Paypal in eenmaal andermaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Paypal in eenmaal andermaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 14:52

Vaak genoeg lees ik topics in Eenmaal Andermaal waar spullen opnieuw te koop worden aangeboden omdat de koper niet heeft betaald. Zelf heb ik dit ook al eens meegemaakt: wachten op geld wat niet komt en andere teleurstellen omdat het item 'gereserveerd' is.

Nu zat ik pas op e-bay en vroeg mij af of het niet mogelijk is om paypal te introduceren op Eenmaal Andermaal. Er wordt veel verkocht en gekocht via Bokt en het biedt toch wat meer zekerheid voor alle Bokkers.

Caira

Re: Paypal in eenmaal andermaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:09

wat is het?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:12

Ik gebruik het zelf ook heel graag :) E
Edit: Grapje.. Lijkt me een goed plan, maar kan me voorstellen dat het niet zo eenvoudig is om dit te realiseren?

http://www.paypal.com

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 15:15

Paypal is een soort IDEAL maar dan ook voor prive-personen. Je maakt een account aan, koppelt hier een bankrekening en/of creditcard aan en je kan veilig betalen en geld ontvangen.

Als je op e-bay iets koopt (of marktplaats), en je betaald via Paypal, dan schrijft paypal het geld van jouw rekening over naar de rekening van de ontvanger. Als verkoper ben je er zeker van dat jij je geld krijgt, en het is anoniem: er worden geen bankgegevens of iets gedeeld.

@viefdepief: als iemand zegt 'ik koop het' en er vindt niet direct een transactie via paypal plaats dan is er geen koop :) Nu moet je wachten op overschrijving tussen banken, en kan je aan het lijntje worden gehouden (ik maak het morgen over, en vervolgens ben je een week verder en nog niets..). Marktplaats heeft het ook, wellicht is het de moeite waard om er eens naar te kijken :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:44

Je kunt via paypal ook gewoon geld overmaken, daar is geen koppeling voor nodig.
Als jij iets te koop hebt op bokt en ik koop het en we hebben allebei een paypal account geef jij mij je e-mailadres die daar opstaat en ik maak het vervolgens over.
Op Ebay komt het trouwens ook vaak genoeg voor dat mensen bieden en niet betalen, dus daar geeft die paypalkoppeling nog steeds geen garantie toe, je moet namelijk wel de betaling realiseren, net als bij een bankoverschrijving.
Ook vind niet iedereen het prettig omdat je pas vanaf 100€ gratis naar je rekening door kunt zetten, daaronder moet je daarvoor betalen.
Een betaling staat dus ook niet direct op je rekening maar op je paypalaccount, daar kun je dan wel paypal betalingen mee doen maar dat moet je maar net willen of nodig hebben.
Maar iedereen kan een paypalbetaling als mogelijkheid geven op bokt, is quasi net zo makkelijk als er automatisch komen via een site, je moet inloggen en een paar dingetjes invullen, that's it.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:35

Als je beide bij de zelfde bank zit (giro/giro, of bank/bank) en je hebt internetbankieren, dan kun je het toch ook meteen overschrijven en staat het er meteen op.
Met Paypal kun je dus net zo aan het lijntje gehouden worden als met een normale bank.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 19:49

DubbelDun schreef:
Als je beide bij de zelfde bank zit (giro/giro, of bank/bank) en je hebt internetbankieren, dan kun je het toch ook meteen overschrijven en staat het er meteen op.
Met Paypal kun je dus net zo aan het lijntje gehouden worden als met een normale bank.

Hoeft niet :) Bank naar giro duurt een dag of 2. Je makkelijker met de koper afspreken imo: als mijn geld vandaag niet op paypal staat, dan gaat de koop niet door. Niet dagen afwachten of er geld gestort wordt.

Bovendien hoef je niet meer bankgegevens aan onbekende te geven, ook een voordeel.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:49

Ik ben voor, superhandig! :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:22

@Marieke_K : daarom zeg ik ook specifiek van giro naar giro of van bank naar bank ;)
Dát staat er nl wél direkt op.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 20:27

DubbelDun schreef:
@Marieke_K : daarom zeg ik ook specifiek van giro naar giro of van bank naar bank ;)
Dát staat er nl wél direkt op.

Overheen gelezen, excuus. Maar het probleem blijft dat het met een kruiselingse transactie toch nog langer kan duren.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:54

ik zie er wel iets in, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. in tegenstelling tot ebay en mp, is het hoofddoel van bokt namelijk niet het kopen/ verkopen van spullen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:16

Met 132195 topics waarin spullen te koop worden aangeboden is er toch wel een levendige handel gaande op Bokt..

Dit zijn topics uit EA paarden / ruiters en commercieel, dan heb ik Overige en gevraagd nog niet eens meegeteld ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:17

**stemt ook VOOR **

zou wss ook fijner zijn ivm aankopen naar en van belgie?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:28

bicci schreef:
**stemt ook VOOR **

zou wss ook fijner zijn ivm aankopen naar en van belgie?

:j