Minimum aantal posten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Minimum aantal posten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:33

Iemand heeft zich kort geleden aangemeld en nog geen enkele post geplaatst waarin ook maar het woord paard voorkomt.
Nu opent diegene wel een topic op MW met daarin haar halve priveleven en verteld uitgebreidt dat ze zichzelf snijdt.

Zou het niet handiger zijn om voordat iemand op MW (en wat mij betreft alle niet paard gerelateerde forums) ook eerst een bepaald aantal posten moet hebben op het paardengedeelte voordat ze daar mogen posten?
Of, als het dan een schaduwaccount is dat op zijn minst te melden?

Vind dit soort topics eigenlijk al helemaal niet op dit forum thuishoren omdat ik vind dat zulk soort mensen proffesionele hulp nodig hebben en niemand kan dat via een beeldscherm geven. Maar dat is natuurlijk een discussie op zich.

Katja

Re: Minimum aantal posten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:35

Je moet minimaal nuttige 25 berichten hebben om op MW te posten. Uitzonderingen daarop zijn door het moderatorteam toegestane schaduwaccounts.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:38

Soms willen mensen het gewoon kwijt ;)
Ik weet ook welk topic je bedoelt.
Ik vind dat ze best hun ei kwijt mogen als ze dat graag willen.
Er lopen meer van dit soort topics..
Schaduwaccount moet worden overlegt toch?
Maar ik vind best dat leden met weinig posts daar mogen posten/topics openen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:41

Katja schreef:
Je moet minimaal nuttige 25 berichten hebben om op MW te posten. Uitzonderingen daarop zijn door het moderatorteam toegestane schaduwaccounts.

Hoe kan iemand met maar 5 posten dan daar een topic aanmaken? Of is daar vergeten erbij te zetten dat het een schaduwaccount is?
Lijkt me toch handig om dan in ieder geval te verplichten dat erbij gezet wordt dat het een schaduwaccount is.

Willy: Bij de proffesionele hulpverlening kun je ook je ei kwijt. Mij komt het echt over als aandacht trekken als dat perse op een groot openbaar forum moet waar iedereen die internet heeft mee kan lezen. Maar goed, dat is mijn bekrompen mening maar.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:43

ThePast03 schreef:
Willy: Bij de proffesionele hulpverlening kun je ook je ei kwijt. Mij komt het echt over als aandacht trekken als dat perse op een groot openbaar forum moet waar iedereen die internet heeft mee kan lezen. Maar goed, dat is mijn bekrompen mening maar.

Dat ben ik wel deels met je eens, Maar dat is ook niet alles.
Soms wil die gene het graag aan iemand anders kwijt.
Misschien nog wel een ervaring delen?

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:44

Je hoeft het niet te lezen.

Als iemand daar behoefte aan heeft, vind ik het prima. Je verplicht niemand tot lezen of reageren...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:44

Ik zie niet zo heel veel toegevoegde waarde om erbij te zetten dat het een SA is.
Als iemand met zo weinig berichten daar kan posten dan is het of een heel oud account (toen waren die 25 berichten nog niet verplicht) of ze zijn door de mods toegevoegd aan de kudde en in dat geval gaat het om een legale schaduw.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:46

Katja schreef:
Ik zie niet zo heel veel toegevoegde waarde om erbij te zetten dat het een SA is.
Als iemand met zo weinig berichten daar kan posten dan is het of een heel oud account (toen waren die 25 berichten nog niet verplicht) of ze zijn door de mods toegevoegd aan de kudde en in dat geval gaat het om een legale schaduw.

Is het niet verplicht om er bij te zetten dat het een schaduwaccount is? (in de openingspost)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:47

Mechelfan schreef:
Je hoeft het niet te lezen.

Als iemand daar behoefte aan heeft, vind ik het prima. Je verplicht niemand tot lezen of reageren...

Je meent het, bedankt voor de tip. :D

Mijn zorg is meer dat al gebleken is dat dit soort gedrag "besmettelijk" is. Ik zet het nu een beetje krom neer maar het blijkt dat een deel van de jonge meiden wel vatbaar is voor dit soort verhalen en zelf ook gaan zitten snijden als ze denken dat dat aandacht oplevert.

Dit staat er misschien lomper dan bedoelt, maar zoiets omschrijven zonder dat mensen het aanvallend vinden is bijna onmogelijk.

Katja, duidelijk. Het ligt dus aan mij. :+

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:50

ThePast03 schreef:
Mijn zorg is meer dat al gebleken is dat dit soort gedrag "besmettelijk" is. Ik zet het nu een beetje krom neer maar het blijkt dat een deel van de jonge meiden wel vatbaar is voor dit soort verhalen en zelf ook gaan zitten snijden als ze denken dat dat aandacht oplevert.

Dit vind ik behoorlijk respectloos van je, Er zijn heus mensen die aandacht willen, Maar dan zouden ze dat niet om een schaduwaccount doen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:54

Nog even over het niet hoeven lezen. Misschien dat er dan voor iets minder spectaculaire topictitels gekozen kan worden.
Zal al een heel stuk schelen denk ik. ;)

Willy, misschien mijn post nog een keer lezen. Het gaat mij er niet om of deze TS wel of geen aandacht zoekt, het gaat erom dat gebleken dit soort gedrag gekopieerd wordt als sommige meiden zien dat het ze aandacht oplevert.
En dat bedoel ik niet respectloos want ook dat soort meiden hebben proffesionele hulp nodig, want die komen duidelijk iets tekort.

Hoe je het ook went of keert, dat gedrag is altijd een schreeuw om aandacht en dat is triest genoeg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:56

ThePast03 schreef:

Ik vind dat ook wel zorgwekkend ja, ik ben het dan ook helemaal eens met je mening.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:01

Dankje hé..

Ik heb je post een paar keer overgelezen.
Ik reageer niet op zulke topics, of het nou aandacht is of niet, hou er niet van.
Ik snap wel wat je bedoelt.
Je hebt er ook wel gelijk in,
Maar het komt zo respectloos over.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:02

ThePast03 schreef:
Katja, duidelijk. Het ligt dus aan mij. :+
Dat heb ik niet gezegd ;)

Ik deel jullie zorgen voor een gedeelte maar ik denk dat mensen niet snel zoiets gaan doen als ze niet al enorm in de problemen zitten. (net zo goed als dat meisjes geen anorexia krijgen van slanke modellen in tijdschriften) het kan natuurlijk wel net de trigger zijn bij iemand die op het randje staat.
In de ideale wereld zouden deze mensen gewoon gelijk professionele hulp inschakelen maar in de praktijk blijkt deze stap vaak erg groot te zijn voor mensen en dan is dit, denk ik, wel een fijne manier om ze een stapje verder te helpen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:44

Het gaat hier volgens mij om twee verschillende vragen. Mogen dit soort topics op Bokt en moet er in het topic niet gemeld worden dat het om een SA gaat.

Wat de laatste betreft, dat vind ik niet zo'n probleem. Of het nou om een SA gaat of om een gewone bokker, het gaat om het verhaal dat geplaatst wordt, niet om de vraag of het een toegestane SA is. Het kan in zo'n geval ook alleen maar met toestemming, omdat wij de SA aan de kudde moeten toevoegen voor het topic geopend kan worden. Ik denk dus dat die verplichting weinig toevoegt.

Wat de eerste vraag betreft, als het onder een normale account geopend kan worden, dan moet het ook onder een SA geopend kunnen worden. De risico's zijn in dat geval hetzelfde en ik ben het met je eens dat er risico's zijn. Wat we op dit moment doen is in zulke topics er heel kort op modereren, zodat we snel in kunnen grijpen of slotjes kunnen plaatsen als het uit de hand dreigt te lopen. Bokt is ondertussen meer dan een paardenforum geworden. Het is een community voor paardenmensen, waar ze meer doen dan alleen maar informatie over paarden uitwisselen. Juist bij dit soort onderwerpen speelt dat mensen het graag willen delen, informatie willen vragen, van zich af willen schrijven op een plek die vertrouwd voor ze is. We kunnen het heel gemakkelijk van ons afschuiven door te zeggen dat er andere plekken op internet zijn waar ze terecht kunnen. Maar juist door die vertrouwdheid van Bokt, geef je mensen een kans om zich open te stellen en dat is vaak een eerste stap in een herstelproces.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:16

Wat is een schaduwaccount?? :o
Off-topic maarja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:27

Het is wel degelijk zo dat verhalen over snijden andere mensen vaak triggeren om dat ook te doen. Ja, die mensen zijn dan vaak al niet 100% gelukkig en zo, maar toch denken mensen van 'ik heb gehoord dat ik mijn emotionele pijn weg kan nemen met snijden, laat ik dat eens proberen!'

Ik denk dan ook dat met dit soort topics, zeker op een forum als bokt waar veel pubers komen (en pubers zitten per definitie niet altijd lekker in hun vel) echt voorzichtig moet worden omgesprongen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:35

Karl66 schreef:
Wat de eerste vraag betreft, als het onder een normale account geopend kan worden, dan moet het ook onder een SA geopend kunnen worden. De risico's zijn in dat geval hetzelfde en ik ben het met je eens dat er risico's zijn. Wat we op dit moment doen is in zulke topics er heel kort op modereren, zodat we snel in kunnen grijpen of slotjes kunnen plaatsen als het uit de hand dreigt te lopen. Bokt is ondertussen meer dan een paardenforum geworden. Het is een community voor paardenmensen, waar ze meer doen dan alleen maar informatie over paarden uitwisselen. Juist bij dit soort onderwerpen speelt dat mensen het graag willen delen, informatie willen vragen, van zich af willen schrijven op een plek die vertrouwd voor ze is. We kunnen het heel gemakkelijk van ons afschuiven door te zeggen dat er andere plekken op internet zijn waar ze terecht kunnen. Maar juist door die vertrouwdheid van Bokt, geef je mensen een kans om zich open te stellen en dat is vaak een eerste stap in een herstelproces.

Goed verwoord.

@ThePast03: goed topic van je, mijn gedachten gingen laatst ook al die kant uit, van het kopieren en aandacht vragen. Dat was toch ook al zo met het in de publiciteit brengen van familiedrama's en zelfmoorden? Dat schijnt ook aanstekelijk te werken.

Aan de andere kant ben ik het dus ook wel eens met Karl, dat Bokt voor veel mensen "vertrouwd" is en waar "jaag" je mensen anders heen? Hopelijk kunnen mensen door dit soort topics dan net het laatste zetje in de goede richting krijgen om professionele hulp te zoeken. Veel van dat soort meiden zijn trouwens inmiddels al ernstig teleurgesteld in die professionele hulp... Maar goed, da's weer een andere kant op...