bokt.. paarden forum ? of puber forum ?? shoot me ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

bokt.. paarden forum ? of puber forum ?? shoot me ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:10

shoot me .. begrijp bokt niet meer , is het nu een paarden forum
of een tiener forum ?

er word een ruimte aangevraagd voor oudere paarden
omdat huidige manieren niet werkt
meer dan 100 leden schrijven zich in
ruim over de door bokt geeiste hoeveelheid
voldoen verder aan alle eisen ..

het aanvraag topic is als mondsnoerdicht actie naar de huiskamer gebonjourd
nu hadden we reeds een hk topic en nee
suprise suprise .. dat werkt niet
thuh :roll:

kijk ... dan probeer je hier respect voor te hebben

BartVB schreef:
Dat het allemaal zo lang geduurd heeft is voor een groot deel te wijten aan het feit dat we hard hebben gezocht naar een manier om jullie wensen in te willigen. Uiteindelijk is de conclusie helaas dat er geen oplossingen zijn die geen heel grote nadelen hebben, dus geen subforum voor oude paarden dus op dit moment.

Het grote probleem is dat Bokt.nl op dit moment al veel te veel forums heeft, de rassen forums zijn daar op zich een aardig voorbeeld van. Het zijn zeker fijne forums voor de eigenaren van deze paarden maar ze maken Bokt.nl niet overzichtelijker. Nu is het al zo dat het voor nieuwe (en ook de ervaren) gebruikers flink puzzelen en zoeken is voor je er achter bent wat het juiste forum is voor je vraag, we zitten nu over de 120 forums heen, dat is eigenlijk veel te veel. Dat wil niet zeggen dat we echt nooit een nieuw subforum aan zullen maken, maar de lat voor een nieuw forum is de laatste tijd wel steeds hoger komen liggen. In dit geval hebben wij het idee dat de vragen die jullie hebben over het algemeen prima passen op de bestaande forums. Daarnaast is een groot deel van het kennis gerelateerde probleem op te lossen met een aantal goede artikelen over oude paarden en hun specifieke problemen en aandachtspunten. Voor de raad en steun is een huiskamertopic redelijk geschikt.

We snappen heel goed dat dit niet de uitkomst is waar jullie op gehoopt hebben maar we zien op dit moment helaas geen andere mogelijkheid. Wel is het zo dat we plannen hebben liggen om wel in de hier beschreven behoefte te kunnen voorzien, maar eerst zullen een aantal andere dingen op Bokt aangepakt moeten worden zoals bijvoorbeeld het nieuwe EA systeem. Tot die tijd is het helaas nog even roeien met de riemen die we hebben.

tja .. daar heb je je maar bij neer te leggen

en dan komt het bbb januari en wat schept de enorme verbazing ?

Citaat:
Beleid

[STW] - Topics omtrent het starten van een bedrijf op StudieTijd en Werk
Op diverse fora kwamen we verschillende topics betreft het starten van een eigen bedrijf tegen. Dat waren bijvoorbeeld topics met vragen als hoe het bedrijf te noemen, waar in te schrijven, welke papieren er voornodig zijn en waar je bijvoorbeeld de inkoop kunt doen. Alle vragen met betrekking tot werk en dus ook het starten van een eigen bedrijf horen op [STW]. Vanaf nu zullen daarom alle topics over het starten van een bedrijf op andere fora direct verhuisd worden naar [STW].

[VT]- Reorganisatie Testrecept & receptenoverzicht
Alhoewel het nog niet zichtbaar is op [VT] zelf, zijn de moderators van [VT] Fnanne en Unwritten, druk bezig met het compleet reorganiseren van Voedertijd. Zo ondergaat het testrecept een metamorfose en is jullie input nog steeds welkom: [FZ] Testrecept verandering. Jullie input graag! Er zijn al vele leuke ideetjes voorbij gekomen waar we ook zeker wat mee gaan doen. Hopelijk hebben jullie nog even wat geduld (feestdagen kosten helaas ook tijd) en nog meer ideetjes! Tevens zijn wij ook bezig met heel Voedertijd nalopen en alle bruikbare recepten, inclusief testreceptcijfers, opnieuw aan het samenvoegen in een duidelijk, overzichtelijk topic
[/quote]

T is toch n paardenforum??
Of heb k dat al die tijd verkeerd begrepen?
Snap best dat er ook ruimte moet zijn voor andere dingen, maar het draait toch om de paarden?

vertel eens bokt beheer .. hoe zien jullie dit ?
verklaar het eens aan dit blonde mokkeltje ..
wat ik snap er niks meer van
maar dat zal vast wel aan mijn haarkleur liggen :o?

Zwartwitje

Re: bokt.. paarden forum ? of puber forum ?? shoot me ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:13

Wat is nu precies je vraag? STW en VT zijn er al die tijd al geweest, en ook het testrecept bestaat al jarenlang. En wat hebben topics over bedrijven en het testrecept met tieners te maken?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:15

Ik begrijp het ook niet zo goed, het zijn oudere fora waarover een aantal (beleids)veranderingen aangegeven worden?
In mijn ogen staat dit los van BartVB's bericht. Als het nieuwe fora waren, kon ik je punt begrijpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:17

Is er eerdere een (sub)forum op STW geweest over het starten van een bedrijf dan?
Wat zou een forum over oudere paarden dan uitmaken, als het als subforum voor een bestaand forum geplaatst kan worden? Het zou heel goed onder omgang en paardengedrag kunnen. Of onder paardengedrag? Of verzorging?
Er is een topic voor jongere paarden en veulens. Dat is natuurlijk schattig, al die leuke berichten. Maar ook een ouder paard heeft zijn speciale behoeftes. En net als bij mensen gaat de paardenpopulatie ook vergrijzen. Daar mag gerust wat aandacht voor zijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:20

sorrie maar dacht dat subje eigenbedrijf starten toch echt nieuw was ....

leg in dat geval dan aub nog ens uit wat er dan veranderd
zoals reeds genoemd .. haarkleur

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:21

Cassidy schreef:
Is er eerdere een (sub)forum op STW geweest over het starten van een bedrijf dan?

Er komt geen apart subforum over het starten van een eigen bedrijf binnen STW, er staat alleen maar dat alle topics over het starten van een eigen bedrijf op STW thuishoren en zullen worden verplaatst.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:21

Maar er wordt in het BBB niet gesproken over een subforum van STW, waar lees je dat/waaruit concludeer je dat? :)

edit: Imre is me voor

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:22

Volgens mij worden de topics over 't starten van een bedrijf, die eerder op LZP stonden, nu verplaatst naar STW? Aan het subforum STW veranderd er op zich niets, zo lees ik het?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:23

tja .. daar heb je je maar bij neer te leggen

Citaat:
Beleid

[STW] - Topics omtrent het starten van een bedrijf op StudieTijd en Werk
Op diverse fora kwamen we verschillende topics betreft het starten van een eigen bedrijf tegen. Dat waren bijvoorbeeld topics met vragen als hoe het bedrijf te noemen, waar in te schrijven, welke papieren er voornodig zijn en waar je bijvoorbeeld de inkoop kunt doen. Alle vragen met betrekking tot werk en dus ook het starten van een eigen bedrijf horen op [STW]. Vanaf nu zullen daarom alle topics over het starten van een bedrijf op andere fora direct verhuisd worden naar [STW].

[VT]- Reorganisatie Testrecept & receptenoverzicht
Alhoewel het nog niet zichtbaar is op [VT] zelf, zijn de moderators van [VT] Fnanne en Unwritten, druk bezig met het compleet reorganiseren van Voedertijd. Zo ondergaat het testrecept een metamorfose en is jullie input nog steeds welkom: [FZ] Testrecept verandering. Jullie input graag! Er zijn al vele leuke ideetjes voorbij gekomen waar we ook zeker wat mee gaan doen. Hopelijk hebben jullie nog even wat geduld (feestdagen kosten helaas ook tijd) en nog meer ideetjes! Tevens zijn wij ook bezig met heel Voedertijd nalopen en alle bruikbare recepten, inclusief testreceptcijfers, opnieuw aan het samenvoegen in een duidelijk, overzichtelijk topic
Simpel???
Laatst bijgewerkt door Echwel op 07-01-10 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleandra

STW bestaat al heel lang. Alleen werden topics die over het starten van een bedrijf gingen vaak bij bv. LZP geplaatst en die horen bij STW. Dat is wat er gemeldt wordt als ik me niet vergis (een aantal dagen geleden de BBB gelezen)

Zwartwitje

Ann schreef:
Volgens mij worden de topics over 't starten van een bedrijf, die eerder op LZP stonden, nu verplaatst naar STW? Aan het subforum STW veranderd er op zich niets, zo lees ik het?

Dat klopt helemaal :j

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:24

studie en werk = stw toch ?
dus waarom word het dan uberhaubt benoemd dat dingen daar naar toe worden verplaatst
daar uh die dingen daar dan toch horen ?

kijk daar komt de verwarring van daan
misschien toch niet zo blondt ..

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:26

Zoals ik het lees vraagt TS zich af waarom er op paardenforum Bokt wel ruimte beschikbaar wordt gesteld voor subfora die in de verste verte helemaal niets met paarden (behalve dan misschien in recepten met paardenvlees :+ ) te maken hebben, maar er geen ruimte is te vinden voor een apart "oude paarden"-subforum. Ik kan me haar verwondering hierover wel voorstellen.

Imre

Daar horen die topics inderdaad, maar mensen die een paardenbedrijf willen starten (denk aan een pensionstal) zetten die vragen vaak op een paardgerelateerd forum en niet op STW.

Zwartwitje

Er wordt melding van gemaakt omdat dat soort topics eerder vaak op LZP of zelfs UK ('bedrijfsnaam gezocht' bijvoorbeeld) geplaatst werden, en dat vanaf nu dus niet meer de bedoeling is, ook de 'twijfelgeval'-topics horen op STW.

Maar dan zie ik nog steeds de link niet met het niet aanmaken van een nieuw subforum over oude paarden, waarover imho trouwens al genoeg gezegd is, ook vanuit het moderatorteam en beheer.

edit: EricPrast, VT en STW bestaan al jarenlang.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:30

En daardoor heeft STW meteen ook een link met paarden. :+
EricPrast, die discussie is in een eerder topic aan de orde geweest. Hoewel ik graag een subforum voor oudere paarden zou willen hebben, begrijp ik de redenatie van het beheer ook best.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:30

Zwartwitje schreef:
edit: EricPrast, VT en STW bestaan al jarenlang.

Dat weet ik. Maar hoe lang ze bestaan doet niets af aan dat ze niet over paarden gaan. Als je zo nodig recepten het web op wilt slingeren, of juist wilt zoeken, is er vast wel ergens een keukenprinsessenforum te vinden.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:35

Daarover kun je idd discussieren, en ik zie je punt ergens ook wel. Maar er is destijds een keuze gemaakt vanuit het beheer om ook een gedeelte van het forum beschikbaar te stellen voor onderwerpen die niet met paarden te maken hebben. Dat kan ik hier wel proberen te verantwoorden, maar dat heeft geen zin en is ook offtopic imo :)

Verder staat de reden voor het niet aanmaken van nieuwe subfora goed uitgelegd in het stukje van Bart hierboven.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:36

@EP: Bokt.nl is een ruiterforum, een forum voor ruiters. Het gaat veel over paardendingen maar je kunt er ook over een boel andere dingen praten, en dan wel met mensen die allemaal iets gemeen met je hebben: de liefde voor paarden.
Dat lijkt me toch juist de reden dat bokt zo populair is?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:42

Geen subfora er bij dus, staat er ook best duidelijk vind ik, ik zie de link ook niet zo met pubers? :+

Wat betreft het aantal subfora: Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er onderscheid wordt gemaakt tussen 16- en 16+ Bij (J)ITP en de (J)HK.
Wat mij betreft kunnen die voor 16- toch ook gewoon bij de normale ITP en HK?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:46

@ zwartwitje:
Die reden is idd. duidelijk: het aantal subfora loopt uit de klauwen en in plaats van dat Bokt door de onderverdeling in subfora overzichtelijker is geworden, dreigt er een "door de bomen het bos niet meer kunnen zien"-situatie te ontstaan.

Ik heb niets over het beleid en het beheer te vertellen natuurlijk, maar vanwege het "schoenmaker blijf bij je leest"-principe, zou ik me prima kunnen voorstellen dat er een keuze gemaakt zou worden om het aantal niet-paardgerelateerde subfora drastisch in te perken ten faveure van al dan niet reeds bestaande subfora die dat wel zijn.

@ Jaimyliefje:
Prima dat dat kan, ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Ik lees zelf geregeld mee in niet-paardgerelateerde topics en reageer er zelfs ook nog wel eens in, maar: als op een gegeven moment blijkt dat wegens beperkte beschikbaarheid van serverruimte, aantal mogelijke tabbladen of weet ik veel welke technische of organisatorische redenen er aan ten grondslag liggen, aan nieuwe paardgerelateerde subfora geen ruimte gegeven kan worden wegens de overdaad aan niet-paardgerelateerde subfora, denk ik dat je het kind met het badwater aan het weggooien bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:02

EricPrast schreef:
Prima dat dat kan, ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Ik lees zelf geregeld mee in niet-paardgerelateerde topics en reageer er zelfs ook nog wel eens in, maar: als op een gegeven moment blijkt dat wegens beperkte beschikbaarheid van serverruimte, aantal mogelijke tabbladen of weet ik veel welke technische of organisatorische redenen er aan ten grondslag liggen, aan nieuwe paardgerelateerde subfora geen ruimte gegeven kan worden wegens de overdaad aan niet-paardgerelateerde subfora,

Maar dat is niet helemaal zo. Het probleem is eerder, vind ik tenminste, dat de informatie over de paardenforums zo versnipperd raakt dat er geen overzicht meer in te brengen is. De niet-paardgerelateerde forums belemmeren dat overzicht in feite niet: die hebben hun eigen tabblad en eigen onderwerpen en zitten de rest niet in de weg. Het is juist de grote versnippering op de paardensubs die de boel zo chaotisch maken: bijna elk onderwerp zou nu al op meerdere plaatsen terecht kunnen. De niet-paardensubs hebben daar niks mee te maken. (Dat daar evengoed een stop op zit vind ik trouwens wel prima hoor. Maar een sub minder bij de niet-paarden geeft niet automatisch ruimte voor weer een paardensub.)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:41

Jaimyliefje schreef:
Dat lijkt me toch juist de reden dat bokt zo populair is?

Ik denk niet dat dat de 'hoofdreden' is dat Bokt zo populair is. Het zijn wel allemaal mensen met dezelfde interesse, maar kijk maar eens hoeveel posts er daadwerkelijk enkel en alleen over paarden gaan. Het forum is zo groot geworden dat paarden echt een (belangrijk) 'onderdeel' zijn. 'Fok' is ook begonnen met een forum over Big Brother. 'Tweakers' is ook begonnen als forum over IT-zaken. Dat zijn de grootste fora (te samen met Bokt) van NL. Er komen natuurlijk wel mensen met dezelfde interesses, maar die delen veel meer eigenschappen, hobby's, afwijkingen, aandoeningen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:26

En de niet gerelateerde paardenfora, zijn er wel voor de mensen die dezelfde passie delen, namelijk paarden. Ik bedoel, ik reageer dan zelf niet heel veel op de paardenfora, maar de passie voor paarden is er wel degelijk. Dat is ook de reden dat ik toendertijd lid ben geworden van Bokt. Ik lees heel veel op de paardenfora, ik vind het leerzaam. Maar als ik over mijn andere dingen wil praten, zoals mijn 'ziekte' (even als voorbeeldje genomen), dan doe ik dat het liefst in de vertrouwde Boktomgeving. Ik zou me niet aanmelden binnen een ander forum daarvoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:12

EricPrast schreef:
Ik heb niets over het beleid en het beheer te vertellen natuurlijk, maar vanwege het "schoenmaker blijf bij je leest"-principe, zou ik me prima kunnen voorstellen dat er een keuze gemaakt zou worden om het aantal niet-paardgerelateerde subfora drastisch in te perken ten faveure van al dan niet reeds bestaande subfora die dat wel zijn.
Die vraag wordt grotendeels al beantwoord in de gequute reactie van Bart in de OP van Nickyu. :)