Ik rij nu al vier jaar paard, waarvan drie op een manege en ongeveer een jaar op de Kromhagerhoeve ( een paarden stallerij in Eys ). Daar had ik als eerste twee verzorgpony's, en op begeven moment heb ik dus privélessen van Kelly ( de eigenaresse ) gekregen. Dat was op een pony genaamd: Nilco. Hij was echt heel onvoorspelbaar en voor je het wist was je aan de andere kant van de bak.
Ik heb ook op Kelly's Friezen gereden, waaronder een hele lieve merrie, die was wel lekker actief, en een mooie grote hengst, die trouwens al twee hele mooie nakomelingen heeft. Hij vond het heel moeilijk om op een volte te galopperen dus gingen we hem dat samen leren, ik reed op hem en Kelly had hem aan de longe.
En op dit moment heb ik dus een leasepaard genaamd 'Blade'. Hij is een Tinker, maar er zit wel iets van Arabier in. Hij is nog groen, dus ik ben hem nu alles aan het leren. Aan het begin was hij niet vooruit te branden, maar nu loopt hij lekker actief. Ik ben nu aan het oefenen om hem in draf in een lage lijn te krijgen en ook de galop ga ik nu oefenen.
Mijn verzorgpony's heten 'Witje en Sammie'.
Sammie is een shetlander ( en nogal ondeugend ook

Pas geleden heeft Kelly toestemming gegeven dat ik en Sterre ( dat is mijn beste vriendin ) hem mogen gaan 'inrijden'. Sterre rijdt op hem en ik geef haar de instructies en ik bepaal natuurlijk wat er met Sammie gebeurd. We springen soms ook met hem, of we gaan kleine buitenritjes maken.
Witje is een kleine dikke witte pony.

Ze is heel lief en rustig, maar de laatste tijd heeft ze nogal last van haar hoefjes.
Lopen gaat soms erg moeilijk, maar als het goed gaat, wandel ik met haar.
Soms zit ze dan vol energie en wil ze zelfs kleine stukjes draven.

Dat was zo'n beetje alles over mijn paarden.
Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden.

Doegg!