waarvoor dient "Zoek gebruiker's berichten" voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

waarvoor dient "Zoek gebruiker's berichten" voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:59

de vraag lijkt mij duidelijk (:)

Waarvoor dient dat? om eerlijk te zijn vind ik het niet prettig dat mensen alles kunnen terug lezen wat ik heb gezegt.(meelezers)

Natuurlijk kan iedereen zien wat ik heb gezegd in een topic. Maar dan moet je eerst precies weten in welke topic's ik ben geweest. En dat is niet echt makkelijk om alle topics terug te vinden. En je weet ook wanneer k online ben geweest want je kan zien dat ik een bericht heb geplaatst. (als je de functie van niet tonen dat je online bent aan heb)
Dus heeft "Zoek gebruiker's berichten" een bepaalde functie?

alvast bedankt!

(met "Zoek gebruiker's berichten" bedoel ik. Het knopje op iemands profiel onder het aantal post dat die bokker heeft)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:11

Tja, vind t wel handig om mn eigen berichten terug te vinden, haha :+
Of quotes en links van andere in een bepaalt topic, wat bijv. al 400 pagina's heeft (HK)

Maar als het weg zou gaan, kan je bij zoeken ook gewoon de gebruikersnaam intypen en dan krijg je dezelfde lijst ;)
Het verwijderen zou dus geen nut hebben wat betreft meelezers..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:12

Eh, die functie heeft de functie: het weergeven van de berichten van die gebruiker in chronologische volgorde... Dat lijkt me zo klaar als een klontje eigenlijk.

zij

Re: waarvoor dient "Zoek gebruiker's berichten" voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:16

meelezers kunnen ook zoeken met de zoekfunctie en dan op auteur... dus als deze functie er niet was zou dat nog steeds kunnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:16

dat het voor jezelf handig is is idd waar maar waarom moeten andere gebruikers het ook kunnen zien? en waarom kan je bij zoeken ook alleen de gebruiker zoeken?

Tsja zie het nut niet helemaal. Want wat is jullie reden om iemand zijn berichten terug te lezen? Zelf doe k dat namelijk nooit. Maar heb wel regelmatig het idee dat ik een aantal meelezers heb..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:19

Je hebt het dus niet over de functie van de knop maar over de redenen van gebruik.

Dat kan omdat je met iemand in discussie wilt gaan en eerdere berichten over zo'n onderwerp wilt terugzoeken, omdat je misschien wel geïnteresseerd bent in hoe het met diegene of zijn/haar paard gaat, je wilt iets van diegene kopen/verkopen, je kan je ergens herinneren dat die persoon zo'n geniale grap heeft gemaakt, etc. etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:29

Anoniem schreef:
Waarvoor dient dat? om eerlijk te zijn vind ik het niet prettig dat mensen alles kunnen terug lezen wat ik heb gezegt.(meelezers)

Alsjij niet wilt dat een ander met jou verhaal aan de haal gaat of zaken lest die voor jou prive zijn moet je ze ook niet plaatsen, je gooit je dagboek toch ook niet op straat?
Op internet ben je niet anoniem, nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:47

Dat snap ik, Ik zet ook nooit echt privé dingen op internet. Maargoed ik vind het niet nodig dat ander alles wat ik heb gezegd zo gemakkelijk terug kunnen vinden.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:01

Weet je dat ik door z'n topic wel de neiging krijg in je berichten te kijken wat voor bijzonders erin staat :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:05

er staat niet veel bijzonders in hoor ;) en heb er ook niet zo'n moeite mee dat andere bokkers dit doen. Maar meer dat ik het irritant vind dat er in mijn omgeving regelmatig mensen zijn die exact kunnen herhalen wat ik heb gezegd en dat is gewoon irritant. En nogsteeds snap ik het nut van die functie niet maargoed..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:06

Tja, ze zullen je intressant vinden, moet je maar denken ;)
Het is niet weg te krijgen, ookal gaat die button weg, dan kan je alsnog via de zoekfunctie alles vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:07

dat is idd ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:47

Anoniem schreef:
er staat niet veel bijzonders in hoor ;) en heb er ook niet zo'n moeite mee dat andere bokkers dit doen. Maar meer dat ik het irritant vind dat er in mijn omgeving regelmatig mensen zijn die exact kunnen herhalen wat ik heb gezegd en dat is gewoon irritant. En nogsteeds snap ik het nut van die functie niet maargoed..

Wijze les, nogmaals...Niet op internet delen wat je niet van een ander zou willen horen, iik heb hier totaal geen last van.
Ik laat ook niets los, ik moet er niet aan denken dat mijn prive leven op straat wordt gegooit want dat doe je, kan je een ander niet verwijten dat die het leest.

Stel je zo voor, wat zou je werkgever of familie dr van vinden als ze dit zouden lezen? Dat neem ik mij steeds voor voordat ik wat schrijf, dan haal ik het maar weer weg :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:51

Ik wordt ook 'gecontroleerd'! Door die functie is het eenvoudig dit te doen.
Ik heb er geen moeite mee. Ik weet precies wie het doet. En mij maakt het niks uit!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:14

Ach ja, dat zul je toch houden. Ik vind het ook niet erg. Er is al veel vaker gezegd: 'Wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben, moet je ook niet op bokt zetten'. En die is zo waar als het maar kan wezen ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:17

Voor mezelf vind ik het wel handig! Ik gebruik eigen berichten eigenlijk niet, maar kijk via deze manier op welke topics ik het laatst heb gereageerd :+
Ik wordt vast ook gecontroleerd! Naja, maakt me niks uit. Dan ben ik vast heel interessant :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:43

Ik word inderdaad ook gecontroleerd en ik weet ook door wie. Mij maakt het niets uit, blijkbaar is het erg interessant wat ik plaats :+ Haha ik zet prive dingen toch niet op bokt, dus het is wel zoals Siets zegt :j

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:46

Ik gebruik die knop vaak bij grote topics, om even de update van de TS op te zoeken. De reacties interesseren me dan niet zo en op die manier vindt je snel het berichtje van de TS.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:49

Er was ooit iemand die in een topic schreef: "Wie het niet gelooft, mag zelf komen kijken". Tja, ik geloofde de ts-er onvoorwaardelijk, maar vond het zo leuk wat ze deed, dat ik het zelf graag wou zien. Dus ik haar gepbt of ik mocht komen kijken.
Mijn profiel is leeg, maar doordat zij eenvoudig mijn berichten terug kon vinden, wist ze toch een beetje met wie ze te maken had. Ik vond het toen erg handig.
En zo doe ik het ook weleens met meetings, als er bijvoorbeeld mensen tussen zitten die ik niet zo goed ken. Dan heb je toch vast een beetje een idee zeg maar.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:53

maar dan kan je ook op geplaatst klikken..
Om terug te vinden wat ts heeft geschreven. Nog makkelijker, want dat kan je gewoon in het topic zelf doen...
Ik heb ook last van mee lezers..
Word er soms ook kriegel van hoor..
Dus post al minder dan voorheen nu ;)

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:55

Wendy1978 schreef:
maar dan kan je ook op geplaatst klikken..
Om terug te vinden wat ts heeft geschreven. Nog makkelijker, want dat kan je gewoon in het topic zelf doen...

Oh, weer wat geleerd :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:35

Overigens kan niet iedereen die 'zoek berichten van gebruiker' functie gebruiken, dit is sinds enige tijd voorbehouden aan mensen met meer dan 25 nuttige posts op de paardenforums.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:45

Ja Bart maar als mensen écht obsessief bezig zijn met het volgen van iemand, zijn die 25 posts natuurlijk ook zo gedaan. Al snap ik dat dit het meeste is wat jullie kunnen doen, een forum is nou eenmaal openbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:40

Ik vind het ook jammer, want ik heb regelmatig meelezers die me er op terug pakken.. Dan snap ik wel dat ik het zélf op internet heb gezet, maar toch..

Denk dat ik toch wat minder persoonlijke dingen in HK topics ga neerzetten, bepaalde bokkers hoeven gewoon niet alles te weten van mij.. :+