gesloten topics over de griep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

gesloten topics over de griep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:56

Ik vind het echt absurt dat elk topic over de griep gesloten wordt, zoals je had kunnen lezen in het laatste topic, werden er helemaal geen rare dingen gezegt.

overal op internet en forums kan er over gepraat worden, BEHALVE NATUURLIJK WEER OP BOKT>

ik wordt zo moe van dat gemoeder af en toe op bokt,

wie nog meer vinden dit absurt.

KiWiKo

Re: gesloten topics over de griep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:57

er zal wel een centraal grieptopic ergens zijn ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:58

Ergens is het natuurlijk wel apart.... Over die geheimzinnige paardenziekte die vorig jaar heerste en waarbij de paarden ineens dood neervielen, werden de topics niet gesloten...
Ook bij iemand die bang is voor een kreupelheid oid is er niets aan de hand....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:58

nee er is geen centraal topic kiwiko

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:59

nóg niet, eerdere ervaringen zullen wel wat anders uit hebben gewezen

massahysterie niet voeren met nóg meer topics.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:00

Als argument dat er paniek kán worden veroorzaakt...dat vind ik heel erg betuttelend. Sorry maar die paniek krijg je óók als je je hotmail opent en er groot staat dat er weer iemand is overleden.
Dus als ik een vraag heb, over bv MG en zwangerschap ofzo dan mag dat niet want misschien raken mensen in paniek? :Z

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:00

Ik wil ook even aangeven dat ik het erg jammer vind.
Ik ben als zwangere op zoek naar ervaringen en meningen van mede zwangeren of zij wel of niet de enting halen en de reden.
Helaas is dat op deze manier niet mogelijk en vind ik dat erg jammer.
Er is door sommige nu juist zo veel behoefte aan ervaringen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:01

Ik heb een kind met epilepsie en heb vragen over het vaccin, en wat andere moeders doen..mag ook niet?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:01

nou laatste topic was zeker geen massahysterie, zoals de meesten aangaven waren ze niet bang voor de griep.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:01

Qimm schreef:
nóg niet, eerdere ervaringen zullen wel wat anders uit hebben gewezen

massahysterie niet voeren met nóg meer topics.

Denk je nou echt dat Bokt de veroorzaker zou kunnen zijn/worden van massa hysterie...???
Laatst bijgewerkt door Ylana op 09-11-09 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:02

Er heeft een aantal maanden een centraal topic gelopen over de Mexicaanse Griep. Aan dit topic waren strikte regels gebonden, alle nieuwsberichten over medicaties, gevallen doden etc, moesten onderbouwd worden met een bronvermelding. Helaas was dit te moeilijk en moest er een hoop gehandeld worden in dit topic.

Uit deze situaties, berichten over meerdere doden door het vaccin etc, zonder bronvermelding, ontstond paniek, en dat blijkt niet te sussen door alle gerotzooi in de media.

De Mexicaanse Griep lijkt Hip te zijn. Overal hoor je het, overal zie je het, maar hij is nog steeds niet zo erg als een normale griep. (Bron: Centrale Huisartsen). Ook bij een normale griep vallen doden, maar daar is de paniek lang niet zo groot over als over de Mexicaanse Griep.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:02

zoals ik al zei nóg niet, kwestie van tijd tot er mensen komen met enge verhalen en dan gaat het 'weer' mis.
Zoals je zelf al zei is er genoeg over te doen op internet, dan doe je dit ene dingetje niet op bokt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:03

Er was een centraal topic en dat is helaas op slot gegaan omdat sommige gebruikers het nodig vonden om ondanks diverse hulken toch door te blijven gaan met paniekzaaierij door berichten te plaatsen die van hoaxsites kwamen.

Persoonlijk vind ik het ook erg jammer dat die mensen niet aangepakt worden maar een heel topic op slot gegooid wordt.
Een centraal topic over de MG en alle vragen hierover is wat mij betreft ook een stuk overzichterlijker dan 4 topics met verschillende vragen.

Bedank de mensen dus maar die het grappig vinden om allerlei spookverhalen van hoaxsites te blijven plaatsen met onzinverhalen over de griep en de enting.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:05

Klopt maar waarom niet die berichten verwijderen, laatste 2 gesloten topics verliepen prima, waarom moet iedereen er de dupe van worden, erg jammer hoor dat betuttelende gedrag hier op bokt af en toe,

het is juist fijn om er wel op bokt over te praten, waarom niet op bokt, gewoon die rare berichten weghalen en niets aan de hand,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:05

Dobbel, rare berichten weghalen hebben we geprobeerd. Maar het is dweilen met de kraan open, want berichten die je verwijdert, komen met eenzelfde strekking gewoon weer terug.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:06

dan geef je die mensen toch een Ban van een dag, bv probleem opgelost.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:07

dobbel schreef:
het is juist fijn om er wel op bokt over te praten, waarom niet op bokt, gewoon die rare berichten weghalen en niets aan de hand,

Inderdaad! Van alle forums is bokt voor mij de enigste waar ik (nog) kom.
Dit is mijn uitlaatklep en mijn plek om meningen te vragen.
Dat wordt op deze manier onmogelijk gemaakt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:07

dobbel schreef:
Klopt maar waarom niet die berichten verwijderen, laatste 2 gesloten topics verliepen prima, waarom moet iedereen er de dupe van worden, erg jammer hoor dat betuttelende gedrag hier op bokt af en toe,

Als ik kijk hoeveel van die hoaxberichten er in het centrale topic werden geplaatst mogen ze daar wel 24/7 een moderator opzetten.
Maar ik ben het wel met je eens, dat soort mensen zou strenger aangepakt moeten worden.

Wat ik heel vreemd vind is dat een topic op MW over de MG nog wel steeds open is terwijl daar ook al onzin over de vaccinatie wordt verspreidt.

Het RIVM heeft een website in de lucht met betrouwbare informatie en antwoord op bijna alle vragen:
http://www.grieppandemie.nl/home

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:09

die sites heb ik overgens ook allemaal wel gelezen, en tja er zal wellicht best een kern van waarheid in zitten, maar om daar nou zo over door te zagen nee dat zou ik niet doen.

in cosmetica zit ook rommel dat wil je niet weten, ben ik ondertussen wel achter en als kind heeft iedereen de entingen ook gehad, met dezelde rommel, en we lopen nog rond.

gewoon die mensen aanpakken,

link van het andere topic iemand misschien die voor mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:09

Wij kunnen helaas ook niet zomaar een ban van een dag uitdelen.

Welk topic is dat ThePast03 op MW? Ik doe mijn best alles bij te houden, maar ik kan niet overal tegelijk zijn op bokt :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:11

o dan ga je dat topic ook weer sluiten

je geeft een waarschuwing, geen gehoor aan de waarschuwing is een ban, heel simpel. wegens paniek zaaien ofzo.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:11

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:12

Wat dacht je van `het niet volgen van de aanwijzingen van een moderator´.
Probleem opgelost.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:12

dobbel schreef:
o dan ga je dat topic ook weer sluiten

je geeft een waarschuwing, geen gehoor aan de waarschuwing is een ban, heel simpel. wegens paniek zaaien ofzo.

Als ze dat topic open laten kunnen ze toch beter het centrale topic weer opengooien?
Daar stond alles bij elkaar en dan is het makkelijker in de gaten houden dan al die verschillende topics die er nu over geopend worden.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:13

dobbel, Unwritten en Mas kunnen dat topic niet sluiten omdat ze daar niet modden. ;)