Bokt Mobile mist opties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ixie

Bokt Mobile mist opties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:53

Hoi,
Aangezien ik zo bokt verslaafd ben dat ik ook overal op bokt mobile zit, merk ik dat er een aantal opties missen.
Zo heb ik gemerkt dat je niet 'ga naar pagina...' kan doen. En ook niet terug naar het gebruikerspaneel, waardoor je eerst moeilijk die link op moet gaan zoeken van het gebruikerspaneel, om hem op de computer weer normaal te krijgen. Dat is best wel vervelend...
Ik hoop dat jullie hier iets aan kunnen doen :).

Olympia

Re: Bokt Mobile mist opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:36

Er is een gewone m.bokt.nl , zo hoef je niks te veranderen op je pc of mobiel, maar ga je gelijk naar de mobiele site.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 01:14

Dus als ik dan weer gewoon naar bokt.nl heb ik ook weer gewoon de webversie?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:17

IsabelvS schreef:
Dus als ik dan weer gewoon naar bokt.nl heb ik ook weer gewoon de webversie?

:j

De mobile versie mist trouwens wel wat dingen nog :o

Maar het is beter dan nix :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:02

Ik heb eigenlijk mobiel niet ergens last van tis gewoon bokt.nl maar ik wou dat ik via mobiel ook fotos kon uploaden zoals bij marktplaats wel kan bijv

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:49

Ik heb zojuist m.bokt.nl gebruikt, op een kleine HTC Tattoo. (Dat is kleiner dan een Iphone of andere smartphone. Op zich werkt het wel een beetje, maar volgens mij kan het vele malen handiger en beter. Dus hier mijn suggesties.

Allereerst zou ik de startpagina zo eenvoudig mogelijk maken. Het is maar een klein prutschermpje tenslotte, en het laden gaat ook niet altijd even snel. Bovendien is het met een touchscreen stukken makkelijker om te klikken en kleine pagina's te hebben dan veel op 1 pagina en horizontaal + verticaal te moeten scrollen (of zoomen) en veel info te laden die je niet nodig hebt.

Ik zou dus een startpagina maken:
  • Logo + (indien ingelogd) gebruikersnaam (link naar ingelogd home)
  • (indien niet ingelogd:) Inloggen: naam + ww
  • Nieuws (eventueel uitklaplijstje met 5 nieuwste headlines?)
  • Forums (eventueel uitklaplijstje met 5 recentst gereageerd of 5 nieuwste...)
  • Wiki
  • Help / meer info
  • (indien ingelogd) Uitloggen

Dan als je ingelogd bent:
  • Logo (is link naar de startpagina) + gebruikersnaam (op andere pagina's link naar deze pagina)
  • Inbox (x ongelezen)
  • Eigen berichten (eventueel uitklaplijstje van 5 bovenste ongelezen?)
  • Favoriete forums
  • Actieve onderwerpen
  • Zoeken: (+invoerveld)
  • kleinere knopjes naar Gebruikerspaneel, Nieuws, Forums, Help en misschien Leden

Per vervolgpagina zou ik verder zo weinig mogelijk informatie geven. Misschien 10 topicregels, headlines of posts, misschien 5 nieuwsberichten. Met een mooie grote 'next' button, zodat je wel makkelijk verder kunt maar niet hoeft te wachten tot alles geladen is.

Forumoverzicht
In het forum-overzicht zou ik alle overbodige links en informatie weglaten: de topiclink gaat direct naar 'ongelezen' (en niet naar pagina 1). De 'ga naar' zou ik niet beschikbaar maken vanaf het overzicht maar alleen vanuit een topic zelf. De gebruikersnamen (gestart door en laatst gereageerd) zou ik niet aanklikbaar maken. Aantal keer bekeken kan weg, aantal reacties zou ik niet als aparte kolom doen.

Dus bijvoorbeeld:

Bokt mobile mist opties (16, 2 new)
      Gestart: IsabelvS, Gereageerd: Shadow0 (1 jan '10, 17:42)
    Testrecept verandering. Jullie input graag! (26)
      Gestart: Unwritten, Gereageerd: Antheman (1 jan '10, 16:30)

En dan zo'n 10 tot 15 regels, niet meer dan dat. Het hele deel (topictitel plus de informatie) is 1 aanklikbare cel, pas in het topic krijg je de overige klikopties.

(Tot zover voor nu... ook de topic-layout kan flink uitgekleed worden volgens mij.)

Dit zou trouwens iets zijn waar ik zeker voor zou willen betalen als extra mogelijkheid: een goede mobile-versie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:23

Shadow0 schreef:
Dit zou trouwens iets zijn waar ik zeker voor zou willen betalen als extra mogelijkheid: een goede mobile-versie.

Eens. :j

Jammer dat we vooralsnog weinig reactie krijgen op de Bokt Mobile input die we leveren.
Maar ik ga er gemakshalve maar vanuit dat het wel gelezen wordt. ;)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:18

Mijn m.bokt.nl doet het niet? :o?.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:24

Mijne wel. :j