beperken HAW

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten we reacties op HAW beperken?

Ja, reageren mogen alleen diegenen die zelf al eens een topic op HAW hebben geopend.
15 (24%)
Nee, iedereen mag blijven reageren.
46 (74%)
Ik heb een heel ander voorstel (graag toelichten)
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 62

beantsje

beperken HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:21

Als je soms HAW leest, schrik je weleens.

Iemand die zijn rijfotos met verzoek om commentaar plaatst,gaat behoorlijk met zijn billen bloot. Hij stelt zich kwetsbaar op, maar iedereen kan maar vanuit het anonieme forum lekker fel tekeer gaan en de ruiter soms helemaal neersabelen.

Ik vraag me af, als je het nou zó zou regelen, dat je alleen in HAW op anderen mag reageren, als je zelf ook al eens een topic in HAW hebt geplaatst, zou dat de toon soms niet wat temperen?
Tenslotte heb je dan zelf aan den lijve ervaren, hoe kwetsbaar je dan bent. Wellicht ben je dan ook milder naar anderen toe.

geldt niet voor mijn topic hoor, daar viel het reuze mee.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Sidera

Re: beperken HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:25

Als die regel zou ingaan en je topics vanaf dan tellen kan niemand meer wat plaatsen :P

Probleem lijkt me wel dat mensen zonder eigen paard of verzorgpony maar wel met veel verstand en advies dan niet kunnen reageren.

Ik heb overigens wel ja gestemd :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:26

Ik denk niet dat dat te realiseren is.
Dat kost heel veel mod tijd in nazoeken of mensen wel in een topic mogen reageren.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:28

ik vind het wel een goed idee,maar denk inderdaad dat het veel tijd kost voor de mods.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:29

en als je geen eigen paard hebt. of bijrijdpaard waar je geen foto`s van mag plaatsen?
mag je dan geen (nuttig) commentaar meer geven

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:31

Op het moment dat je een HAW topic opent weet je dat bokt ongenadig kan zijn.....
Als je daar niet tegen kunt moet je geen topic maken ;)

Ik denk dat je voor jezelf de reacties waar je wel wat mee kunt eruit moet halen en de rest laten voor wat het is.
Er zijn genoeg mensen die geen paard (meer) rijden en dus geen topic kunnen plaatsen. Deze mensen kunnen echter best een goed onderbouwd commentaar geven waar de TS wat mee kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:35

ik ga met Shera mee............ je weet waar je aan begint als je een topic op HAW opent :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:37

Ja ik ga daar ook in mee. :j

Ik vind je idee op zich niet slecht maar uitvoerbaar maken is niet zo makkelijk denk ik. ;)

En je weet waar je aan begint bij HAW....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:53

shera heeft een goed punt denk ik :j Bovendien kost HAW al ontzettend veel tijd (en energie!) van de mods die daar modereren. Er gaat al veel tijd in drukke fora zitten, geef de mensen die op die al zulke drukke fora hebben ook een klein beetje rust. Bovendien is het ook de overweging die je zelf maakt, wil je geen of weinig commentaar? Ga dan naar ITP.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:58

Afgezien van of je voor of tegen bent, zoiets moet wel automatisch te regelen zijn, dus zonder veel werk voor de modjes. Dus dat vind ik geen argument.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:28

Maar hoe had je dat in gedachten? Iedereen een zelfde idee link als de kudde geven om op HAW commentaar te mogen leveren?

Denk dat het technisch onmogelijk is om alleen op die manier op HAW te mogen posten. Je kan mensen wel uitzonderen op bepaalde fora, maar door het idee 'pas posten als je zelf een HAW topic hebt gehad' is denk ik onmogelijk.

Er is wel een knopje voor 'goedkeuren post' alleen wordt deze niet op bokt gebruikt en bovendien levert dat juist veel werk op. (er wordt per dag namelijk ontzettend veel gepost, zie het allemaal maar eens bij te houden := )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:31

Slecht plan. Ik ga met Shera mee, met de aanvulling dat meer regeltjes niet zorgen voor een beter bokt... dat moet toch echt vanuit de gebruikers zelf komen. Je kunt niet alles reguleren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:25

Vervelend commentaar zie je alleen bij mensen die enorm gaan steigeren bij elk puntje van kritiek, hoe goed onderbouwt het ook is...

Dus idd ga ik mee met een paar van bovenstaande, mensen die een topic openen dienen te kunnen omgaan met kritiek.
Dus IMO eerder de TS aanpakken dan de mensen die goedbedoelde, onderbouwde kritiek geven ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 13:49

CM_ schreef:
Vervelend commentaar zie je alleen bij mensen die enorm gaan steigeren bij elk puntje van kritiek, hoe goed onderbouwt het ook is...

Dus idd ga ik mee met een paar van bovenstaande, mensen die een topic openen dienen te kunnen omgaan met kritiek.
Dus IMO eerder de TS aanpakken dan de mensen die goedbedoelde, onderbouwde kritiek geven ;)

goed onderbouwde kritiek is prima, maar laat ik een paar voorbeelden geven uit verschillende topics (ik heb de namen weggehaald);
Citaat:
Je doet je pony echt pijn...ik heb medelijden met hem.

Citaat:
Auw, het spijt me dat ik het zeg maar hier zou ik niet trots op zijn..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:38

Eerst en vooral, leuk dat er zo meegedacht wordt :).

Om mensen enkel commentaar te laten geven op de RT-HAW topics wanneer ze zelf een topic hebben geopend lijkt mij niet doenbaar. Eerst en vooral lijkt het mij technisch/praktisch niet realiseerbaar en langs de andere kant 'verplicht' je mensen om foto's van zichzelf op het net te plaatsen wanneer zij rijtechnische commentaar willen geven. Er zijn heel wat mensen die niet 'herkenbaar' willen zijn maar toch goede rijtechnische commentaar kunnen/willen geven en het zou jammer zijn om deze mensen uit te sluiten.

Echter kan het inderdaad gebeuren dat er ongefundeerde kritiek gegeven wordt op RT-HAW en dit is ook niet de bedoeling. Op RT-HAW is het niet toegestaan om steeds dezelfde commentaar te geven (tenzij je een zinnige aanvulling hebt) en verwachten wij ook dat er onderbouwd en op een respectvolle manier rijtechnisch commentaar gegeven wordt. Dus wanneer je reacties tegen komt die er niet aan voldoen, mag je altijd op de TeM knop duwen, dan kunnen wij er mee aan de slag.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:54

Ach ja...'t komt ook wel een beetje voort uit het gevoel van 'ik zou jou weleens willen zien rijden' als je weer eens zo'n 'beste-stuurlui-aan-walbijdrage' voorbij ziet komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:19

beantsje schreef:
Afgezien van of je voor of tegen bent, zoiets moet wel automatisch te regelen zijn, dus zonder veel werk voor de modjes. Dus dat vind ik geen argument.

Maar wel veel werk van Bart - ook automatische dingen verschijnen niet uit het niets. (Nou ja, soms wel, maar dat zijn meestal niet de extra's die je wilt.)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:23

Ik vind het geen goed idee.

Ten eerste omdat niet iedereen paardrijd en dus een topic kan openen in HAW.
Ten tweede omdat ik het altijd volledig de verantwoordelijkheid vind van de TS als je een topic opent. En ja, hier op bokt kan je minder nette reacties verwachten als je paard met tien elastieken met zijn neus aan zijn buik vastgebonden staat. Aanvaarden of geen topic openen vind ik.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:26

Ik plaats juist niks bij haw omdat ik amper commentaar (uberhoupt amper reactie's) krijg. Ik plaats altijd maar bij rij itp daar krijg je nog aardig wat reactie's

Ik denk dat als je dit in gaat voeren er helemaal bijna niemand meer reageerd.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:25

Zoals aangegeven zijn er genoeg redenen waarom mensen niets plaatsen (geen (bijrijd)paard, anoniem willen blijven, geen foto's van eigenaar v. paard mogen plaatsen) dat ik het erg jammer zou vinden als al deze mensen, waarvan een deel vast en zeker voldoende kennis heeft om goed commentaar te geven, niet meer mag reageren.

Om HAW een fijn forum te houden is het denk ik erg belangrijk dat iedereen zorgvuldig én veelvuldig TeMd, aangezien de moderators van HAW helaas ook niet de tijd hebben om alle berichten door te lezen.
Daarnaast zijn er gelukkig ook Bokkers, die een zeer fijne manier van verwoorden hebben, zodat zij - ook als niet-mod - nog wel een de sfeer weer wat op kunnen krikken. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:46

Ik vind dit nogal éénzijdig belicht. Alsof mensen alleen kritiek geven. Je kan toch ook reageren met tips en adviezen? Juist de TS helpen? Daar is HAW ook voor? Dan hoef je toch niet persé zelf een topic te hebben geopend?

Ik plaats niets in HAW, want ik rijd western en in het westerngedeelte van dit forum kom ik amper. Dus mijn bijdrage zou hier niet passen. Bovendien houd ik er niet van. Ik heb verschillende instructrices en ik ga ervan uit dat zij mij de beste adviezen kunnen geven, zij staan immers bij mij in de bak. En dat is toch wat anders dan vanaf een foto, een momentopname, het rijden beoordelen.

Ik reageer ook niet zoveel op HAW, ook om dezelfde reden als hierboven. Het zijn momentopnames. Toch zie ik af en toe iets waarvan ik denk: goh, misschien heeft TS wat aan mijn tips of commentaar. En dan wil ik daar op reageren. Maar ik ben niet iemand die lelijke kritiek geeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:54

Ik vind dat iedereen moet kunnen blijven reageren, alleen vind ik wel dat je moet kijken of je inhoudelijk echt nog iets bij te dragen hebt. Het heeft geen zin om tig pagina's met ongeveer hetzelfde commentaar te vullen, en dat gebeurt nu vaak wel is mijn ervaring.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:57

SusanH schreef:
Ik vind dat iedereen moet kunnen blijven reageren, alleen vind ik wel dat je moet kijken of je inhoudelijk echt nog iets bij te dragen hebt. Het heeft geen zin om tig pagina's met ongeveer hetzelfde commentaar te vullen, en dat gebeurt nu vaak wel is mijn ervaring.

Precies, en ik denk .. dat als je commentaar geeft, dat je gewoon goed moet nadenken over hoe je het er neer zet. Je ziet geen emotie, je leest ook geen emotie.. dus sommige dingen kunnen harder overkomen dan eigenlijk bedoelt wordt.