bezwaar maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KooArabians

bezwaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:07

hallo,

een tijdje geleden werden mijn topics steeds verwijderd door de moderators en kreeg ik een officiele waarschuwing omdat ik geen paarden van derden te koop mocht zetten in commercieel. blijkbaar was deze regel aangepast MAAR niet aangepast in de regels van commercieel en dus was ik hiervan niet op de hoogte. inmiddels is na een aantal pb's over en weer de officiele waarschuwing ingetrokken.

nu heb ik deze week een topic geopend in commercieel om een mini hengstje welke in het bezit is van mij en mijn zusje te verkopen. WEER wordt dit topic verwijderd en krijg ik een officiele waarschuwing omdat ik geen paarden van derden aan mag bieden. vervolgens geef ik aan dat dit hengstje in mijn eigen eigendom is en ik naar mijn mening dit topic gewoon mag openen. als reactie krijg ik dat zij informatie zouden hebben dat dit hengstje niet van mij is, maar van kennissen. HEEL apart dat de moderators van bokt beter weten van wie een paard is dan ikzelf. ik heb wederom een reactie gestuurd, maar krijg nu geen respons meer :Z

omdat ik dit toch behoorlijk irritant begin te vinden wil ik bezwaar maken bij de bezwaarcommissie. kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan bereiken?

alvast bedankt!

gr nadine

Mickey

Re: bezwaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:08

Dat kun je doen door een mail te sturen naar bezwaarcommissie@bokt.nl ;)
Voor meer informatie over de bezwaarcommissie zie ook de HELP:
Citaat:
Wat doet de bezwaarcommissie? (vroeger: bemiddelaars)

De bezwaarcommissie bemiddelt in zaken tussen moderators / beheer en gebruikers. In de ogen van gebruikers kunnen waarschuwingen en bans onterecht gegeven zijn. Voor deze zaken zijn zij aangesteld om hierin een bindend advies te geven richting het moderatorteam.

Wij bemiddelen echter niet in pm-ruzies. PB's zijn en blijven een privé-aangelegenheid waar wij als team ons niet in zullen of willen mengen. Wij kunnen geen originele PB's lezen en kunnen dus de authenticiteit niet toetsen. Het enige advies wat wij kunnen geven in deze zaken is "gebruik de foei-knop". Meer uitleg over 'foei' vind je verderop deze pagina.
Hoe werken wij?

Wij werken als een jury. Alle leden bekijkt iedere klacht. We overleggen of het moderatorteam een terechte beslissing heeft genomen. Gezamenlijk komen we dan tot een uitspraak over het opheffen danwel voortzetten van de OW of ban. Deze conclusie is bindend voor het moderatorteam. Het Beheer heeft het laatste woord en een vetorecht.

Let op: De uitkomst van de klachtenprocedure is definitief. De maatregel, of opheffing daarvan, staat dan vast en verdere klachten hierover zullen niet in behandeling genomen worden. Natuurlijk doen we er in eerste instantie alles aan om het niet zover te laten komen en 'zaken' onderling en in goed overleg op te lossen.
Wat gebeurt er met een klacht?

Als je een probleem hebt, stuur dan een email naar bezwaarcommissie@Bokt.nl, met daarin een uitleg van de situatie waarvoor je bemiddeling wilt. In dat bericht moet dus duidelijk staan met wie je een probleem hebt, wat er gebeurd is en welke sanctie (straf) is uitgedeeld. Geef ook duidelijk aan hoe jij wilt dat de situatie wordt opgelost.

Jouw email wordt geplaatst in een topic op het bezwaarforum. Dit is een gesloten forum waarop alleen leden van de bezwaarcommissie kunnen lezen en posten. Je krijgt een vast contactpersoon aangewezen. Dat is degene die verantwoordelijk is voor de afhandeling van jouw klacht en contact met jou zal houden. Jouw contactpersoon vraagt aan de moderators om een motivatie waarom een bepaalde actie is ondernomen. Ook deze informatie wordt geplaatst op het forum.

Alle informatie over de kwestie wordt dus gelezen door alle leden van de commissie. De leden geven allemaal hun mening of de moderators de beslissing op de juiste wijze hebben genomen en bekijken ook of de gegeven sanctie terecht was voor de hele situatie. Zo komt het team tot een gezamenlijke beslissing die aan jou bekend gemaakt wordt en naar de moderators en het beheer gaat.
Termijnen?

Als je een bezwaar wilt indienen tegen een OW dan moet je dit binnen 1 kalendermaand doen. Latere verzoeken zullen niet behandeld worden. Let er daarnaast ook op dat je alleen voor je laatste OW een verzoek kunt indienen, verzoeken tot bemiddeling voor eerdere / oudere OW's zullen niet in behandeling genomen worden. Uitzondering hiervoor geldt wel als er 2 of meer OW's tegelijk gegeven worden. Dan kun je voor beide (of meerdere) OW's bezwaar aantekenen.

Binnen 2 werkdagen krijg je bevestiging van ontvangst van je bericht. Klachten zullen binnen 7 werkdagen worden afgehandeld. Het kan soms zijn dat de behandeling van een klacht langer dan 7 werkdagen gaat duren. In dat geval zal jouw contactpersoon aan jou vragen of jij toestemming geeft om de termijn te verlengen. Wil je dat niet, dan zal het bemiddelaarteam een beslissing nemen op basis van de dan bekende informatie.
Hoe kan je ons bereiken?

Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bezwaarcommissie@Bokt.nl (het is van belang dat je dit goed onthoudt, want als je eenmaal gebanned bent kan je dit niet meer teruglezen)

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:09

Mickey schreef:
Dat kun je doen door een mail te sturen naar bezwaarcommissie@bokt.nl ;)

bedankt! ga ik meteen even doen.

gr nadine

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:14

Vraag beantwoord, dus hier kan een slotje.