Hallo beste bokkers. Ik ben Bibiche-Godiva en ben 17 jaar wonend in Amsterdam. Al sinds ik heel erg klein ben was ik al een echte paardengek en heb op dit moment 2 eigen paardjes. Iwan; me lieve ( te dikke ) knuffel Haflinger van 9 jaar. En Donder; een prachtige valkkleurige welsh a pony van 7 jaar. Omdat ik niet zo goed weet waar ik mijn probleem moet plaatsen heb ik besloten het hier voor te leggen.
Mijn paarden staan op een weidegang aan de rand van Amsterdam. Prima te doen, want ze maken allebei een hele dikke wintervacht aan en kunnen swinters zo naar binnen lopen als ze dat zelf willen. Mijn probleem; Donder werd vorig jaar erg hoefbevangen en is daar wonderbaarlijk genoeg bovenop gekomen. Niet zo heel lang geleden begon dat krampachtige lopen wat je ziet bij hoefbevangenheid weer. Gelukkig was ik er op tijd bij en heeft hij de 2e ( maar niet zo'n ernstige ) hoefbevangenheid overleefd. Alleen kan hij absoluut de wei niet meer op. Nu heeft de boer hem op een klein afgezet stukje gezet wat hij eerst door een shetlander leeg liet eten. Mijn probleem is nou eigenlijk dat ik het nogal zielig vind omdat hij in zn eentje op dat stukje staat en nu ook niet naar binnen kan lopen als hij daar zin in heeft. Dan zou je denken; zoek naar een andere stal. Maar helaas is het budget wat ik per maand kan betalen erg laag, ook omdat niet 1 maar liefst 2 paardjes heb.
Nu ben ik bereid Donder weg te doen / te verkopen. Alleen waar zoek ik een baasje die op een welsh a/shetlander(1-20) pony past die een pittige pony aan kan die de juiste stal voor zijn omstandigheden te bieden heeft? Het doet me groot verdriet dat ik nu op dit moment zo weinig kan doen voor Donder. Hebben jullie misschien ideeen? Of weten jullie toevallig een klein persoon die een hele lieve pony zoekt? Alvast bedankt!
Ayla
Geplaatst: 31-12-09 20:17
sorry, ondanks dat mijn grootste verzorgshetlander ook hoefbevangen is geweest zou ik het niet weten! het spijt me heel erg, maar ik kan je niet helpen!
Bloempjeee
Geplaatst: 03-01-10 12:23
Als je hem zou willen verkopen op marktplaats zetten en duidelijk zijn problemen erbij zetten, maar meestal koopt een klein meisje een pony.Dus haar 1e pony je moet er dan ook duidelijk bij zetten dat het niet erg is enzo. en dat ze kunnen bellen als het niet duidelijk genoeg is
X
Bismarck
Geplaatst: 03-01-10 12:28
Misschien kan een grasmasker een oplossing zijn?
Daarnaast zijn der naast het fructaan gehalte in gras vaak ook nog andere onderliggende problemen bij bevangen paarden, misschien kan je daar naar kijken. Er zijn hier op bokt veel topics over bevangenheid dus misschien kan je daar wat meer info vinden.
superwoman
Geplaatst: 03-01-10 12:32
Probleem is dat de pony die je weg wilt doen een ernstige aandoening heeft. Wanneer jij de pony verkoopt zal de prijs erg laag zijn wat vaak ook weer mensen aantrekt die niet zo veel geld willen/kunnen uitgeven. Als jij hem verkoopt heb je er dus niks meer over te zeggen en zou het wel eens slecht kunnen aflopen met de pony. (natuurlijk kan dit altijd, maar met een minder gezonde pony die ook nog pittig is, zijn de kansen altijd groter) Denk er AUB goed over na!