steeds meer sportnieuws op voorpagina bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

steeds meer sportnieuws op voorpagina bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:15

Het valt me op dat bokt op de voorpagina steeds meer sportgerelateerd nieuws heeft op de voorpagina. Het begint meer te lijken op het tijdschrift de hoefslag onderhand.

En dan dien je een bericht in over pony's die te water zijn geraakt, vers van de pers, komt het niet verder dan 'overig nieuws'. :(

ík ben niet geinteresseerd in de sportprestaties van wie dan ook (sport nieuwsberichten gaan meer over mensen dan over paarden), ik wil páárden nieuws, geen sport nieuws!!

De sportbijlage van de krant gaat bij mij ook altijd ongelezen de prullenbak in. :Y)

LadyMadonna

Re: steeds meer sportnieuws op voorpagina bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:17

snap je punt, ben het er ook wel mee eens, maarja, overig nieuws (niet sportnieuws dus) zal wel aangelevert moeten worden en ik denk dat daar het probleem zit

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:17

helemaal mee eens!
wie er nou weer gewonnen heeft boeit mij niet, gewoon boeiende onderwerpen!
op shownieuws was bijv. dat een paard van een bekende spring ruiter is verkocht aan iemand ofso ik weet neit precies meer, dat staat er niet andere onbelangrijde dingen wel. als ik die sportdingen wil weten kijk ik wel nos sport :P

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:18

Ik vind sportnieuws heel interessant. Mag van mij zo blijven :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:19

Mwah, vind ook de (top) dressuur en springsport weldegelijk iets over paarden. Pony's die te water raken?
Heb je het over de Koniks? Die staan namelijk wel op de voorpagina ;)

Vind het trouwens wel een mooie gratis mogelijkheid in plaats van de Hoefslag oid :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:21

Ik interesseer me ook niet in het sportnieuws. Ik bekijk dan ook bijna het voorpagina nieuws niet meer.
Overige nieuws juist weer wel omdat dat tenminste nog over paarden gaat.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:24

Ik vind sportnieuws niet erg interessant, maar pony's of paarden te water, die er vervolgens uitgehaald worden ook niet echt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:25

Ik vind het sportnieuws ook wel erg leuk om te lezen hoor :) Welkome afwisselingen tussen alle triestige gebeurtenissen door...
Maarja, misschien zit dat wel in het bloed...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:27

maar zo heeft iedereen wat natuurlijk. Ik ga voor de mensport, minipaarden, shetlanders en hackney's. Tja, dan is er voor mij op nieuws niet zo heel veel te beleven ;)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:59

Ik snap je punt wel.
Ik vind het juist wel interessant. En dat er paard is verkocht van een bekende ruiter juist weer niet. ;)
Dus zo heeft iedereen wel wat. :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:04

sportberichten prima, maar niet de overhand graag, dát bedoel ik :-)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:05

Ach, de sportberichten verdwijnen toch niet, aangezien ze dan zoo weinig nieuws hebben en sommige vinden het wel intressant..
Wat wil je met dit topic eigenlijk bereiken?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:53

ik merk het ook, vind het ook irritant en skip steeds vaker de voorpagina...

misschien een aparte rubriek sportnieuws voor mensen die het wél interesseert en alleen het commerciele sportnieuws te melden?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:56

Als je met rubrieken gaat werken kun je voor alles een rubriek gaan maken, eenmaal begonnen krijg je dan weer nieuwe problemen denk ik.

Misschien dat er een scheiding gemaakt wordt bij de nieuwe voorpagina als de nieuwe lay-out klaar is, maar tot die tijd...

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:57

xXEviIXx schreef:
helemaal mee eens!
wie er nou weer gewonnen heeft boeit mij niet, gewoon boeiende onderwerpen!
op shownieuws was bijv. dat een paard van een bekende spring ruiter is verkocht aan iemand ofso ik weet neit precies meer, dat staat er niet andere onbelangrijde dingen wel. als ik die sportdingen wil weten kijk ik wel nos sport :P

Dit staat wel degelijk op VN zie [VN] Nederlands topspringpaard VDL Groep Tomboy verkocht

Ik ben het wel met je eens inderdaad, van mij mag er ook meer paarden gerelateerd nieuws op VN. Hoewel ik het niet vervelend vind dat er ook zo veel sportnieuws op staat want dat vind ik toch wel interessant om te lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:01

Ik zie dit topic net pas, en 3 van de 8 geplaatste voorpaginaberichten zijn vandaag niet sport-gerelateerd :D ;)

Er is inderdaad veel sportnieuws, maar er zijn ook zoveel takken van paardensport en we willen alles wel zoveel mogelijk up to date houden voor zover dat lukt.

Maar we plaatsen wel degelijk veel ander nieuws. Zo hadden we laatst nog de koniks inderdaad, welzijnstopics zijn er ook meer dan genoeg en laatst hebben we nog een heel mysterie over een gevonden paardenskelet op de voorpagina gehad. Nu staat er ook weer van alles, dus het is maar net waar je op let.
Sport zal altijd wel meer op de voorpagina blijven, maar hopelijk is dat met de nieuwe voorpagina straks zelf in te stellen. We selecteren absoluut niet qua sportnieuws/ander nieuws en dat is ook niet de bedoeling :) Er komt echt wel zoveel mogelijk ander nieuws bij te staan.

Berichten over paarden die te water gaan krijgen we zoveel binnen dat het niet meer haalbaar is om ze op de voorpagina te plaatsen. Daarom hebben we onderling afgesproken dat ze voornamelijk op Overig Nieuws komen te staan, tenzij er iets heel aparts aan de hand is, zoals bijvoorbeeld de Koniks die van de week met z'n allen het water/ijs overstaken.

en het staat natuurlijk altijd vrij om nieuws zelf aan te dragen :)
Tot de tijd dat er een nieuwe voorpagina is, moeten we roeien met de riemen die we hebben.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-01-10 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:05

Wat mij betreft kan dat sportnieuws inderdaad vertekken.
Het zal me een worst zijn dat pietje puk eerste is geworden en jantje zijn paard heeft verkocht enz.
Het lijkt wel alsof men dat belangrijker vindt dan het welzijn van de dieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:07

Moontje1991 schreef:
Wat mij betreft kan dat sportnieuws inderdaad vertekken.
Het zal me een worst zijn dat pietje puk eerste is geworden en jantje zijn paard heeft verkocht enz.
Het lijkt wel alsof men dat belangrijker vindt dan het welzijn van de dieren.

Hoezo denk je dat? Volgens mij besteden we toch echt wel veel aandacht aan welzijnsberichten. Het heeft er de afgelopen maanden bomvol mee gestaan en sowieso komen alle berichten rond welzijn in principe direct op de voorpagina, dus we hebben er geen enkele gemist, en dat weet ik zeker :) Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Sportnieuws vertrekken zal nooit gebeuren, dat kan ik je nu alvast op een briefje geven :P
Misschien is het in de toekomst wel mogelijk om je eigen voorpagina in te stellen, dan zou je het op die manier kunnen omzeilen, maar heel veel mensen vinden het gelukkig wel interessant :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:16

Ja hoor Cayenne, ik ben blij dat jij en Sammie elke dag de nieuwsberichten doorspitten! Je moet toch een beetje op de hoogte blijven in paardenland, terwijl je op school zit :)

Misschien kan het nieuws wel in categorien worden ingedeeld? Net zoiets als ik met mijn blackboard heb op school, je kan aanvinken wat je op je voorpagina wilt...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:19

Ik ben erg blij met het sportnieuws, het bespaart me een abonnement op de Hoefslag en ik ben sneller up to date!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:20

xx_Irisje schreef:
Ik ben erg blij met het sportnieuws, het bespaart me een abonnement op de Hoefslag en ik ben sneller up to date!

Hoefslag zal dit niet leuk vinden denk ik :+

Anniek16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:21

het is inderdaad wel erg veel sport, lees het meestal ook niet. alleen de echte paardendingen interesseren me.
helemaal met je eens dus!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:52

Arabesk schreef:
xx_Irisje schreef:

Hoefslag zal dit niet leuk vinden denk ik :+

Zal mij een worst wezen :P Mijn portemonnee wel!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:58

Extra subforum sportnieuws? :+ en dan op de voorpagina gewoon weer de échte belangrijke nieuwe dingen

(dat ik het woord subforum op bokt uberhaupt nog durf te noemen) :o

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:43

Tsja, met zo veel gebruikers kun je het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Er zijn ook mensen die juist meer geinteresseerd zijn in het sportnieuws en niets willen lezen over het zoveelste zielige paardjuhh.