Paard verkopen via bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Paard verkopen via bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 22:25

Ik dacht slim te zijn door advertentie op bokt te zetten voor betreffende paarden die ik te koop heb staan. (plus dat je tegenwoordig voor marktplaats moet betalen :Y) De verkoop heeft geen haast, vandaar dat ik het nog niet op marktplaats/sprthorses heb gezet.
Krijg ik in de eerste instantie erg veel reacties op. Als er vragen zijn beantwoord ik ze zo goed/snel mogelijk. Als er extra foto's worden gemaakt, ga ik die maken zodra ik daar tijd voor heb.

Het vervelende is vaak, dat nadat ik bezig ben geweest voor mensen, dat ik geen enkele reactie meer krijg. Dit is echt 9 van de 10 keer zo. Het gaat me nu niet om het feit dat het paard niet wordt verkocht, maar om het feit dat een bericht terug sturen nadat ik voor iemand bezig ben geweest te veel moeite is.

Natuurlijk snap ik het als een paard te duur is, te klein is of iets in die richting. Maar waarom wordt er dan niet netjes geantwoord? Zitten er dan zoveel mensen tussen die het leuk vinden om alleen vragen te stellen zonder een paard te willen kopen. Heb de hoop uberhaupt op te geven om te verkopen via bokt.
Als ik tegenwoordig een vraag krijg, denk ik niet meer aan potentiële kopers. Eerst maar eens een reactie terug krijgen.

Hebben meer mensen hier last van of gebeurt dit alleen bij mij?
En aan de mensen die geen bericht meer terugsturen, waarom niet?

Dat lucht op :+

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:27

Je hebt dat overal... Ook als je een paard via MP verkoopt krijg je veel reacties en als je dan een net antwoord stuurt krijg je vervolgens niks meer terug.

Ik stuur overigens wel altijd een bericht dat ik niet meer geinteresseerd ben of toch een andere keuze maak (probeer althans :P ).
Laatst bijgewerkt door Casca op 04-11-09 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:27

Ik denk dat het pure luiheid is... Ik stuur zelf ook altijd even een berichtje als blijkt dat iets waar ik interesse in heb getoond toch niet is wat ik wil maar krijg zelf ook vaak genoeg gewoon helemaal geen reactie...
Dat is met alles, niet alleen met paarden...
Heb het zelfs meegemaakt dat iets in principe al verkocht was en dat de mensen het alleen op moesten komen halen (en dan dus betalen) en dat ze gewoon niet op kwamen dagen en ook helemaal niks meer van zich laten horen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:28

ik krijg ook altijd heel veel PB met de vraagprijs of andere vragen. deze beantwoord ik snel en netjes, maar krijg ook 9 van de 10 keer niets terug.
is wel vrij frustrerend :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:31

Ja dat had ik laatst ook. Speciaal voor diegene naar de paarden gegaan om foto;s te maken. Daarna niks meer gehoord terwijl zij die advertentie had geplaatst omdat ze een paard zocht. *zucht*

Sita_

Re: Paard verkopen via bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:36

Ik heb ook een paard te koop staan op Bokt, en ook ik krijg reacties met vragen.. Soms zijn het best erg serieuze vragen en dan denk je dat je toch wel metiemand te maken heeft die echt interesse heeft..

Je neemt de moeite zo uitgebreid mogelijk te antwoorden en je hoort daarna inderdaad vaak niks meer.. Vind ik erg jammer, immers is het toch niet veel moeite even wat terug te sturen van bedankt voor de info oid.. :o

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:36

Ik begrijp je helemaal!
Speciaal voor iemand allemaal foto's gemaakt etc.
Krijg noooit meer een berichtje terug... :\

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 22:39

Ik ben dus niet de enige met deze frustratie haha.

Inderdaad pure luiheid, en ik denk ook dat er veel mensen bij zitten die gewoon benieuwd zijn naar hoeveel een paard kost zonder op zoek te zijn.

@xxelviraxx, Ja dat had ik dus ook laatst! Helemaal dat land in gegaan met hulp om wat mooie foto's te maken voor een persoon. Hoor je niets!

Nou Casca je bent een van de weinige die dat doet!

@lissy, en het paard al verkocht?

Zouden we allemaal met dezelfde personen te maken hebben? :Y)
Laatst bijgewerkt door noekje op 04-11-09 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:42

Heeeel frustrerend inderdaad.

net als met kijkers, steek je tijd en energie in, geeft niets, maar laat dan ook even netjes weten dat je er vanaf ziet,
zijn er tot op heden maar 2 die netjes hebben laten weten er van af te zien. de rest tja die laten nooit meer wat horen.

heb dan ook besloten om niet meer zoveel tijd en energie in kijkers te steken,

net als met pbtjes, een enkeling krijg je reactie terug, maar meestal is het gewoon nieuwschierigheid, heb er daarom maar vraagprijzen bij gezet, scheelt een hoop pbtjes kan ik je zeggen.

zelf laat ik altijd wat horen, ook als ik ergens vanaf zie, en waarom. als het om paarden gaat athans,
soms kan er even een aantal dagen over heen gaan, maar dan krijg je alsnog een reactie.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:43

Maar ik vind dat eigenlijk met meer advertenties zo. Heb je intresse reageer dan heb je geen intresse , reageer dan gewoon niet. En ik vind sowieso als je een advertentie zet dat je iets zoekt dat je gewoon moet terug moet reageren. Ze moeten eigenlijk al blij zijn dat je reageerd. Maar ik ben 'blij' om te lezen dat er meer mensen zijn die deze frustratie hebben.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:44

iedereen is nieuwschierig he _-:(
ik lees ook vaak dat er hele rellen ontstaan over hoe en wat en waarom het paard te koop staat ;(
echt heel vermoeiend.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:49

Ik heb dat ook altijd. Niet als ik een paard probeer te verkopen, maar ik heb een advertentie staan waar ik een verzorgpaard zoek. Ik krijg daar wel reacties op maar vaak is het te ver weg en moet ik het afwijzen (als het 10 km fietsen is bijv). Dan stuur ik een mailtje terug waarin ik het netjes weiger. Je verwacht dan dat je een mailtje terugkrijgt van 'heel erg jammer, veel succes met zoeken ofzo'. Maar dat krijg ik nooit. Soms stuur ik ook een mail naar iemand die een verzorger zoekt, maar dan krijg je domweg niets terug.

Volgens mij ligt het eraan dat mensen niet door hebben dat ze met andere mensen te maken hebben en dat hier enige 'normen en waarden' (om het zo maar te zeggen) aan vast zitten. Zeker als je met een vreemde praat die zijn best voor je heeft gedaan zo goed mogelijk antwoord te geven op je vragen oid.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:55

Ik probeer geen paard te verkopen, maar heb het ook met wat andere dingetjes van me die te koop staan. Via PB probeer ik alle vragen z.s.m. te beantwoorden, extra foto's te maken indien nodig, maar daarna komt er geen reactie meer..
Heb ook al een paar keer gehad dat iemand akkoord ging met de koop, netjes alle gegevens uitgewisseld, en vervolgens wordt er gewoon geen geld over gemaakt. Als je dan een vraag achteraan stuurt via PB, komt daar ook geen reactie op.. prima, dan stuur ik het artikel gewoon niet op. Maar is het zo'n moeite om te zeggen dat je toch van de koop afziet? Dit zal niet (zoveel) voorkomen bij de verkoop van paarden, maar meer bij kleinere artikelen.. maar toch, het principe is hetzelfde.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:57

Oh Szan.. Dat heb ik ook zo vaak... Gegevens uitgewisseld etc. en dat hoor je nooit meer wat.. Erg frustrerend!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 23:02

En ik denken dat ik de enige was die hier last van had.. Er zitten hier nog veel meer gefrustreerde bokkers :Y)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:05

Haha zeker weten :=

Maar andersom heb ik het ook wel eens.. Dan reageer ik op advertenties omdat ik serieus interesse heb, de verkoper gaat akkoord met het bod, maar verder gaat het niet. Heel soms krijg ik later nog een antwoord op mijn PB dat het artikel plots toch al verkocht is? :\ Ook een beetje dubbel..

J2L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:28

Inderdaad heel frustrerend en komt bij het te koop zetten van paarden heel vaak voor !

Soms lijkt het alsof mensen alleen de prijs willen weten ... Uit ervaring weten we al dat mensen die alleen communiceren via mail en PB (en recent ook vaak via SMS) meestal niet echt geïnteresseerd zijn. De echte geïnteresseerden bellen je heel snel op.

Wat nog erger is : de mensen die een paard zoeken. Nadat je een aantal paarden voorstelt binnen hun zoektermen, hoor je zelden nog iets terug. Je doet uiteindelijk dan wel de moeite om op hun vraag te antwoorden, hé. Een beleefd antwoordje terug is dan toch niet te veel gevraagd, lijkt me !

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat mensen via e-mail, SMS of PB niet het gevoel hebben dat ze communiceren met andere mensen (zoals hierboven al gezegd), het is allemaal heel onpersoonlijk ... een beetje eigen aan onze moderne maatschappij.

Jammer ... ;(

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:59

Ja echt heel vervelend!! Had ook mijn pony te koop staan, had het er al moeilijk genoeg mee, iedere keer weer blij als ik een leuke reactie kreeg, alleen bleef het helaas vaak daarbij :n heb via marktplaats overigens echt veel meer serieuse reacties gehad! Via marktplaats is ze dan uiteindelijk ook verkocht. Via bokt heeeeeeeel veel achteraf niet serieuze reacties :\

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:10

Ik vind het opzich niet vreemd dat je als je op zoek gaat naar een paard advertenties een vraag zet of een pb stuurd. Ik vind het dan wel een beetje onbeleefd om niet eens een sorry ik helaas toch geen intresse maar bedankt voor de moeite terug te sturen. Vooral als er foto's gemaakt worden oid.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:13

het gaat echt niet alleen bij de paardenverkoop zo :(

vind het zelf ook heel vervelend en probeer zelf altijd te laten weten als ik geen interesse meer heb.

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:19

Ik ervaar hetzelfde nu ik één van mijn paarden te koop heb staan. :(
Bij het verkopen van spullen heb ik er minder moeite mee. Het gaat bij een paard toch om een levend wezen en vaak is het al moeilijk genoeg om er afscheid van te nemen!
Ik vind het ook erg vervelend om niets meer terug te horen terwijl je netjes een antwoord hebt terug gestuurd. Ik vind het ook vervelend dat tegenwoordig alles per mail gaat! Je moet 3 x per dag je mail checken, anders loop je misschien nog wat mis.... ;) Lastig hoor. Ik zet altijd mijn telefoonnr erbij maar dat lijkt niet echt te helpen. Mensen ,bellen is makkelijker, persoonlijker en kost minder tijd! Dan laat je ook zien dat je serieus bent!!!!! :))

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:31

Ik vind dat juist wel fijn van die mail. Maar misschien is dat de generatie kloof. Als ik jou een mailtje stuur kan ik daar namelijk rustig voor gaan zitten en er rustig over nadenken wat ik zal vragen jij kan hetzelfde doen. Je word immers niet gebeld op momenten dat het eigenlijk niet uitkomt oid je kiest gewoon zelf wanneer je er even 10 min voor neemt om het zorgvuldig te doen. Ik vind het vaak ook heel vervelend als ik meedere keren moet bellen voor ik een keer gehoor krijg.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:33

Szan schreef:
Ik probeer geen paard te verkopen, maar heb het ook met wat andere dingetjes van me die te koop staan. Via PB probeer ik alle vragen z.s.m. te beantwoorden, extra foto's te maken indien nodig, maar daarna komt er geen reactie meer..
Heb ook al een paar keer gehad dat iemand akkoord ging met de koop, netjes alle gegevens uitgewisseld, en vervolgens wordt er gewoon geen geld over gemaakt. Als je dan een vraag achteraan stuurt via PB, komt daar ook geen reactie op.. prima, dan stuur ik het artikel gewoon niet op. Maar is het zo'n moeite om te zeggen dat je toch van de koop afziet? Dit zal niet (zoveel) voorkomen bij de verkoop van paarden, maar meer bij kleinere artikelen.. maar toch, het principe is hetzelfde.

Same here....
Hoe herkenbaar allemaal.
Andere "frustratie"; al die mensen die denken echt goed merkspul of een goed paard voor een appel en een ei te kunnen kopen.
De meest onzinnige biedingen heb ik al langs zien komen.
Ik ben er mee opgehouden in ieder geval.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:37

Goh, ik heb juist alleen positieve ervaringen! Heb ooit een paard verkocht via bokt (voor een kennis), was echt binnen paar dagen geregeld. En mn eigen spulletjes (deken en boeken) waren ook binnen een paar dagen verkocht.
Maar kan me goed voorstellen dat het superirritant is ja.. Je steekt er toch wel energie in. Erbij zetten: 'Alleen serieuze reacties' helpt vast niet :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:16

Ik heb een paar keer een veulen te koop gehad, en het scheelt al heel veel als de vraagprijs erbij staat, dan krijg je ineens amper meer pb's. De pb's die om de vraagprijs komen zijn eigenlijk nooit serieus is mijn ervaring, pure nieuwsgierigheid (vaak genoeg ook van 13-jarigen).
Jammergenoeg heb ik ook al eens mogen ervaren dat iemand kwam bezichtigen, ik daarvoor vrij heb gepakt, en die persoon niet eens is op komen dagen. Uiteindelijk zijn deze dieren via marktplaats verkocht en niet via bokt.
Wel heb ik ook wel ooit verkocht via pb aan de hand van een fototopic en niet eens een verkooptopic.