Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 21:06

Waarom mag je over bekende ruiters/personen op Bokt alles schrijven wat je wilt? Waarom mag je een bekende ruiter/persoon páááágina’s lang afzeiken, roepen dat hij/zij niet kan rijden en zijn/haar paarden de vernieling in rijdt? Enkele voorbeelden:

[RT-D] Totilas, is het niet te extreem?
[HK] Hier draait m'n maag echt van om...

Aan de andere kant mag je niet zeggen dat je bokker X een ezel vindt of dat bokker Y zijn/haar paarden in elkaar rijdt. Terwijl je dat verhaal uit eerste hand hebt. :?

Hoe krom is dat?? :?
Kan iemand mij uitleggen waarom dit is? Of kan het OW/Ban beleid aangepast worden zodat mensen gestraft worden die zulke nare dingen zeggen over bekende ruiters/personen? Ik vind het namelijk schandalig dat dit gebeurd.

MamboBeach

Re: Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:09

Omdat afzeiken lekker makkelijk is en 'bekende' ruiters die je toch niet kent lekker de grond in te trappen en jezelf zo beter te profileren.

Als iemand maar 1 vinger naar je uitsteekt op Bokt al roepen dat het persoonlijk wordt...

Tja, hoe krom kunnen de bokkers zijn...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:12

Nee, dan roepen ze niet dat je persoonlijk wordt, maar dan krijg je een OW en eventueel een ban. En dat om dingen die heel wat minder erg zijn dan de wijze waarop bepaalde ruiters hier gruwelijk afgezeken worden.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:14

Tsja, dat vraag ik me ook wel eens af. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik een bekend iemand ook wel eens afgezeken heb hoor, maar bokkers net zo goed.
Ik geef gewoon mijn ongezoute mening hoor.
Alleen als je een bokker aanvalt, word het persoonlijk, en dat mag niet. Tsja waarom? Dat vraag ik me ook wel eens af.. Omdat het de regels zijn waarschijnlijk.. :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 21:15

Miracle_ schreef:
Alleen als je een bokker aanvalt, word het persoonlijk, en dat mag niet.

Ah, dus als Anky, Sjef en Patrick Kittel een account aanmaken mogen we ze niet meer afzeiken. :)*

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:16

Nadir schreef:
Miracle_ schreef:

Ah, dus als Anky, Sjef en Patrick Kittel een account aanmaken mogen we ze niet meer afzeiken. :)*

Dan zal het een stuk liever eraan toegaan in sommige topics.

Of bokkers gaan zich vervelen, dat kan natuurlijk niet ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:16

Ik wil afzeiken niet goedpraten, maar om even aan te geven dat het zich niet tot Bokt beperkt: dat gebeurt overal. Bekende Nederlanders staan altijd in de spotlight en hebben daardoor automatisch een zekere mate van oost-Indische doofheid nodig om niet te bezwijken onder al die ongefundeerde kritiek.

Als publiek figuur weet je dat mensen een mening over je hebben, helaas zijn die soms niet zo fijn geformuleerd.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:17

Geen enkel mens hoort 'afgezeken' te worden. Iedereen wordt met respect behandeld, al schiet dat er hier op Bokt nogal eens bij in...

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:19

Tja, maar dan nog hoef je dat als forum niet volledig te tolereren natuurlijk. Ook daar mag een zekere grens in gesteld worden. Want het gaat soms wel écht heel erg ver.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:23

Roxxiejj schreef:
Dan zal het een stuk liever eraan toegaan in sommige topics.

Of bokkers gaan zich vervelen, dat kan natuurlijk niet ;)

Ik denk dat het een stuk stiller wordt in dergelijke topics als het object van afzeiken dan een gefundeerde mening vraagt waarom hij/zij dan zo slecht bezig is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:24

Kittel werd door meerdere personen uitgemaakt voor dierenmishandelaar. Als ik een medebokker daarvoor uitmaak en iemand TEMt daarop, dan krijg ik geheid een preek van een mod.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:28

Ik heb al voor minder een stevige pb voor mijn kiezen gehad :D. Maar het blijft soms echt bizar wat mensen er (niet gehinderd door enige kennis) uit durven te kramen. Ik vraag mij ook weer af in hoeverre een topruiter zich druk maakt over wat een aantal sneu gevallen hebben te melden op een forum als Bokt. Waarschijnlijk lopen diezelfde mensen ook weer eerdaags op JA kwijlend achter die ruiters aan voor een handtekening.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:29

Tigger schreef:
Tja, maar dan nog hoef je dat als forum niet volledig te tolereren natuurlijk. Ook daar mag een zekere grens in gesteld worden. Want het gaat soms wel écht heel erg ver.

Mee eens, een forum staat in principe ook vrij om diens regels zelf te bepalen, dus het is een keuze wat wel en niet wordt getolereerd, maar ik vind wel dat je het verschil tussen een publiek figuur en een normale burger in acht moet houden, anders nijgt het een beetje naar appels-peren vergelijken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:32

Sander_ schreef:
Mee eens, een forum staat in principe ook vrij om diens regels zelf te bepalen, dus het is een keuze wat wel en niet wordt getolereerd, maar ik vind wel dat je het verschil tussen een publiek figuur en een normale burger in acht moet houden, anders neigt het een beetje naar appels-peren vergelijken.

Wat is het verschil?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 21:34

Sander_ schreef:
Mee eens, een forum staat in principe ook vrij om diens regels zelf te bepalen, dus het is een keuze wat wel en niet wordt getolereerd, maar ik vind wel dat je het verschil tussen een publiek figuur en een normale burger in acht moet houden, anders nijgt het een beetje naar appels-peren vergelijken.

Waarom? :?

* Ik mag jou niet afzeiken omdat je op Bokt zit;
* Ik mag mijn buurvrouw die niet op Bokt zit wel afzeiken;
* Ik mag Anky v. Grunsven wel afzeiken omdat het een publiek figuur is.

Ik begrijp het nog steeds niet. :?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:36

Nadir schreef:
Miracle_ schreef:

Geen idee, ik heb immers niet besloten dat het niet mag :+
Maar ik denk wel dat het hier zo werkt ja..

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:38

Ik vind dat wanneer je respect voor elkaar zo hoog in het vaandel hebt, dat je ook publieke figuren moet "beschermen".
Sterker nog, zij zitten niet hier op Bokt en kunnen zichzelf niet verdedigen en dus zou er in sommige gevallen wel aan de rem getrokken moeten worden.. Dat doet Bokt ook voor "ex"-leden, dus waarom niet voor alle mensen die niet op Bokt komen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:39

Dat ben ik met je eens Tigger!
Erg vreemd hoor!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:42

Hoge bomen vangen veel wind. ;) Bekende nederlanders staan vaak in de schijnwerpers waardoor iedereen een mening over ze heeft. Ik vind dit anders dan wanneer een onbekend persoon dezelfde kritiek zou krijgen. Door in de openbaarheid te functioneren stem je tegenwoordig als het ware in met het feit dat mensen een mening over je hebben. Dat verschil is er dus wel IMO.

@Nadir: Ik heb het nergens over 'afzeiken', ik vind dat iedere kritiek gefundeerd moet zijn en van afzeiken wil ik helemaal niks horen. Wat ik stel is dat het logisch is dat bekende nederlanders meer wind vangen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:45

Sander_ schreef:
Hoge bomen vangen veel wind. ;) Bekende nederlanders staan vaak in de schijnwerpers waardoor iedereen een mening over ze heeft. Ik vind dit anders dan wanneer een onbekend persoon dezelfde kritiek zou krijgen. Door in de openbaarheid te functioneren stem je tegenwoordig als het ware in met het feit dat mensen een mening over je hebben. Dat verschil is er dus wel IMO.

Daar heb je idd gelijk in. Door bekend "te worden" weet je zelf ook wel van te voren dat je veel besproken zal worden. Niet dat dat het rechtvaardigt om zo over ze te praten, maar zo gaat dat nou eenmaal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:46

Het verschil is dat via Bokt naar de bekende ruiters soort eenzijdige communicatie is, en mensen die op Bokt zitten kunnen zich nog altijd verweren of directe uitleg geven!

Neemt niet weg dat ik het heel respectloos vind ook... :z

En inderdaad de hoge bomen van Sander, eens!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:51

Sander_ schreef:
ik vind dat iedere kritiek gefundeerd moet zijn en van afzeiken wil ik helemaal niks horen.

Eens, maar dan zou je de topics even moeten doorlezen die TS aangegeven heeft... Want dat heeft niets met gefundeerd te maken IMO.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:57

Dat zal ik morgen even doen. :j Ik had het zojuist dan ook meer in zijn algemeenheid over het verschil tussen publiek wel of niet, dat heeft in feite niks met de topics van de TS te maken.

Het beste zou natuurlijk zijn als mensen alleen kritiek op GP-ruiters hadden wanneer zij het paard en de combinatie van dichtbij hadden meegemaakt, maar dat is een dooddoener voor de meeste discussies omdat het dan akelig stil zou blijven. Beoordelen vanachter een scherm heeft in ieder geval zijn beperkingen, dat is zeker. :=

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:20

Ik denk dat het een heel verschil is om af te vragen in een discussie of Patrik Kittel een dierenmishandelaar is, of een andere bokker (die misschien nu niet meer actief is door omstandigheden) pagina's lang voor l*l te zetten, steken onder water te geven en te schrijven dat haar paard wel op de BBQ kan. Zo zwart-wit als jij het nu schrijft is het natuurlijk niet.
Enne, wie de schoen past trekke hem aan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 23:23

Storm, ik heb dit topic niet geopend om wat er nou toevallig heel recent gebeurd is. :)
Ik heb deze discussie wel vaker gevoerd met mensen uit een HK topic. (dat is ook gewoon nog terug te vinden, ik kan je zo wat linkjes sturen) Omdat er nu OW's uitgedeeld zijn vond ik het tijd om dit eens in de groep te gooien.