Kopen...en toch niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Viennanova

Kopen...en toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 18:47

Ik heb nu twee keer met dezelfde persoon *knip*, en zelfs met hetzelfde item meegemaakt dat ze aangeeft het item te willen kopen. Er wordt een bedrag overeen gekomen, maar zodra ik aangeeft dat ik eerst een betaling wil zien voordat ik opstuur, haakt deze persoon af. Laat niets meer van zich horen, reageert ook niet op pb's.

Ik wordt hier als verkoper op bokt (particulier) zo flauw van. Natuurlijk, ik heb iets te koop, dus ik reageer op elke pb die binnen komt, en elke vraag die gesteld wordt in het topic. Is het dan teveel gevraagd om alleen te reageren als je ECHT belangstelling hebt?

Ik vraag mij af of meer mensen dezelfde ervaring hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Sim op 15-12-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam weggehaald

Balou_k

Re: Kopen...en toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:50

Vind het niet netjes een naam te noemen van betreffende bokker..
En ik denk dat iedereen dat wel eens meemaakt..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:52

Vind ik ook niet echt netjes. Misschien kun je het beste even de desbetreffende moderator van EA pb-en en uitleggen wat er aan de hand is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:01

Tis toch een ervaring uit de eerste hand?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:08

Dan nog mag je volgens mij bokkers niet op deze manier bespreken en ik vind het ook niet erg netjes idd om de naam te noemen, maar hoe je daarover denkt verschilt natuurlijk behoorlijk. :)

Helaas kunnen de moddies van EA er weinig mee zolang er nog geen betaling is gedaan en/of het product is opgestuurd.

Ik zou gewoon geen zaken meer doen met deze persoon en hem verder negeren. Mocht die persoon de volgende x weer bieden op iets meldt je gewoon direct dat je met haar geen zaken wilt doen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:11

Hmm dat is waar Judje, excuses. Dan inderdaad maar geen zaken meer doen met die bokker.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:39

Ik kan mijn beginpost niet meer wijzigen. Zou haar naam graag weghalen, heb namelijk begrepen dat zij vaak opgelicht is door mensen die juist haar geld inden en dan de spullen niet meer opstuurden. Tja, dat is helaas de andere kant van het verhaal, en ik kan goed begrijpen dat ze hierdoor een stuk voorzichtiger is geworden. Jammer dat ik wel echt een 'eerlijke' verkoper ben, die het item waar het om ging wel echt op zou sturen. Ik had van haar op z'n minst nog wel een berichtje willen hebben dat ze dit op deze manier niet wilde doen. Dan hadden we naar een andere oplossing kunnen zoeken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:51

Alle fora hebben hun eigen charter (het 'Welkom op' topic bovenaan). Bij de fora van EA staat daar ook erg veel informatie over veilig handelen. Je kan dus ook iets onder rembours laten verzenden, dan moet het aan de deur betaald worden en vindt de overdracht van de goederen op hetzelfde moment plaats als de geldoverdracht. Zo heb je als zowel koper als verkoper de zekerheid: [EA-TK-PP] Welkom op EA TK PP: Te Koop Paarden en Pony's

Misschien is dat een idee?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:38

gebeurd idd heel vaak en denk dat je er heel weinig aan kunt doen...
jammer idd dat ze niet meer reageert anders had je wat anders kunnen overleggen :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:12

Ik heb soms wel eens mensen die een tekening van mij willen, maar afhaken zodra ik een prijs of het woord aanbetaling noem. Prima als je het te duur vindt of er om een andere reden vanaf ziet, maar ik zou het wel graag horen zodat ik niet meer op die persoon hoef te rekenen als klant. :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:14

Heb ik ook welleens meegemaakt. Ben een nogal fanatieke verkoper op dit moment en vind het vervelend als mensen iets bieden en zodra je hen een pb stuurt, afhaken :\

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:47

Ik maak ook regelmatig mee dat iemand erg geinteresseerd is in iets, maar ze bij het woord betaling opeens geen geld hebben. Gelukkig komt het vaker voor dat ik wél te maken heb met bokkers waar ik daadwerkelijk iets aan kan verkopen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:34

Ik vind het vreselijk irritant inderdaad..
Ik heb het zelf één keer gedaan, maar ik schaamde me echt zo hard :=

Ik kan me ook ergeren aan verkopers die het artikel toch maar niet verkopen of het via pb verkocht hebben terwijl jij ook nog wel hoger had willen bieden.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:14

Bekend verhaal (:)

Zo af en toe bied ik spullen te koop aan via Bokt...
Regelmatig "serieuze"belangstellende.., en dan opeens hoor je niks meer

Laat dan in elk geval nog iets horen, maar goed gebeurt niet alleen op bokt natuurlijk, via Marktplaats is dat nog veel erger

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:33

Onder rembours iets versturen kost best wel wat extra. wat je ook kan doen is via paypal. Dan kan je ook met je credit card betralen en het is ook verzekerd. Je moet dan alleen wel uitkijken als je er een credit card aan koppeld. Aangezien je alleen een inlognaam en een wachtwoord nodig hebt, heb ik het gevoel dat dit heel erg makkelijk te kraken is. Maar als je er een rekening aan koppelt en na de betaling weer verwijdert heb je nergens last van!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:35

Heel vervelend inderdaad om ineens geen spullen of bedrag binnen te krijgen en dan ook nog eens geen reactie op een PB...

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:16

3 maanden geleden verkocht ik 2 nieuwe dekens aan een dame hier op bokt, mijn vriendin woont bij haar in de buurt, gaf die dekens dus aan vriendin mee.
Per pebe gaf ik het telefoonnummer van vriendin aan de koopdame, die nooit meer contact op nam, ook niet na diverse pebees van mijn kant :+

Ben ik even heel blij dat ik die dekens niet aan deze dame heb gestuurd, geld had ik nooit gezien }:0

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:11

Hier kan ik ook zo slecht tegen.
Ik heb bijvoorbeeld een Anky pad te koop, heel veel mensen die het willen ruilen, maar ik wil het verkopen omdat ik al genoeg zooi heb liggen.
Dus er is iemand die hem wel wil kopen, prijs afgesproken. Ik heb m'n gegevens doorgegeven enz. Komt ze er dan nog mee dat ze hem wil ruilen, nee sorry, ik heb al genoeg zooi.
Dat snapte ze ook wel, dus ze zou thuis even overleggen. Ik heb toen een paar dagen niks gehoord, dus ik heb haar een PB'tje gestuurd dat ik niks meer hoorde ed. Krijg ik terug dat de koop overgaat, maar meld dat dan even aub!
Daarna een andere die zei dat ze hem wel wilde kopen, heb ik ook al heel lang niks meer van gehoord.
In de tussentijd dat ik op deze twee mensen aan het wachten was had ik het dekje al wel 4 keer kunnen verkopen...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:15

Och ik heb het nu ook weer

Ik heb een trui te koop staan op MP....

Iemand wilde de trui graag hebben, maar toch niet meer, verzendkosten zijn te duur....... 8)7

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:18

Ik denk dat het heel normaal is dat mensen eerst geld op de rekening willen hebben voordat ze de artikelen opsturen. Dit is bij de meeste webshops ook zo. Kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die daar huiverig voor zijn. Zeker als ze al een keer bedonderd zijn op die manier. Het blijft toch een questie van goed vertrouwen. Ik heb liever dat mensen mij een bericht sturen dat ze van de koop afzien dan dat je niks meer van ze hoort en dus niet weet waar je aan toe bent.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 11:26

Precies, en daar ging het mij ook om. Prima dat je het niet vertrouwt, en dat de koop niet doorgaat, maar meld dat even netjes. En benader me dan niet nog een keer, over hetzelfde item...