Veulen van TK PP naar TK CO

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij specifiek naar TK Commercieel voor een paard te kijken?

Poll eindigt op

Ja ik ga regelmatig en ben dan opzoek naar een paard
18 (31%)
Nee nooit, ik kijk alleen bij TK Paarden/Pony's
39 (68%)

Totaal aantal stemmen: 57

Biancaa

Veulen van TK PP naar TK CO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 09:24

Ik zal even een kleine toelichting geven, ik heb 1 keer per jaar een veulen. Ik heb 1 merrie die dit jaar voor de laatste keer drachtig is.

Nu heb ik vorig jaar door scheiding mijn andere paardje moeten verkopen. Nu werd mijn advertentie van TK PP naar TK CO geplaatst, omdat ik dus 2 paarden in een jaar te koop heb aangeboden. Mijn veulen van dit jaar staat nog te koop, het nieuwe veulen zal rond april geboren worden, dus weer binnen een jaar dus deze advertentie zal ook naar CO moeten. Ik zie mezelf toch niet als groot fokker en al zou ik dat doen, ik vind dat paarden gewoon bij de paarden horen.

De moderator zei dat TK Co net zoveel bekeken wordt als TK PP, dit zal op zich wel maar waarvoor ga je naar CO? Ik ben dus in mijn hele "bokleven" nog nooit bij Commercieel gaan kijken voor een paard/pony/veulen. Ik kijk hier voor stalling, hoefsmeden, weilanden, hooi, stro, therapeuten, instructrices en dat soort dingen. Dat ik dan toevallig een paardje tegen kom, valt me niet eens op...

Nu mijn veulen daar staat ben ik dus bang dat hij verdwijnt in de grote massa en dan dus nog bij dingen die niet direct iets met paarden te maken hebben.

De poll er maar een keer bij (goh de eerste keer dat ik een poll aanmaak)

Ga jij wel eens alleen naar Commercieel om naar een paard te kijken??? Of ga je daarheen om naar andere dingen te zoeken?

En ik bedoel dan dus echt gericht naar commercieel gaan voor een paard/pony/veulen en niet per ongeluk tegen komen omdat je daar al aan het lezen was.

s6801881

Re: Veulen van TK PP naar TK CO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:28

Voor paarden kijk ik er zo nu en dan nog wel hoor. Er staan vaak best leuke paarden op, oa van (hobby)fokkers. Voor andere dingen kijk ik er zelden. Hooguit als ik toevallig in actieve topics iets voorbij zie komen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:44

Ik heb zelf nog wel 'ns het idee dat er leukere paarden op EA-CO staan dan op TK-PP, maar dat kan aan mij liggen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:52

Ja, dat heb ik nu ook. Overigens is het vaak op CO ook wel een hogere prijsklasse dan bij TK-PP.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:56

Ik vind dat commercieel gigantisch onoverzichtelijk geworden is, omdat men er tegenwoordig zomaar alles lijkt neer te gooien, waardoor er héél veel staat en vooral alles onder elkaar. Ook ik vind dat je gewoon bij paarden thuishoort, en dat iemand bij commercieel hoort wanneer je echt in paarden handelt.

*vraagt zich nog eens af hoe het zit met dat nieuwe systeem*

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:58

Mijn pony heb ik via een advertentie op EA-CO gevonden :j .
Ik kijk ook eigenlijk meer bij CO naar paarden dan bij PP, vind die vaak serieuzer overkomen dan de particuliere advertenties.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:01

Ook ik vind TK CO erg onvoverzichtelijk. De paarden die daar te koop aangeboden worden verdwalen in de fotoshoots, ruitersportzaken, scheerders en andere dingen.

Nee ik vind het niks zo :n

(nu werd ik laatst ook verrast door het feit dat je niet meer een paard voor een ander (vrienden/familie) te koop aan mag bieden wat eerder juist op TK CO stond)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:08

CP112, dat laatste punt dat je daar aanhaalt, een paard voor een kennis of dergelijke aanbieden, vind ik dat ook gewoon moet kunnen. Mits je er wel deftige gegevens bij vermeld. Daar mogen best richtlijnen voor zijn (maar ik geloof dat die er nu ook al zijn, of komen). Al past het ook niet echt bij commercieel, ik zou het dan gewoon eerder bij paarden te koop zetten indien het gaat om een particulier. Reclame voor iemand anders zijn handelsstal is wat anders en hoort naar mijn mening wel bij commercieel.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:16

Misschien is het een idee om TK CO te splitsen in twee rubrieken: 1 voor de paarden/ pony's en 1 voor overige producten en diensten...?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:17

ik snap het probleem niet zo ik kijk juist vaker bij commercieel dan bij paarden aangezien er voor mij persoonlijk vaker intressante advertenties bij commercieel staan.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:25

... en dat geldt dus overduidelijk niet voor iederen... zie uitkomst poll ;)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:36

Ik vind de poll nu ook niet echt correct om over deze kwestie een goed beeld te geven. Ik heb gekozen voor het 2de, maar het is niet zo dat ik daar nooit kijk, gewoon niet zo gauw en ik heb het er dan ook vaak snel gezien (omdat het er gewoon een puinhoop is).

Een particulier valt imo gewoon niet onder commercieel.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:28

Ze mogen commercieel van mij inderdaad wel overzichtelijker maken. Danwel met behulp van tags (kun je ctrl+F en dan je tag zoeken, of de tag bij de bokt zoekfunctie intikken met criteria commercieel), danwel via het opsplitsen in subfora. Maar een paard zoeken kan ook via EA-CO

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 15:34

ik vind commercieel ook niet duidelijk, daarom kijk ik daar dus ook niet voor een paard. Kom er eigenlijk nooit :o

Dit topic was trouwens niet om de moderator "op haar kop te geven" hoor, zij volgt gewoon de regels. Maar ik vind het gewoon een rare regel, bij commercieel den ik eerder aan andere dingen dan aan paarden.

Vind het trouwens wel fijn dat de mensen snappen wat ik bedoel, ik vind het ook wel fijn om te lezen dat er ook mensen bij commercieel kijken specifiek voor een paard. Ik had namelijk het idee dat niemand dat deed en alleen bij PP ging kijken, omdat je bij commercieel aan andere dingen denkt (dacht ik dan hoor).

Maar dan nog vind ik paarden daar dus niet thuis horen, maar ja dat is gewoon mijn mening.

Bedankt alvast voor de reacties!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:24

Ik had geloof ik ook bij toeval gezien dat iemands advertentie naar EA-CO is verplaatst omdat ze twee adds had staan op TK-PP, voor hetzelfde paard (met problemen) die twee keer is teruggebracht. Daar zijn de regeltjes ook wat star. Maar beter duidelijk en starre regels dan vage regels streng naleven.

En wat je altijd nog kunt doen is een link in je onderschrift zetten en regelmatig EA-GZ-PP checken, of iemand een paard zoekt die voldoet aan de eigenschappen van jouw paard.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:51

ik kijk er voor andere dingen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:49

Wat betreft EA aanpassen, tot zoverre ik weet zijn Bart en Eline daar binnenkort druk mee bezig (of al mee bezig geweest). Gezien ik niet meer groen ben kan een mod/beheerder daar vast en zeker meer toelichting over geven. EA-CO opsplitsen enzo gaat dan vast en zeker ook gebeuren.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:53

Er wordt inderdaad gewerkt aan een heel nieuw EA. Hoe en wanneer dat online gaat,d aar kan ik niks over zeggen. Wel nemen we dit soort dingen mee in het nieuwe EA> :)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:13

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:14

Een richtdatum doen we niet. Juist omdat we ons daarmee in de vingers snijden. ALs we die datum aangeven, moeten we ons daar ook aan houden ;)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:16

Maar nu horen we ook al 2 jaar wat vliegen over een nieuw systeem, terwijl we daar tot op de dag van vandaag nog niet veel 'updates' over ontvangen hebben. ;)

Dat zo'n systeem niet op 123 klaar is verstaan we ook wel. In tussentijd kan volgens mij prima het rommelige commercieel probleem aangepakt worden.