Eigen HK-Topic...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Eigen HK-Topic...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 18:39

Is het mogelijk om je HK-topic afgeschermd te houden voor alleen leden van dat topic?

Verder informatie maakt even niet uit, wil alleen antwoord op mn vraag. :) BVD.

Crista

Re: Eigen HK-Topic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:40

nee is niet mogelijk.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:40

Ik vrees van niet, omdat het een openbaar forum is, maar ik ben niet zeker. Vind het wel een interessante vraag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:42

Dit is te lezen in de Charter van de Huiskamer:

Ik kom net kijken in een lang lopend topic?
Dat kan even lastig zijn, omdat er vaak al over van alles gesproken is en het moeilijk is om het gehele (of meerdere) topic(s) bij te lezen. Het is daarom fijn om je zelf even kort voor te stellen en eerst een paar dagen mee te lezen voordat je gaat reageren zodat je weet wat er speelt in het topic.

Een nieuwkomer in het lang lopende topic?
Neem je al ruime tijd deel aan een lang lopend topic en komt er een nieuw komer om de hoek kijken? Keep in mind: Bokt is voor iedereen. Houdt het gezellig, dan beleef je er zelf ook plezier aan.

Open staan voor nieuwe mensen, het is niet de bedoeling dus om een besloten topic te maken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 18:43

Ok, da's jammer.
Er is dus zeker ook niets te doen tegen mensen die zomaar even een belachelijk bericht in een gezellig HK-topic zetten? (behalve TM-en, maar dat duurt een jaar voordat daar reactie op komt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:44

TEMmen heeft zeker wel zin, we zijn met vier moderators op de HK, waar ik er zelf ook eentje van ben, en wij signaleren TEMs op tijd en doen er ook zeker wat mee.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:43

Nouja, daar zijn denk ik de meningen wat over verdeeld.
Maargoed, heb nog een poging gedaan dan :).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:20

Je kunt TeMmen, en het is toch zeker de bedoeling dat daar naar gekeken wordt. Heb je wel aanstaan dat je een reactie wilt?
Het kan ook zijn dat er over overlegd word (en ja, daar kan wat tijd over heengaan)...

Mocht je het hier over een specifieke situatie hebben (dat meen ik te lezen) dan kun je misschien ook een berichtje sturen naar een HK-mod. Dat lost wellicht wat meer op. :)

Let wel: ik zeg nu niet dat er standaard pb's moeten worden gestuurd, in het algemeen volstaat temmen juist prima; het temsysteem is speciaal gemaakt om mods op de hoogte te stellen. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:09

Ondertussen zijn de TMs gelezen.

Nog een vraagje: Als iemand dus ongevaagd een belachelijke persoonlijke mening op iemand in een gezellig HK topic geeft, wat wordt er dan aan gedaan? Imo zou het bericht best verwijderd kunnen worden, omdat het namelijk echt niets toevoegt aan het hele topic, maar dat is blijkbaar niet de procedure?

Unwritten: Ik denk ook dat je mijn tekst niet helemaal goed hebt opgevat. Het gaat er niet om dat het een nieuw iemand in het betreffende HK topic is gekomen, want dat maakt niet uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het gaat erom dat nav een ander topic iemand mijn berichten door heeft gespit en blijkbaar gezien heeft dat ik in dat HK topic veel aanwezig ben. En daar dus een totaal misplaatste reactie gegeven, persoonlijk op mij. Geen intenties om het topic te blijven volgen of wat dan ook, gewoon zuiver in mijn berichten gespit om mij persoonlijk iets duidelijk te maken... Ik vind dat geen doen, had nl ook best via PB gekund en vind dus dat dat stuk tekst best verwijderd mag worden, iedereen uit het HK topic vond het een vreemde actie van betreffende bokker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:11

Daarop kan je altijd temmen, en daarop worden ook maatregelen genomen. Ik kan niet vertellen wat, want we bespreken maatregelen niet met derden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:14

Maar als de tekst dus nog volledig hetzelfde is als vóór de TM, kan ik er dan vanuit gaan dat er niets aan is gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:21

Alles achter de schermen gaat in overleg, vandaar dat het soms wat langer kan duren dan anders.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:02

Ik begrijp ondertussen dat het om een concrete situatie gaat, dus ik stel voor dat je mij een pb stuurt hierover.

Over sancties naar derden worden nooit uitspraken gedaan.

De vraag in de openingspost is simpel: HKtopics hebben soms een besloten karakter doordat er een vast groepje post, maar ze zijn nooit daadwerkelijk besloten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:34

TM: Gaat idd over een bepaalde actie van iemand, jij weet idd wel waar ik het over heb. Je hebt PB.

Unwritten: Ik begrijp niet zo heel goed waarom iets in overleg moet wat óverduidelijk niet door de beugel kan... Misschien ben ik wel heel stom hoor, dat kan ook, maar ik snap het niet helemaal.. Ik begrijp wel dat jullie de 'sancties' niet met derden overleggen, maar aan de andere kant eigenlijk ook best jammer, had een verplicht excuus hier goed op z'n plaats gevonden :=...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:41

Verplichte excusses doen ze niet..

ik heb t meerdere malen gehad dat er iemand een HK topic kwam verstoren.
gewoon direct een online mod gepb't, en altijd zijn die berichten verweiderd.

:)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:47

Niet naar mij toe hoor :). Maar wel naar een meisje dat in het topic wordt beschuldigd en helemaal verdrietig en boos is om de reactie van de persoon waar ik op duidt en bang is dat ze niet meer mag starten... En dat allemaal omdat een zeker iemand niet goed kan lezen, intepreteren of gewoonweg niet begrijpend kán lezen.

Anyway, ik geloof dat het een beetje offtopic begint te raken. Ik heb antwoord op mn vraag gehad, jammer dat het niet kan, maar het is niet anders..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:49

Ach da's wel n beetje sneu.
mischien zou je diegene kunnen benaderen per pb :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:51

Nee, want begrijpend lezen is erg moeilijk voor haar. Dan wordt het nog een groter drama vrees ik en daar heb ik heeeeeeeeelemaal geen zin in. Vind bokt altijd leuk en gezellig met die meiden uit het HK-topic :). Vind dat ik eigenlijk al genoeg moeite heb verspild aan zo'n dom persoon die niet kan/wil lezen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:26

Gezien mods op dit soort zaken nooit in hun eentje mogen handelen. Er moet altijd een overleg plaats vinden waarin meerderen hun mening kunnen geven voordat wij echt tot actie over kunnen gaan zegmaar.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:27

De vraag is beantwoord en het kan gewoon met de mod in kwestie worden afgehandeld. Dus ik plaats hier een slotje.