS, ik vind jou een beetje zeuren als ik heel eerlijk ben. Moderators hebben ten eerste naast bokt ook nog een leven en jij doet net of het een zaak van leven en dood is. Ik denk eerder dat jij een beetje op de tenen bent getrapt omdat jouw topic wel is verwijderd. Ik lees dit en denk bij mezelf, waar maak je je druk om...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:10

Smokey ik zie dat moderators hier uitgebreid uitleggen wat de reden van dit wachten is,
en zie dat die geheel terecth is, liever dat ze een TEm serieus nemen en daar hebben ze wat tijd voor nodig.
Ik zie ook liever dat een TEM een week staat, dan weet ik zeker dat hij niet even snel is afgehandeld of weggestopt.
Een beetje begrip wederzijds vind ik toch wel gepast.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:54

Maar om nog even bij die 2 zusjes te houden: Ik weet niet of ze allebei een eigen account hebben, maar dan is het toch toegestaan om spullen aan te bieden die misschien van allebei zijn???

En het 'mod' zijn is niet voor iedereen weggelegd... je moet alles van meerdere kanten kunnen bekijken en niet met 2 maten meten en iedereen toch in zijn waarde laten....En geduld is een schone zaak ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:14

Ik vind zelf juist dat de afhandeling van de TeMs weer een stuk sneller is! :j Een tijd geleden was dat meestal meerdere dagen, soms een week. Nu is het bijna altijd een dag.

En er wordt nog wat gedaan met die TeMs ook, dus ik vind dat het heel behoorlijk loopt op het moment :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:16

Da's fijn om te horen Shadow :j

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 13:23

liesenlizzy schreef:
Maar om nog even bij die 2 zusjes te houden: Ik weet niet of ze allebei een eigen account hebben, maar dan is het toch toegestaan om spullen aan te bieden die misschien van allebei zijn???

En het 'mod' zijn is niet voor iedereen weggelegd... je moet alles van meerdere kanten kunnen bekijken en niet met 2 maten meten en iedereen toch in zijn waarde laten....En geduld is een schone zaak ;)

Dan laat ik paps ook maar een profiel aanmaken, kan hij mooi dezelfde spullen als ik aanbieden :)

Inmiddels staat tem al 5 dagen open.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:36

smokey vind je niet dat je een beetje kinderachtig reageerd ? je bent duidelijk door dat topic op je teentjes getrapt. volgens mij legt iedeeen het hier duidelijk uit, maar wil je het gewoon niet snappen.

al eens gehoord van "de beste stuurlui staan aan wal" ?