Vraag aan de moderators.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraag aan de moderators.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:26

Was altijd in de veronderstelling dat moderators moderdeerde op hun eigen fora's, alleen in geval van nood een topic op een ander foraonderdeel 'tijdelijk' voorzien van een slotje, als dit topic uit de hand dreigt te lopen.

Zojuist werd deze veronderstelling de kop ingedrukt;
[FZ] Bodywarmers mogen enkel te paard gedragen worden.

Dit topic wordt gesloten door een moderator die FZ helemaal niet onder zijn/haar hoede heeft.
Mijn vraag dus is dit gebruikelijk? Kunnen moderators van andere forumonderdelen hierover beslissen?
Hoe moet ik dat voor mij zien?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:29

Logisch toch?
Een EA-kwestie is door een EA-mod afgehandeld. Het zou moeilijk doen om niks zijn als dat topic - nadat de vraag beantwoord is door een EA-mod - op slot gezet zou worden door een FZ-mod.

*maar ik ben geen mod natuurlijk*

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:33

Mijn ervaring is dat moderators alleen op andere onderdelen mogen handelen als er een dringende zaak gaande is. Wat je nu aanhaalt lijkt dus inderdaad in strijd te zijn met die regel.
Wat me ook is bijgebleven, is dat moderators niet meer als moderator mogen optreden in een topic waar zij als deelnemer van een discussie hebben gepost. Dat lijkt dus ook tegen de regels in te gaan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:38

Ik heb dit slotje om praktische redenen gezet :)
Zelf ben ik hoofdmoderator op EA en de discussie ging over een EA-onderwerp. Er is wat over en weer geschreven, de TS vroeg om een slotje en ik was in het topic aanwezig.
In zo'n geval zou ik een PB kunnen sturen aan een andere mod met de vraag om een slotje te zetten. Naar mijn idee is dat wat omslachtig, het slotje wordt er niet meer of minder inhoudelijk van omdat topics op FZ altijd op slot gezet worden wanneer de vraag beantwoord is :)

EvelijnS

Re: Vraag aan de moderators.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:50

Om die redenen is het inderdaad logisch dat je dit zo aanpakt. :) Zo vaak zal het waarschijnlijk ook niet voorkomen, een uitzondering moet wel kunnen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:53

Als het echt om inhoudelijk modereren gaat dan heb je wel een punt hoor. Ik ben het dan zeker met je eens dat daar een scheiding in moet zijn :j
In dit geval gaat het niet om een mening/sanctie oid. maar om een standaard handeling waarvan we zeker weten dat een andere mod precies hetzelfde had gedaan, in dit geval alleen al omdat het zo in de FZ-regels staat.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:59

Ja precies, het is een simpele handeling. Maakt het toch makkelijker om even uit te voeren, dat is in geval van een onderwerp waar met meerdere moderators over gesproken moet worden toch weer even wat anders. Prima hoor. :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 01:10

FZ is in bepaalde opzichten een buitenbeentje t.o.v. de andere fora. In dit geval ging de vraag over EA, waar Oscar vanuit haar functie als hoofmod op EA reageerde en ook de inschatting kon maken of de vraag volledig beantwoord was, of dat er nog verdere discussie zinnig was i.v.m. aanpassing van de regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:48

Bedankt voor jullie reactie het is mij volkomen duidelijk :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:13

Mooi zo, en heel graag gedaan :)

Uhhhmmmmm...... zal ik hier een slotje op zetten? ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:53

Theoretisch gezien zou dat idd een mogelijkheid zijn :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:12

Praktisch gezien behoort het ook al tot de mogelijkheden ;) :))

Komt ie dan he :)