ik ben al een paar weken passief aan het meesnuffelen hier, maar ik had nog niets gepost en het leek me een goed idee om mezelf eerst te introduceren voor ik me met dingen ga bemoeien

Ik ben Claudia, 26 jaar, woon in het hoge noorden, al kom ik oorspronkelijk uit de Randstad. Daar ben ik dus ook begonnen met paardrijden toen ik 8 was, gewoon op de manege. Toen ik twaalf was, verhuisden we naar Groningen. Voor mij ideaal, omdat ik nu zo ongeveer tussen de paarden woonde. Op een boerderij in de buurt heb ik zo ongeveer op alle paarden en pony's gereden die ze hadden, maar één was natuurlijk de liefste en beste. Met haar heb ik alles geleerd, van groen en onbezonnen tot Z dressuur niveau, helaas maar tot M2 op wedstrijden door laadproblemen en dus niet vaak naar wedstrijden gaan. Met springen hebben we een paar keer B gesprongen, meestal met succes en ook een keer officieel gecrosst. Thuis reden we voornamelijk buiten, hele dagen en dat beviel uiteindelijk het beste.
Na mijn eindexamen ben ik twee jaar naar Australië geweest om te backpacken. Eerst heb ik in Tamworth de jackaroo/jilleroo course gedaan, waar je kennis maakt met veel aspecten van het leven op een cattle station. Schapen scheren, veedrijven en ook heb ik met lassowerpen een kalf gevangen

In mijn studietijd heb ik heel weinig gereden, helaas. Ik had een mooie kans, maar heb mijn studie voor laten gaan dus even geen paarden meer voor mij. Echter, toen ik mijn master eenmaal op zak had, ben ik weer naar het buitenland vertrokken, ditmaal Costa Rica. Ik had mazzel dat ik ook daar terecht kon bij een geweldige familie die trektochten organiseerde. Dus heb ik daar twee maanden in een prachtige omgeving trektochten te paard begeleid en ook geleerd wat er allemaal komt kijken bij zo'n organisatie. Hier heb ik voor het eerst bitloos gereden, want afgezien van de dure showpaarden worden hier alle paarden(criollo's en en enkele paso fino) gereden op een soort bosal. Voor ik naar huis ging heb ik er bij wijze van souvenir twee gekocht, gehoopt maar nooit gedacht dat ik ze zou gebruiken natuurlijk.
En toch anderhalf jaar later, het grote wonder is geschied: ik heb m'n eerste eigen pony! Een geweldige schimmelmerrie van Ixion! Haar ben ik ook gelijk bitloos gaan rijden en dat pakte ze perfect op. Dus ik ben superblij dat we per 1 april ook mogen starten. wel moet ik nog dispensatie aanvragen omdat we eigenlijk M1 moeten starten.
Zo, een heel verhaal verder. Ik zal binnenkort dan ook wat foto's plaatsen van mijn aanwinst.
Groetjes Claudia