mag dat zomaar???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maja66

mag dat zomaar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:58

Ik werd getipt door mijn dochter die via via had gehoord dat wij op deze site genoemd worden als zijnde errug slecht voor onze pony. Het topic waar het om gaat heet: "Ik schrok toen ik mijn verzorgpony zag...." en is nadat mijn dochter heeft gereageerd ineens op slot gezet omdat andere mensen ook weer reageerden....met als reden: straks komt er ruzie van....
Mag dat maar zo...???
Mogen mensen hier maar zo topics neerzetten??? Mogen mensen zomaar andere mensen door het slijk halen, zonder dat daar ook maar enig bewijs van is???
misslolliex heeft het maar over 1 pony, terwijl wij er 2 hebben...is die andere dan niet belangrijk???
Het gaat hier niet om belang van pony of wat dan ook, het gaat hier gewoon om een ordinaire wraakaktie, en het is erg jammer dat jullie daarvoor gebruikt worden.
Die ruzie waar u (Nickeltje) het over heeft....die is er al, helaas. Die was er schijnbaar al langer anders was dit topic nooit geplaatst geweest???
Sorry, maar dit moest even van mijn hart.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: mag dat zomaar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:00

Ik tem even want dit is verkeerd geplaatst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:00

Ja, dat mag.
De topicstarter noemt geen namen en blijft verder netjes.
Verder uit zij alleen maar haar mening.
Uw dochter maakt zichzelf bekend, en het ging om een oud topic.
Daarom bovenal is er een slotje op gezet.

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:03

Het gaat mij niet om het slotje, dat snap ik wel....

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:04

maarre....als leugens netjes zijn?????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:07

Het valt niet aan te tonen wie er nou fout zit.
Bokt kan onmogelijk alle topics gaan screenen. Dat is gewoon het risico van internet helaas.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:08

De TS heeft geen naam, geen plaats niets genoemd. Dus ja dat mag. Sterker nog, het hoeft niet eens over jou/jullie te gaan... Want dat staat er niet bij. En dan ben je er zelf bij (in dit geval) om het tegendeel te beweren en te vertellen hoe het volgens jou zit.

Het topic is trouwens op slot gegaan omdat er al maanden niet meer gereageerd werd, en vervolgens een compleet nieuwe gebruiker een bijzonder opvallende post deed.

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:20

dat was me al duidelijk....nogmaals het slotje is niet belangrijk.....maar opvallend omdat het de eigenaar is???
Het tegendeel bewijzen???
Kom gerust langs zou ik zo zeggen...iedereen is hier welkom om bij onze pony's te komen kijken. zou ook niet weten hoe ik hier het tegendeel zou KUNNEN bewijzen.
Hoe het volgens mij zit??
Dat kan ik wel doen hier, maar dat heeft niks met paarden of pony's te maken. Dat ligt in de privesfeer. Wat ik wel kwijt wil is dat ik het erg jammer vind van misslolliex dat ze op deze manier afscheid van ons neemt...
Ze is een heel jaar lang als kind bij ons over de vloer gekomen, kon en mocht alles met de pony doen, maar ook gewoon bij ons in de koelkast duiken als ze dorst had, bijvoorbeeld.
Ze heeft zelf bedacht dat ze, gezien de onzekere toekomst bij ons, beter een andere verzorgpony kon zoeken en dat is haar ook gelukt. Fijn voor haar, jammer voor onze Pippi, die nu stilstaat. Dat ze het daar naar haar zin heeft vind ik alleen maar fijn om te horen, maar moet ze dan ons op deze manier naamsbekendheid geven hier in het dorp????
Zou graag een nieuwe verzorgster willen zoeken voor Pippi, maar door dit soort geintjes laat ik dat maar....

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:25

Maja, ik snap dat het op jullie vervelend over komt omdat je weet wie het is.
Wij hebben echter geen idee wie dat was, en wie jullie zijn.
Maak je er niet te druk over, er lopen genoeg topics van meisjes die alles zielig vinden, niemand die daadwerkelijk gaat controleren oid. (moet ook niet nodig zijn).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:26

Deze discussie is geopend met een terechte vraag en de discussie loopt verder netjes.
Alleen is VVDD niet de juiste plaats voor deze vraag, daarom verplaats ik het topic.

VVDD > FZ

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:09

Controle zou niet nodig hoeven zijn....
Nee, maar helaas...er zijn dus blijkbaar mensen die het nodig vinden anderen te kijk te zetten op deze manier.
Is het niet mogelijk om dit soort verwijten alleen te plaatsen met bijvoorbeeld een foto, waaruit dit ook daadwerkelijk blijkt???
Dat zou een hoop ellende schelen denk ik???

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:12

een foto van zo'n situatie maken is volgens mij niet altijd toegestaan, omdat je je daarvoor op andermans erf moet begeven.
Zolang er geen namen of iets dergelijks genoemt worden, kan er op bokt gewoon zo'n topic geopend worden.

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:17

In dit geval is ze zowiezo op andermans terrein geweest, dus dat gaat hier niet op....had ze net zo goed ook meteen die foto kunnen maken???
Ik snap het probleem wel, maar ik probeer hier uit te leggen dat er dus ook onschuldige mensen de dupe kunnen worden.....

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:21

maja66 schreef:
In dit geval is ze zowiezo op andermans terrein geweest, dus dat gaat hier niet op....had ze net zo goed ook meteen die foto kunnen maken???
Ik snap het probleem wel, maar ik probeer hier uit te leggen dat er dus ook onschuldige mensen de dupe kunnen worden.....

Als er geen namen ed genoemd worden weet toch niemand om wie het gaat. Foto's van anderen plaatsen lijkt me een veel minder goed idee.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:24

Dit gebeurt regelmatig op bokt, en zolang er geen namen worden genoemd en het topic niet al te veel uit de hand loopt kunnen de modjes ook niet veel doen.

Zodra ik zie dat er foto's worden geplaatst tem ik, en dan wordt het topic altijd gesloten :j

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:26

Er zijn geen 'criminele' of 'strafbare' feiten gepleegd, dus ja dit mag zomaar :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:28

Maja66: ja, dat kan inderdaad, en dat is nooit helemaal te voorkomen. Bokt kan slechts toezien op de manier waarop iets geplaatst wordt: geen namen of persoonlijke details van de ander, geen rellerige of agressieve toon en alleen ervaringen uit de eigen hand en eigen meningen zijn toegestaan. (Dus geen verhalen van horen zeggen.)

Maar geen organisatie kan dat allemaal controleren, ook Bokt niet. Foto's bieden geen enkele garantie (een misleidende foto is makkelijk te maken, en anders te bewerken), maar, een groot nadeel: het geeft herkenbare details over het paard en dus ook de eigenaar. Het voorkomt dus geen problemen maar maakt ze feitelijk groter: het is veel duidelijker om wie of wat het gaat.

Dat lijkt me dus geen goed idee.

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:33

Als niemand het weet...hoe weet mijn dochter het dan???
Hier in het dorp gaan de verhalen heeeeel snel, en er wonen hier nogal wat paardenmensen, die ongetwijfeld op deze site komen. Keertje klikken op het profiel van de plaatser en de conclusies zijn getrokken....
Maar goed, het is mij nu wel duidelijk dat het mag en dat bokt er niets aan kan doen.....Nogmaals, ik snap het allemaal, maar betreur wel dat het zomaar kan en mag.

Als het een verhaal van een ander was en ik zou dat hier lezen, zou ik waarschijnlijk net als jullie reageren, dus ook daar ligt het niet aan.....
Baal gewoon van dit alles....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:35

Er worden geen namen genoemd, geen plaatsnaam.
Niks..

Hier weet niemand over wie het gaat.

Dus eigenlijk snap ik helemaal niet waar jij je druk om maakt?
Zoals jij er nu eigenlijk op in hakt om het zo maar te noemen, komt het op een buitenstaander over alsof je je aangesproken voeld?

Jij weet dat het op een zielige wraak actie gaat.
Dat is toch meer dan genoeg.
Ik zou daar niet eens de moeite in steken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:36

Wij als moderators proberen er op te letten dat er bij dit soort topics geen kenmerken zijn die de mensen om wie het gaat of de pony om wie het gaat makkelijk te herkennen maken.
Dus geen namen, plaatsnaam, naam van paard/pony, naam van paardenclub etc.

Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand zijn of haar eigen situatie kan herkennen in zo'n topic. Alleen is dat voor ons als moderators erg moeilijk te herkennen.
We hopen dat andere Bokkers een melding maken als een post ongepast is omdat het voor ons niet mogelijk is alle posts die dagelijks geplaatst worden stuk voor stuk na te lezen.
En verder worden er maatregelen genomen als een topic toch verkeerd gaat, maar vaak is dan het leed al geschied.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:40

Ik sluit me aan bij de posts van Shadow en Nickeltje.

Nog wel een korte algemene aanvulling, het is niet toegestaan dat mensen (bedrijven of particulieren) door middel van leugens zwart worden gemaakt op de site (laster is bij wet verboden). Mocht dit toch gebeuren, kun je altijd contact opnemen met één van de moderators of mij via webmaster@bokt.nl .

In dit geval, Maja: zou je mij een mail of pb kunnen sturen met wat meer uitleg zodat de moderators en ik er nog eens naar kunnen kijken?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:41

zelf lees ik diverse verhalen en neem ik ze met een korreltje zout, toen ik nog niet zo lang op bokt meelas en schreef, schrok ik wel eens van het nivo en van reacties, vaak ben ik gaan kijken in het profiel en zag dan dat het om hele jonge mensen ging.
Het is lastig als het om jouzelf gaat en er worden negatieve dingen geschreven.
Hopelijk zijn de lezers ook zo wijs om te weten dat vaak een verhaal 2 kanten heeft.
het onderwerp zelf heb ik niet gelezen, ik reageer op jou vraag.
Nogmaals, ik geloof dus niet alles wat er geschreven word maar ik kan me voorstellen dat ik me ook heel naar zou voelen als het gaat over mijn paarden en er worden onwaarheden geschreven.
houd de eer aan jezelf zou ik zeggen!

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:45

Eigenlijk heb je wel gelijk Daantjuhhh, behalve dan dat ik er op in hak, maar dat kan misschien op jou zo over komen, hoewel dat niet zo bedoeld is.
Waarom ik er de moeite in steek is dat het dus wel herkenbaar is voor mensen. Je hoeft maar op het profiel van de plaatser te klikken en dan zie je het meisje waar het om gaat, op onze pony op ons terrein.....daarbij de tekst dat het maar beter is dat ze daar weg is....
Waarom ik er moeite in steek omdat ik altijd leef vanuit het principe "Wat gij niet wilt dat u geschiedt...doe dat ook een ander niet", en ik voel me hier dus inderdaad heel veel onrecht aangedaan.....
Meer nog omdat ik dit kind een jaar lang hier over de vloer heb gehad als zijnde een eigen kind....Alles kon en mocht hier....
En dan dit als dank??????

Dat en alleen dat is de reden dat ik mij hier druk om maak....
En natuurlijk...ik weet dat ik me hier te kijk zet, maar dat is het mij op dit moment wel waard.
Morgen heb ik er waarschijnlijk wel weer spijt van, maar das morgen......

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:45

ik kan ts heel goed begrijpen.
maar snap de mods ook er is gewoon niks aan te doen.
als ze er achter komen kunnen ze hooguit de ts waarschuwen.
ik heb ook op dat topic gerageerd maar je kunt van uit een computer niet na gaan of het waar is.
en zou dus totaal de eigenaar niet willen aan vallen.
hoop dat de ellende voor jullie in het dorp snel voor bij is.
nog veel sterkte. (en achja je hebt altijd de penny meisjes er tussen zitten)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:47

yep dat kan en mag............ alleen nu je een bokker bent kan en mag het niet meer :)