Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mysa schreef:jawel, helemaal mee eens, maar hoe moet je dat nu in de praktijk hier op bokt aanpakken?
Citaat:Most alternative medicine is not mainstream for good reason. If it's truly effective it will become mainstream and no longer alternative. If it remains alternative, it belongs there. Scott L. Replogle, M.D.
NickAltena schreef:Het is toch vrij simpel ?
Als iemand met de vraag komt... help ...mijn paard het een pukkeltje.... kan die persoon dan simpelweg zelf ervoor kiezen in welke van de 2 de vraag wordt gezet.... de (sorry voor mijn woordkeuze) goedgelovige-weg... of de bewezen feiten voor ingebouwde zekerheid.
Als nu iemand op wetenschappelijk verwantwoorde wijze zijn/haar paard wil genezen is de keus dus eenvoudig in welke draad de vraag gezet kan worden.
Komen daar dan mensen met anijsvoorstellen enz.enz...... dan hebben we, al tijden, hier een zeer actief moderator team die dan niet hoeft te vermanen of de discussie op een meer vriendelijker toon cq persoonlijk gericht enz.enz. of bannetjes uit te delen als dat blijkbaar niet kan.
Geen probleem ook voor de Mod's als bijv. in de wetenschappelijke draad toch weer een of ander alternatiefliefhebber een ander probeerd te overtuigen van bijv. die anijs of fotoreadings enz.enz. ....
De mod kan dan simpel het bericht verwijderen omdat het daar niet thuis hoort.
Tja... en wil je als vraagsteler van 2 walletjes eten zal je die vraag in 2 lijnen moeten stellen.
De op wetenschap gebasseerd denkende mogen zich niet bemoeien in de ene draad... en de (uhh... die woordkeuze ook....) fantasierijke mensen mogen zich niet bemoeien in de ander.
Zo blijven ruzie's achterwegen cq worden voorkomen en vooral.... wordt een draad weer voor ieders keuze intressant en leesbaar ipv. je een avond door persoonlijke vete's te moeten worstelen of dingen door te lezen die je sowieso al onzin vind.
Madeliefjes schreef:Want in mijn ogen is regulier dan de dierenarts en alternatief zijn alle therapeuten, fysiotherapeuten, osteopaten, acupuncturisten, voedings- en gedragsdeskundigen, etc etc. Terwijl dierenartsen ook elementen daarvan gebruiken. Dus hoe wil je dat in een topic gaan doen?
Madeliefjes schreef:Enig idee hoe lang bijvoorbeeld de chinese geneeskunde bestaat? Dit wordt als basis voor veel alternatieve geneeswijzen gebruikt..
Citaat:Enig idee hoelang de mensheid dacht dat de aarde een platte schijf was ?
Ik ook niet... tot dat er iets bewezen was iig....
Het bestaat al eeuwen dit in tegenstelling tot de "reguliere" geneeswijzen..
Citaat:Heel veel "alternatieve" producten zijn bijvoorbeeld ook niet geregistreerd als geneesmiddel omdat het vast zit op het geld wat daar voor nodig is
Citaat:er zit niet zo een grote industrie achter als bij de "reguliere" producten..
Citaat:En het valt me op dat er steeds meer mensen gaan neigen naar alternatief ipv naar regulier omdat daar toch goede resultaten mee worden bereikt terwijl er regulier geen oplossingen meer zijn.
Citaat:Ik ben echt met je eens dat er ook een hoop oplichters, zwevers en dat soort mensen rond lopen. Maar ik zie ook echt een hoop goeds gebeuren. Het enige wat ik mensen kan meegeven die zoeken in het alternatieve is ga naar een dierenarts die bekend is hiermee of naar goed opgeleide therapeuten. Een goede therapeut zal ook nooit een patient aanraden niet naar een dierenarts te gaan, terwijl ik weet dat er "therapeuten" zijn die dat mensen wel afraden en dan loopt het fout. Ik vind dat ook zeer kwalijk. Daarom zeg ik ook het beste uit twee werelden dan gaat het goed.
Madeliefjes schreef:Ja maar het enige wat ik vraag is hoe zien jullie dat dan voor je? Hoe moeten die twee verschillende topics eruit zien? Waar trekken jullie de scheidslijn? Daar was ik nou eigenlijk heel nieuwsgierig naar maar dat antwoord blijft weg helaas!
Citaat:Most alternative medicine is not mainstream for good reason. If it's truly effective it will become mainstream and no longer alternative. If it remains alternative, it belongs there. Scott L. Replogle, M.D.
Madeliefjes schreef:Mag ik van jou de definitie regulier/ alternatief?
Madeliefjes schreef:Niet alles wat een reguliere dierenarts doet is wetenschappelijk aangetoond
Citaat:en niet alles wat een holist doet is niet wetenschappelijk aangetoond.